החזר מס מגבלת גיל – עד מתי אפשר לקבל החזר מס?

במדינת ישראל נהוג לתת נקודות זיכוי מס לכל אזרח ולפי קטגוריות שונות. ברירת המחדל היא 2.25 נקודות זיכוי מס לכל אזרח ועליהן מתווספות נקודות זיכוי בהתאם לסטטוס המשפחתי, הגיל, כמות הילדים ועוד. שוויה של כל נקודת זיכוי נכון לשנת 2020 הוא 219 שקלים. כל שנה סכום זה מתעדכן (אם כי בשיעור נמוך מדי שנה).

מה החשיבות של נקודות הזיכוי למס

ככל שיהיו לכם יותר נקודות זיכוי כך תגדילו את זיכוי המס שלכם. זיכוי המס יבוא לידי ביטוי כאשר תצטרכו לשלם מס הכנסה אז יקוזז סכום שווי נקודות הזיכוי שלכם מהסכום.

למשל המשכורת שלכם היא 10000 שקלים ברוטו, לאחר ניכויי ההפרשות לפנסיה, ביטוח וכדומה תידרשו לשלם מס על ההפרש אך מזה יקוזז גם זיכוי המס. אם אין לכם ילדים ואתם לא עומדים באף קריטריון נוסף לקבלת נקודת זיכוי מס נוספת הרי שתשלמו מס על אותו סכום ברוטו פחות סכום שווי נקודות הזיכוי שלכם, כלומר אותם 2.25 נקודות זיכוי מס השוות 492 שקלים. כמובן שככל שתצברו נקודות זיכוי נוספות כך יגדל החזר המס שלכם וניתן להגיע להחזר מס מכובד על ידי די קיזוז רב של נקודות זיכוי ואפילו עד 8,9 ועשר נקודות זיכוי לאדם.

החזר מס בנסיבות לימודים
החזר מס בנסיבות משפחתיות
החזר מס בנסיבות רפואיות
החזר מס בנסיבות תעסוקתיות

איך אפשר לקבל יותר נקודות זיכוי?

המדינה הגדירה קריטריונים ברורים לקבלת נקודות זיכוי נוספות עבור כל אזרח. הנה כמה מהם:

  • אישה זכאית לחצי נקודת זיכוי נוספת מראש ללא קשר לכך אם יש לה ילדים או לא
  • נער או נערה בגילאים 16 עד 18 זכאים לנקודת זיכוי נוספת
  • יחיד מוטב – כאשר את/ה או בן או בת הזוג הגיעו לגיל פרישה או בן הזוג עיוור או נכה ללא ילדים זכאי לנקודה נוספת ואם יש לו ילדים אז חצי נקודה
  • נקודות זיכוי נוספות עבור כל ילד – המדינה קבעה שכל ילד עד גיל 5 מזכה את אחד ההורים בנקודת זיכוי נוספות. הנקודות ניתנת עבור כל ילד הנפרד ואינן מוגבלת אלא למספר הילדים.
  • נקודת זיכוי עבור ילד עד גיל 18 – נקודת זיכוי נוספת המגיע לאחד ההורים עבור ילדיו עד גיל זה.
  • נקודת זיכוי למשפחה חד הורית – במידה ואתם מגדלים את ילדכם לבד ועומדים בקריטריון לכך אתם זכאים לנקודת זיכוי נוספת
  • הורה המשלם מזונות – זכאי לנקודת זיכוי אחת נוספת
  • נקודת זיכוי עבור אישה בשנת הלידה – מזכה אותך בנקודת זיכו נוספת

רשות המס דואגת לזכות אתכם במס בהתאם לסטטוס שלכם אך מתפקידכם לעדכן את רשות על כל שינוי. אזרחים רבים מפספסים את זכותם לקבל החזר מס גדול יותר בשל טעויות רישום או חוסר עדכון מצב משפחתי וכדומה. במצטבר אפשר להגיע לאלפי שקלים ולכן כדאי לכל אחד לבדוק את הסטטוס שלו ברשות המס.

