החזר מס באינטרנט – איך לקבל החזר מס בקליק

אנו נמצאים בתקופה בה הכול עובר לדיגיטל. שירותים ממשלתיים שפעם היה צורך לחכות שעות בתור רק כדי להיכנס לשבת מול פקיד שעה, הופכים נגישים יותר ומהירים יותר. אם בעבר לחדש רישיון למשל היה צורך להגיע למשרד הרישוי ולבזבז חצי יום, הרי שכיום הכול נעשה דרך האינטרנט ונשלח במייל ובדואר, כך גם ברשות המיסים וניתן היום לבצע שורה של פעולות און ליין כולל החזר מס מרשות המסים

החזר מס דרך האינטרנט בקלות

דוגמא נוספת להתייעלות המערכת לרבות רשות המס היא האפשרות להגיש דו"ח סוף שנה מקוון לעצמאים. זה על מנת לקבל החזר מס באינטרנט. כיום אפשרי להעלות מסמכים לרשת, למלא פרטים ולשדר דוח זה (עדיין יש צורך להעביר מסמכים פיזית למשרד פקיד השומה לאחר מכן).

משבר הקורונה האיץ תהליכים דיגיטליים ורשות המיסים נרתמה למשימה ומאפשרת להגיש בקשות למענקים. הפעימה הראשונה, השנייה והשלישית, מענקי העסקים הנלווים וכדומה. את כולם ניתן לקבל דרך אתר הרשות אך האם זה באמת כזה פשוט?

החזר מס בנסיבות לימודים
החזר מס בנסיבות משפחתיות
החזר מס בנסיבות רפואיות
החזר מס בנסיבות תעסוקתיות

איך לקבל את מענק הקורונה בקלות

על פניו נראה שכמה קליקים והכסף בחשבון. אך אזרחים רבים מבצעים טעויות ועלולים למצוא את עצמם משלמים קנסות בהמשך. למשל על אי הצהרה בקבלת המענק ואי עמידה בקריטריונים.

לכן לפני שאתם ניגשים ועושים טעויות מיותרות באתר רשות המיסים כדאי להתייעץ עם בעל מקצוע מומחה. הוא יסביר לכם בדיוק מה צריך לעשות על מנת שתקבלו את מלוא הסכום,. בין אם זה מענק עבודה, מענק קורונה, החזר מס, הטבת מס או כל דבר אחר.

לא עושים טעות באתר הרשות

כאמור היום קל יותר להגיש בקשות מקוונות באתר רשות המיסים. בכל זאת יש מי שאינם מסתדרים עם מחשבים, אנשים מבוגרים שמתקשים להבין איך זה עובד או בעלי עסקים שאין להם זמן לזה.

יחד עם זאת וויתור על זכותכם לקבל מענק כזה או אחר, החזר מס או ניכוי מס זאת טעות. יש כיום עשרות אלפי אזרחים אשר מגיע להם החזר מס או מענק מסיבה כזאת או אחרת. ישנם כספים שמחכים אך הבירוקרטיה הכרוכה בכך מרתיעה רבים והם לא ניגשים לזה.

פנייה לרשות המס דרך בעל מקצועי אחראי ומוסמך יכולה לחסוך לכם את כאב הראש בהתעסקות מול רשות המס, לחסוך לכם זמן אותו תוכלו לנצל ולחסוך לכם כסף! שורה תחתונה: בעל מקצוע יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר, בצורה מהירה ויעילה ויאפשר לכם ליהנות מהחזר מס חד  פעמי או חודשי, הטבת מס, ניכוי מס והתנהלות מול רשות המס בכל אספקט, בין אם הגשת דו"ח מקוון בצורה נכונה, הגשת מסמכים מכל סוג, הצהרת הון, בקשה להחזר מס באינטרנט ועוד..

היתרון בהתנהלות מקצועית מול רשות המס

אז אמנם יש המון שירותים מקוונים באתר רשות המיסים. אך האם אתם באמת יודעים מה אתם עושים כאשר אתם ניגשים לבצע אותם? כאן לא מדובר בסתם מסמכים אלא מסמכים ששווים כסף. טעות קטנה ותמימה עלולה לעלות לכם הרבה כסף. האם באמת שווה לקחת את הסיכון ולהמר על הכסף שלכם? גורם מקצועי ייתן לכם שקט וביטחון שהכסף שלכם מנוהל בצורה חוקית, תקינה ויעילה. הוא יאפשר לכם להתרכז בעבודה במידה ואתם בעלי עסק או בחייכם הפרטיים במידה ואתם אזרחים מהשורה.

כיצד אפשר לקבל החזר מס אונליין

אם אתם לא יודעים מאיפה להתחיל? חושבים פשוט להיכנס לאתר רשות המיסים ו'לזרום' משם? קחו בחשבון שכל פעולה שלכם מתועדת.

אנו לא באים להפחיד אתכם חלילה. אלא פשוט להסביר שהתנהלות לא נכונה באתר הרשות עלולה לא רק לעלות לכם כסף אלא לסבך אתכם מול רשות המיסים. מבחינתה רשות המיסים רק רוצה לעשות את עבודתה כראוי ולקבל כל בקשה להחזר מס, דו"ח וכדומה בצורה תקינה. בלי יותר מדי טעויות ושליחות חוזרות. כפי שזמנכם יקר כך גם זמנם של פקידי השומה והאנשים המטפלים בפנייתכם.

 

אם תגישו בקשה לא רצינית, חסרה ולא מקצועית יש אפשרות שסבלנותו של פקיד המס תיעלם לרגע והוא ידחה את בקשתכם בלחיצת כפתור… אז למשוואה הזאת יש שני צדדים לכן השקיעו מעט מחשבה וכסף בפנייה לגורם מקצועי בתחום.

איזה החזר מס אפשר לקבל דרך האינטרנט

במידה ואתם זכאים להחזר מס מכל סוג, ניתן לפתוח פנייה ולהגיש בקשה מסודרת דרך אתר רשות המיסים. סוגי החזר מס באינטרנט רבים ומגוונים החל מהחזר מס על עבודה חלקית במשך כמה שנים, החזר מס הכנסה לשכירים, החזר מס למשפחה חד הורית, החזרי מס בגין מחלות ונכות, החזר מס בגין תרומות, החזרי מס על פיצויים, ביטוח ואובדן כושר עבודה ועוד.

זכרו: הגשת הבקשה דרך האינטרנט כרוכה בזמן רב ולא ממש בלחיצת כפתור. עליכם לפתוח משתמש, למלא פרטים מלאים לרבות תעודת זהות, כתובת, חשבון בנק ועוד. לאחר מכן עליכם לדעת איזה קטגוריה לבחור בדיוק. בנוסף עליכם להמציא אישורים, להשיג מסמכים כמו טופסי 106 ועוד ועוד. אין ספק שזה שווה את זה במידה ותקבלו את החזר המס. אך מעבר לכך שלא תמיד אתם מודעים לזכאותכם אתם גם לא מכירים את כל הנהלים והחוקים שרשות המס מציבה לכם.

החזר מס באינטרנט החזרי מס זכותך
החזר מס באינטרנט

האם באמת אפשר לקבל החזר מס דרך האינטרנט?

כפי שהסברנו זה לא ממש עובד ככה. במקרה הטוב זה אפשרי אך ארוך ומסורבל יותר ממה שחשבתם ולא מומלץ. מצד שני אפשר לומר שזה קל ומהיר ונעשה דרך האינטרנט. אך בצורה כזאת של פנייה לגורם מקצועי ואז ניתן לומר שזה נעשה דרך האינטרנט. איך? פשוט מאוד, משאירים פרטים ומשאירים למומחים לעשות את העבודה. לעשות את כל ההתנהלות מול רשות המס. ככה אתם זוכים גם לשקט נפשי וגם מגדילים את הסיכוי שלכם לקבל החזר מס. זה כיוון שרשות המס מעדיפה תמיד להתנהל מול גורם מוסמך ומקצועי. גורם מקצועי יודע בדיוק מה שיטת העבודה המקצועית והיעילה ביותר להשיג את החזר המס בסופו של דבר.

לסיכום, החזר מס באינטרנט נשמע טוב על הנייר. אך כשאתם מגיעים ליישם את זה בשטח אתם מגלים שזה לא כל כך פשוט…

רבים מסתבכים באתר הרשות, לא יודעים איך לפתוח משתמש, לא מבינים איפה נמצא מה שהם מחפשים ומתייאשים. אחרים אוזרים סבלנות ועובדים על זה יום שלם. זה רק כדי לגלות שחסר להם טופס או מסמך שאין להם מושג איפה להשיג.

