החזר מס לסטודנטים – תקבלו את מה שמגיע לכם

סטודנטים רבים מתקשים מאוד לשמור על יציבות במקום העבודה בגלל הלימודים, אך הם עדיין צריכים לממן את התואר – לרוב מהכיס הפרטי שלהם. אנו מדברים על הוצאה של אלפי שקלים בכל חודש הוצאה שמרבית הסטודנטים בישראל מאוד מתקשים לעמוד בה. כדאי לכם לבדוק האם מגיע לכם כסף מהמדינה. המדינה מבינה את המצוקה של הסטודנטים ולכן היא מציעה להם אפשרות של החזר מס לסטודנטים. כך שאם עד לא מזמן הייתם משלמים מיסים בלי סוף, אולי עכשיו אתם תוכלו לקבל מעט כסף מהמדינה. כך תוכלו להשאיר את הראש שלכם מעל למים בתקופה שבה אתם לומדים ולא יכולים לעבוד.

החזר מס לסטודנטים – הטבות המס של הסטודנטים

אז לפני שאתם ניגשים למשרד של רשות המס הקרובה אליכם, מוטב כי תבינו קודם כל אילו הטבות בדיוק מגיעות לכם בתור סטודנטים. בכל מה שקשור להחזר המס לסטודנטים מדובר על נקודות זיכוי ממס, נקודות שבסוף כל חודש באות לידיי ביטוי בכסף – כסף שאתם יכולים לקבל ישירות לחשבון הבנק שלכם.

נכון לכתיבת שורות אלה, השווי של נקודת זיכוי אחת ממס הינה 219 ש"ח בחודש בחישוב פשוט אתם יכולים להבין כי מדובר על החזר עתידי של 2,628 ש"ח בשנה. לא מדובר על סכום זניח בכלל, בטח אם אתם סטודנטים שעובדים קשה על מנת להצליח לממן את הלימודים – מגיע לכם קצת אוויר לנשימה.

כך תוכלו לממש את הזכאות שלכם להחזר מס

נתחיל מהשורה התחתונה – רשויות המס לא יודיעו לכם כי מגיע לכם כסף. המשמעות היא שאתם בתור סטודנטים צריכים לזכור לבצע את הפעולות השונות, על מנת לקבל את הזכאות שמגיעה לכם מתוקף החוק.

על מנת שתוכלו לנצל את הזכאות לאותו החזר מס לסטודנטים, אתם כמובן תצטרכו להגיש מסמכים שונים לרשויות המס. ברוב המקרים תצטרכו לעשות את זה באופן פרונטלי באחת הלשכות. הטפסים שתצטרכו להגיש הם: טופס 135 שהוא טופס בקשה להחזר מס, טופס 106 שבו מפורטות כל ההכנסות באותה השנה, אישור לימודים בתוקף ולסיום צילום צ'ק או כל אישור בנקאי אחר.

סיבות נוספות להחזר מס לסטודנטים

  • סטודנט שהוא גם עולה חדש: לא מעט סטודנטים הם גם עולים חדשים, כאלה שעלו לארץ על מנת להתחיל את הלימודים שלהם. אותו סטודנט יוכל לנצל את הזכאות שלו להחזר מס מתוקף היותו סטודנט, ובנוסף הוא מקבל עוד הטבות במשך 3 שנים מעצם היותו עולה חדש. כך שאם אתם נמצאים בסיטואציה הזאת, תוכלו לצאת המרוויחים הגדולים כמעט מכל כיוון שאליו אתם מסתכלים.
  • סטודנט שמתגורר בעיר בפריפרייה: זה לא משנה היכן אתם לומדים, ואפילו אם מוסד הלימוד שלכם נמצא באזור המרכז – יכול להיות שאתם זכאים לעוד החזר מס. סטודנטים שמתגוררים באחת מהערים בפריפרייה יהיו זכאים לאותו החזר מס לסטודנטים וגם לעוד החזר מס בגלל העיר שבה הם מתגוררים באותו השלב.
  • סטודנט שהוא גם חייל משוחרר: ישנם חיילים שישר עם השחרור מהצבא מתחילים לימודי תואר כזה או אחר. אותם סטודנטים זכאים לקבל החזר מס נוסף מתוקף היותם חיילים משוחררים, מדובר על זכאות שתקפה במשך שלוש שנים מיום השחרור. כך שתוכלו לנצל אותה בכל שלב, גם אם אתם בעיצומו של התואר הראשון.