רובנו לא מבינים בכך ומקבלים את התלוש בלי להבין יותר מדי מה הולך שם. אנו סומכים על המעסיק שיפריש עבורנו  מה שצריך בין אם לקרן הפנסיה, לביטוח הבריאות ועוד. במקרים רבים יש פספוסים ולכן כדאי לכל אחד לבדוק בהקדם האפשרי את מעמדו ברשות המס.

ניתן אמנם לקבל החזרי מס בצורה רטרואקטיבית 6 שנים אחורה אך לא יותר מזה, ולפעמים נוצרים מצבים בהם אזרח הפסיד כסף רב בשל החזרי מס שלא קיבל מעבר תקופת זמן זאת.

יישור קו מול רשות המס, בדיקה ועדכון הסטטוס שלכם יכולים להוות עבורכם כסף רב וחבל לוותר על כך.

איך אפשר לקבל החזר מס בקלות

משרדנו בעל ניסיון רב בהגשת בקשות להחזרי מס מכל סיבה שהיא. לא יודעים מה הסטטוס שלכם מול רשות המיסים? נשמח להעניק לכם ייעוץ מקצועי, לבדוק היכן אתם עומדים ולסייע לכם לעדכן את מצב המס שלכם כך שתקבלו את כל נקודות הזיכוי למס המגיעים לכם בין אם אתם הורים חד הוריים, גרושים ועוד.

אנו ממלאים בקשות להחזרי מס מכל סיבה שהיא בין אם בשל שינוי מקום עבודה, שינוי מצב אישי או משפחתי ובעלי אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. נגיש את הבקשה רק אם נהיה משוכנעים בוודאות שתקבלו את החזר המס. רשות המיסים הגדירה תנאים ברורים לשינוי סטטוס המס וקבלת נקודות הזיכוי וכל מה שצריך זה לעמוד בהן. העניין הוא שאזרחים מהשורה אינם מכירים את התנאים הללו ולא יודעים איך לגשת לכך.

אנו בעלי ניסיון רב ודואגים למלא את הבקשות בצורה הברורה ביותר. נדאג לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים מכל השנים בהם לא עבדתם, או במקרה של מחלה ונכות למשל נדאג להדריך אתכם אילו מסמכים להביא מהוועדה מולם עמדתם.

חושבים שמגיע לכם החזר מס? פנו אלינו עוד היום ונבחן את המקרה שלכם. ברוב המקרים בהם מגיע לכם החזר מס תקבלו אותו בהקדם לכן אל תוותרו על הבדיקה.

מה הם הקריטריונים לקבל החזר מס

כפי שציינו יש שורה ארוכה של סיבות בזכותן אפשר לקבל החזר מס וביניהן:

החזר מס בשל חופשת לידה, החזרי מס על פנסיה ופיצויים, עבור תואר אקדמי, עבור מספר עבודות במקביל או עבודות חלקיות במהלך עד 6 שנים אחרוה, החזר מס על השתלמויות ועוד.

נקודות זיכוי המס והחזרי המס מגיעים לקשת רחבה של גילאים ולמעשה ניתנים החל משנת הלידה ועד גיל הפרישה. ייתכן ומגיע לכם נקודות זיכוי מס שאינכם מודעים להם וזה הזמן לברר זאת ולדאוג להשיג את אותן נקודות זיכוי המהוות כסף לכל דבר ועניין.

החזר מס מגבלת גיל החזרי מס זכותך
החזר מס מגבלת גיל

החזר מס מגבלת גיל - החזר מס לגיל הזהב

ייתכן ומגיע לכם החזר מס בשל גילכם וסטטוס העבודה או המשפחה שלכם. לבדיקת זכאות והגשת בקשה להחזר מס מכל סיבה שהיא השאירו פרטים או צרו קשר ונשמח לסייע לכם.

לסיכום, קיימות סיבות רבות בזכותן מגיע לכם החזר מס בין בשל אירועי מס בעבודה, מסיבות רפואיות או אישיות. יש הגדרות ברורות למי מגיע נקודות זיכוי מס נוספות ואנו מכירים את כולן.