יש מי שמצליחים למלא את כל הפרטים. אך בסופו של דבר לא מצליחים לשדר את הבקשה להחזר מס כי האינטרנט בדיוק נפל…

בקיצור, לא פשוט ולא ממש בקליק אבל כן בקליק אם פשוט תשאירו פרטים ותעשו קליק לשליחה… אז אתם מוודאים שאתם בידיים טובות. אתם נותנים לבעל מקצוע לעשות את העבודה מול רשות המס. 

כמו שלא הולכים לבית משפט ללא עורך דין כך לא פונים לרשות המס ללא יועץ מס או רואה חשבון.

נשמע הגיוני, לא? אתם צריכים להבין שרשות המס צריכה לטפל בעשרות אלפי פניות. אחת מהן שלכם. אם היא לא תהייה מוגשת כראוי היא פשוט תיפול בין הכיסאות. ואז יהיה קשה מאוד אם לא בלתי אפשרי להגיש אותה שוב ולקבל אישור. עשו את החישוב והבינו שהגשת בקשה להחזר מס לצורך העניין או כל משימה אחרת מול רשות המס דורשת טיפול מקצועי ומוסמך. טיפול של מישהו שמכיר את המערכת ויודע איך היא עובדת. לכן קל להגיד שאפשר היום לעשות הכול באינטרנט. אך בסופו של יום מדובר במערכת שלמה ובפקידים שיושבים ברשות המס ועוברים על הבקשה שלכם. תאמינו שהם מעדיפים שהיא תהייה מוגשת כמו שצריך.

עוד משהו מעניין על: החזר מס בדואר, החזר מס כמה שנים אחורה

החזר מס באינטרנט - שאלות ותשובות

ניתן לפתוח בקשה להחזר מס דרך האינטרנט. אך הגשת המסמכים צריכה להיעשות בצורה תקינה ללא טעויות. זה תוך כדי עמידה בכל הקריטריונים הדרושים. יש לא מעט אנשים שעמדו בקריטריון אך בקשתם נדחתה בשל מילוי כושל של הבקשה.

רוצים לחסוך זמן ולהגדיל את סיכוי ההצלחה שלכם לקבל החזר מס? פנו אך ורק דרך גורם מקצועי בעל ניסיון. אחד שידע להשיג עבורכם את החזר המס בקלות ובמהירות.

באתר רשות המיסים תמצאו את כל סוגי החזרי המס הקיימים ותוכלו לבדוק האם אתם עומדים בקריטריונים שלהם. בעיקרון ניתן להגיש בקשה להחזר מס בכל קטגוריה אך כל מקרה לגופו ולא אחת יבקשו מכם להמציא מסמכים שאין בידכם ואינכם יודעים כיצד להשיג. פנייה לגורם מקצועי תקצר לכם תהליכים, תשחרר אתכם לעניינכם ותגדיל את הסיכוי שבקשתכם תעבור ללא ספק.

כל מי שזכאי להחזר מס יכול לעשות זאת. בין אם דרך הגעה למשרד פקיד השומה אליו הוא משויך או בפתיחת התהליך דרך האינטרנט. יש להביא בחשבון שהגשת בקשה לא מסודרת עלולה להביא לדחייתה. אז בכל מקרה תאלצו לפנות לגורם מסייע כדי לחדש את הבקשה.

בנוסף לייעוץ אישי ומקצועי יכול לגלות לכם שמגיע לכם החזר מס מכיוון שבכלל לא חשבתם עליו. בין אם מעבודה לאחר הצבא שלא השלמתם, החזר מס בגין סיבות אישיות וכדומה.

מוזמנים להשאיר פרטים או ליצור אתנו קשר עוד היום. אנו נשמח לעמוד לרשותכם ולתת לכם ייעוץ מס מקצועי ראשוני ללא עלות וללא התחייבות. נשמח להגדיל את סיכוייכם לאישור הבקשה להחזר מס בגין כל סיבה שהיא, קטנה כגדולה, אישית או עסקית. בהצלחה.

דילוג לתוכן