לפיכך אתם למדים כי החזר מס לסטודנטים זה לא משהו שאתם יכולים להקל בו ראש. יכולים להיות לא מעט מצבים שבהם אתם תקבלו החזר מס גדול יותר ממה שחשבתם שתקבלו בתחילת הדרך. כל סיבה שיש לכם להחזר מס תוסיף נקודות החזר מס, וכמו שכבר אמרנו כל נקודה שכזאת שווה כסף – אז למה שלא תקבלו את הכסף שמגיע לכם?

עמוסים בלימודים? אל תוותרו על החזר מס לסטודנטים

הרבה מאוד סטודנטים נוטים להגיד כי הם עמוסים מאוד בלימודים, ומסיבה הזאת הם לא מפנים זמן על מנת להגיש בקשה להחזר מס. מדובר על טעות מכיוון שהיום אתם לא צריכים לבזבז מהזמן היקר שלכם על מנת להגיש בקשה להחזר מס עבור סטודנטים.

אתם יכולים לפנות לחברות מקצועיות שהעבודה המרכזית שלהם היא להתעסק עם כל הנושא של החזר המס עבורכם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לשלוח להם את כל הניירת, והם עושים את כל הבדיקות ודואגים כי תקבלו את ההחזר ישירות לחשבון הבנק שלכם. כך שגם אם אין לכם באמת זמן פנוי, ואתם שקועים בלימודים – היעדר זמן הוא לא התירוץ שבגללו תפסידו את הכסף מהמדינה.

החזר מס לסטודנטים
החזר מס לסטודנטים

גם סטודנטים לשעבר יכולים לקבל החזר מס

סיימתם את הלימודים אך לא ניצלתם את הזכאות המגיעה לכם? זה לא אומר שאתם צריכים לשכוח מאותו החזר מס לסטודנטים. החדשות הטובות הן שניתן לקבל החזר מס כ-6 שנים לאחור, כך שאתם יכולים לדאוג לקבל את הכסף שמגיע לכם – מדובר על הכסף שלכם, ואין שום סיבה שלא תשתמשו בו.

כך שאם סיימתם את התואר אך לא עברו 6 שנים מהיום שבו סיימתם את הלימודים, יכול להיות שאתם זכאים לקבל החזר מס בגין תואר ראשון או תואר שני מטעם המדינה. כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק להגיש את המסמכים הדרושים, ובתוך זמן קצר אתם תוכלו לקבל את התשובה המיוחלת – אולי אתם תופתעו לגלות כי מגיע לכם כסף שלא חשבתם עליו.

יש לכם זמן פנוי? הגישו את הבקשה עצמאית

חשוב לציין כי אם אתם רוצים לעשות כל מאמץ על מנת לשמור את הכסף שאתם מקבלים אצלכם, אתם יכולים להגיש את הבקשה להחזר מס באופן עצמאי. אתם לא מחויבים לפנות לחברה על מנת שהיא תבצע את המשימה עבורכם, מכיוון שהיא תיקח עמלה מסוימת על כל הסיוע שלה.

מהסיבה הזאת אם יש לכם זמן פנוי – שווה לכם לנסות לבצע את התהליך בעצמכם. החזר מס לסטודנטים זה לא דבר מאוד מסובך, ופקידי השומה ברשויות המס ישמחו לסייע לכם ויענו לכם על כל שאלה. במקרה שבו אתם מבינים כי מדובר על משימה שלא באמת תוכלו לעמוד בה, תמיד תוכלו לפנות לחברה חיצונית על מנת שתסייע את ההליך עבורכם.

עוד משהו מעניין על: החזר מס לשכירים, החזר מס בגין תואר שני

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן