החזר מס לחיילים משוחררים

השתחררתם הרגע מצה"ל? מתחילים לעבוד? חשוב שתכירו את הזכויות שלכם. חיילים משוחררים זכאים להטבות מס שונות, ובגלל שאינם מודעים אליהן, מפסידים סכומים גדולים של כסף. המדינה שואפת לעזור לחיילים המשוחררים, כדי להחזיר להם טובה על השירות שעשו עבורה, ואחת הדרכים לעשות זאת זה הטבות המס. המשיכו לקרוא ותקבלו את כל הפרטים על החזר המס לחיילים משוחררים.

איך עובד החזר מס לחיילים משוחררים?

לפי החוק במדינה, כל האזרחים חייבים לשלם מס הכנסה. אך מי שעוד לא עברו שלוש שנים מאז שחרורו מהשירות הסדיר רשאי להגיש בקשה להחזר מס בגין היותו חייל משוחרר. בשנת 2000 נקבעה הזכאות להטבות במס הכנסה עבור חיילים משוחררים. הטבות כמו החזר מס לחיילים משוחררים, החזר מס מילואים, החזר מס לנכי צה"ל לאנשי צבא או לאנשי צבא לשעבר ניתנים על מנת לעזור ככל האפשר בהסתגלותם באזרחות ולעודד שירות צבאי.

החזר מס לחיילים משוחררים על ידי נקודות זיכוי – מה זה?

אם עוד לא נתקלתם במושג, הגיע הזמן להכיר ולהבין בדיוק על מה מדובר. זוהי בעצם דרך לחשב את הסכום אותו מפחיתים ממס ההכנסה שלכם, במידה ואתם זכאים להטבה מסוימת. מדי שנה שוויה של כל נקודת מס משתנה, אך בשנים האחרונות הוא נמצא סביב ה- 210 ₪. על מנת לחשב את הזיכוי השנתי שתקבלו בהתאם לנקודת המס עליכם להכפיל את השווי של נקודות הזיכוי שלכם ב- 12 חודשים.

החזר מס בנסיבות לימודים
החזר מס בנסיבות משפחתיות
החזר מס בנסיבות רפואיות
החזר מס בנסיבות תעסוקתיות

האם אני זכאי להחזר מס לחיילים משוחררים?

כל מי ששירת שירות צבאי מלא, או לפחות שנה אחת, עשוי להיות זכאי לקבלת החזר מס לחיילים משוחררים. גם מי שהשתחרר משירותו הצבאי בגלל סיבה רפואית כלשהי יכול להיות זכאי להחזר. נקודות הזיכוי נקבעות לפי מספר החודשים בהם שירתתם. לדוגמה, אם מישהו שירת 23 חודשים, הוא זכאי לשישית נקודת זיכוי חודשית, כלומר שתי נקודות זיכוי שנתיות.

מי ששירת מתחת ל-23 חודשים, יהיה זכאי אך ורק לנקודת זיכוי שנתית אחת. גם חיילים משוחררים שמרוויחים משכורת שהינה פחות ממדרגת המס הקבועה בחוק. במקרה כזה, החייל יהיה פטור לחלוטין ממס הכנסה.

חובת מס על מענק השחרור

כל חייל ששירת בצה"ל, או גוף ביטחון אחר, מקבל בסיום השירות את מענק השחרור ששיעורו בהתאם לתפקיד הצבאי שביצע ומספר החודשים בהם שירת. מענק השחרור הנ"ל פטור לחלוטין ממס הכנסה. לעומת זאת, על המענק שניתן לחיילים משוחררים לאחר ביצוע העבודה המועדפת חובה לשלם מס הכנסה בהתאם לחוק.

כיצד מחשבים את נקודות הזיכוי?

אם עוד לא עברו 3 שנים מאז סיום השירות הצבאי או הלאומי שלכם, ייתכן שאתם עוד זכאים להחזר מס לחיילים משוחררים. ניתן לחשב את נקודות הזיכוי לפי הקריטריונים הבאים:

  • חיילים ששירתו מעל ל- 23 חודשים – 2 נקודות זיכוי שנתיות.
  • חיילים ששירתו בין 12 ל- 23 חודשים – נקודת זיכוי שנתית אחת.
  • חיילות ששירתו מעל ל- 22 חודשים – 2 נקודות זיכוי שנתיות.
  • שירות לאומי של 24 חודשים – 2 נקודות זיכוי שנתיות.
  • שירות לאומי של 12 חודשים – נקודת זיכוי שנתית אחת.

כיצד ניתן לממש את החזרי המס?

כאשר אתם מתחילים עבודה חדשה, וממלאים טופס 101, עליכם לסמן כי הנכם חיילים משוחררים וכן לצרף את תעודת השחרור שלכם. עבור מסיימי שירות לאומי, יש לסמן זאת ולצרף את תעודת סיום השירות. במידה והנכם עובדים כעצמאיים, בסוף השנה עליכם למלא את טופס 1301 ולצרף אליו את תעודת השחרור, או סיום השירות שלכם.

בסיום שנת המס, החייל המשוחרר יכול לבקש את החזר המס. הבקשה מוגשת באמצעות פלטפורמה נוחה ונגישה של רשות המיסים. ההגשה כולה מתבצעת באופן מקוון, כך שתוכלו לבצע אותה ממחשבכם האישי במאמץ קל בלבד.

כמובן שמי שמתקשה בהתנהלות הממוחשבת, או שמעדיף את השירות האישי פנים מול פנים, יכול להגיע ללשכת רשות המיסים הקרובה לביתו. ברשות המיסים תמלאו את הטפסים הרלוונטיים ותמסרו לפקיד את תעודת השחרור שלכם, וכך תוכלו להסדיר את החזר המס שלכם.

החזר מס לחיילים משוחררים החזרי מס זכותך
החזר מס לחיילים משוחררים

התייעצות עם חברה מקצועית בנושא ההחזר

במיוחד עבור חיילים משוחררים, שרק עכשיו עזבו את צה"ל והתחילו באמת את חייהם האזרחיים, ההתעסקות הביורוקרטית יכולה להיות מעייפת ומתישה. למרות שהתהליך מול רשות המיסים יכול להיעשות באופן מקוון בצורה יחסית נוחה וקל, יש כאלו שמעדיפים להימנע מכך.

ניתן לפנות לרואה חשבון שעוסק בנושא הזה באופן מקצועי, ומיומן שהגשת בקשות להחזרי מס בגין נושאים רבים ומגוונים. במיוחד אם מדובר בסכומים גבוהים, לאחר שנתיים או שלוש של עבודה עליה אתם זכאים בהטבות מס, מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי. רואה החשבון יכול להגיש את כל המסמכים בשבילכם, או פשוט לייעץ בנושא, בהתאם לרצונכם.

עוד משהו מעניין על: החזר מס צהל, החזר מס לאנשי קבע

החזר מס לחיילים משוחררים - שאלות ותשובות

החזר הזה מוענק לכל חייל משוחרר בין אם שירת בצה"ל, במשטרה או במשמר הגבול. ההטבה מוענקת כאות תודה לאותם חיילים שתרמו למדינת ישראל, ובתוך שאיפה לאפשר להם להתחיל את החיים האזרחיים ברגל ימין. כך הם לא יצטרכו לשלם סכומי מס גבוהים, והם יהיו זכאים לקבל כסף מהמדינה.

החזר מס לחיילים משוחררים לא מוענק באופן קבוע, מדובר על הטבה שמוענקת לזמן מוגבל – מתוך שאיפה לאפשר לחיילים המשוחררים להתחיל את חייהם בצורה נוחה. ההטבה על המס לחיילים משוחררים מוענקת למשך 36 חודשים בלבד, משמע שלוש שנים מלאות. לאחר מכן החיילים המשוחררים יאבדו את נקודות הזיכוי שלהם.

אתם בוודאי שואלים את עצמכם – כמה כסף אתם תקבלו במסגרת החזר מס לחיילים משוחררים? אנו בהחלט יכולים להבין את החשדנות שלכם. באופן עקרוני כל חייל משוחרר שסיים את השירות שלו במלואו זכאי לקבל בין נקודת מס אחת לשתי נקודות מס. השווי של נקודת המס הוא 216 ₪ בחודש ו-2592 ₪ בכל שנה.

חיילים ששירתו פחות מ-23 חודשים מלאים, זכאים לקבל נקודת מס אחת (216 ₪ בכל חודש)
חיילים ששירתו יותר מ-23 חודשים מלאים, זכאים לקבל שתי נקודות מס (432 ₪ בכל חודש)
חיילות ששירתו פחות מ-22 חודשים מלאים זכאיות לקבל נקודת מס אחת (216 ₪ בכל חודש)
חיילות ששירתו יותר מ-22 חודשים מלאים זכאיות לקבל שתי נקודות מס (432 ₪ בכל חודש)

החזר מס לחיילים משוחררים ניתן רק לאחר שתגישו את כל המסמכים לרשויות המס. עליכם להגיש לרשות המס טופס להחזר מס כולל תעודת השחרור שלכם, תעודת השחרור שאותה קיבלתם ביום שבו השתחררתם. שם יהיה רשום בדיוק כמה חודשים שירתתם, על מנת שיהיה ניתן לחשב את גובה הזיכוי.

דילוג לתוכן