נדאג לעדכן את רשות המס בסטטוס האישי והמשפחתי שלכם על מנת שתקבלו את כל נקודות זיכוי המס המגיעות לכם וכן לקבל החזרי מס חד פעמיים או חודשיים המגיעים לכם מסיבות שונות בין אם החזרי מס הקשורים למכירת דירה למשל, החזרי מס הקשורים לשינוי במקום העבודה שלכם כשכירים או כעצמאיים ועוד.

עוד משהו מעניין על: החזר מס שלילי, החזר מס שלילי – בדיקה, החזר מס שלילי לעצמאים, מענק עבודה

החזר מס מגבלת גיל - שאלות ותשובות

החזרי מס מגיעים לכל אזרח בהתאם למעמדו ומצבו האישי והמשפחתי. נקודות זיכוי למס ניתנות לפי מצב משפחתי עבור הורים, נשואים או גרושים, משפחות חד הוריות, וכן עבור גימלאים. נקודות זיכוי המס ניתנות עבור ילדים עד 5 גיל ועד גיל 18 בהתאם להגדרות רשות המס

כאמור יש מגוון רחב של סיבות לקבל החזר מס. בין אם אתם משוחררים טריים מהצבא, הורים לילדים או אחרי גיל הפנסיה, כל מקרה לגופו ולכל אחד ואחת מגיע נקודות זיכוי מס נוספות בהתאם למעמדו. בנוסף לכך יש שלל סיבות חד פעמיות רבות לקבלת החזרי מס נוספים מעבר לכך בין אם כתושבים חוזרים משל, בשל לימוד מקצוע, מס מעבודה כשכיר או עצמאי, החזר מס בגין סיבות רפואיות ועוד.

ילדים מזכים אתכם בנקודות זיכוי רבות נוספות. קיימות נקודות זיכוי מס על ילד בשנה הראשונה, עבור ילדים עד גיל 5 ואחר כך עד גיל 18 ועוד. בדיקה פשוטה האם אתם מוגדרים כהורים ברשות המס שווה אלפי שקלים וכדאי לכם לוודא שאכן אתם מוגדרים כהורים על מנת ליהנות מנקודות זיכוי המס עבור ילדכם בכל גיל.

הורים נשואים או גרושים זכאים לנקודות זיכוי מס עבור ילדיהם בהתאם לסטטוס שלהם ברשות האוכלוסין ורשות המס. נקודות זיכוי המס מוענקות לשני ההורים עבור ילדיהם עד גיל 5 ולאחר מכן  בהתאם לשיוך הילד במשרד הפנים.

חושבים שמגיע לכם החזר מס? פנו אלינו עוד היום ונעניק לכם ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות על מנת להבין האם יש לכם סיכוי להחזר מס מכל סיבה קיימת. אחוזי ההצלחה שלנו מדברים בעד עצמם ואנו גאים לסייע לאלפי לקוחות מרוצים לקבל את החזר המס מהגיע להם בקלות ובמהירות בזכות הניסיון הרב שלנו בתחום והגשת הבקשות שלנו בצורה המקצועית ביותר.

בין אם סיימתם צבא או שיניתם סטטוס אישי או משפחתי, עבדתם במספר עבודות, פוטרתם או עברתם אירוע רפואי או כאן על מנת לעזור לכם להבין האם מגיע לכם לקבל החזר מהמדינה ולסייע לכם לקבל אותו בהקדם האפשרי.

כל אזרח יכול לברר מול רשות המס האם מגיע לו החזר מס אך הדרך להשגת אותו החזר מס היא כבר סיפור אחר לגמרי. גורם מקצועי כמו יועץ מס או רואה חשבון המנוסה בתחום היא האפשרות הטובה ביותר ובעלת האחוזים הגבוהים ביותר להגיע להצלחה בקבלת החזר המס.

החזרי המס מגיעים לכל אזרח במדינה במידה ועמדתם בקריטריונים בכל גיל וללא הגבלת גיל, נדאג שתקבלו את מה שמגיע לכם בהקדם.

השאירו פרטים או צרו קשר עכשיו ותקבלו את הסיוע הטוב ביותר בתחום החזרי המס ובשאר הנושאים הקשורים להתנהלות מול רשות המיסים. בהצלחה.

דילוג לתוכן