החזר מס בגין תואר שני – ההשכלה שווה לכם כסף

בשנים האחרונות הרבה מאוד אנשים מסיימים תואר ראשון, אך לא כולם ממשיכים לתואר שני. מי שכן ממשיך לתואר שני, זכאי לקבל הטבות מס משמעותיות, שיכולות להפוך את החיים לקלים יותר. בטח בעידן שבו גם עצמאים וגם שכירים נדרשים לשלם סכומים גבוהים מאוד בכל שנה למדינה. החזר מס בגין תואר שני זה דבר שכל מי שמסיים תואר שני צריך להכיר, כך שאף אחד לא יפספס את ההזדמנות לקבל עוד קצת כסף מהמדינה. הרי אם המדינה מחליטה לתת, אז למה שאתם לא תנצלו את המצב? מדובר על הכסף שהוא שלכם.

כמה כסף מגיע לכם? החזר מס בגין תואר שני

מכיוון שלא הרבה אנשים ניגשים לעבור תואר שני, החזר המס הוא קצת פחות בהשוואה להחזר מס תואר ראשון. חשוב מאוד שתכירו את כל הנתונים על מנת שתוכלו לדעת בדיוק כמה כסף אתם יכולים לקבל ולמשך כמה זמן. החזר מס בגין תואר שני יהיה תקף לשנה אחת בלבד. מי שסיים את התואר יהיה רשאי לבחור האם ברצונו לנצל את ההטבה בשנת המס שלאחר השנה שבה סיים את לימודיו או בשנה שלאחריה.

במסגרת הזכאות המדינה מעניקה חצי נקודת זיכוי במס הכנסה לכל אחד מהבוגרים. כך שאם יצא לכם לסיים תואר שני בזמן האחרון, שווה לכם להגיש בקשה להחזר מס. ככל הנראה לאחר שפקידי השומה יעברו על הבקשה שלכם הם יחזירו לכם כסף, הפתעה נעימה שיכולה להיות מאוד משמחת עבורכם. החזר מס בגין סיום לימודים, ולאו דווקא תואר שני, באה כדי לעודד את האוכלוסייה לקבל השכלה גבוהה.

אין לכם מה להתאמץ – הכסף יגיע ישירות לחשבון הבנק

אתם בוודאי עסוקים עד מעל הראש, וזה בסדר גמור בכל זאת אתם בוגרי תואר שני – וככל הנראה אתם עובדים בלי הפסקה. החדשות הטובות הן שאת הכסף שאתם צריכים לקבל כהחזר מהמדינה אתם תקבלו ישירות לחשבון הבנק שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק להגיש את הבקשה להחזר מס, מכאן אתם לא צריכים לעשות דבר.

לאחר שתגישו את הבקשה תמתינו בסבלנות שהיא תאושר, ולאחר מכן בתוך 90 יום הכסף יופקד ישירות לחשבון הבנק שלכם. מי אמר שכל הנושא של החזר מס בגין תואר שני הוא מסובך? בתוך זמן קצר תוכלו לסיים אותו בהצלחה מרובה.

היתרונות של בקשת החזר מס עם חברה מקצועית

מתלבטים האם לבקש החזר מס בגין תואר שני בעזרתה של חברה חיצונית? הינה היתרונות שאתם צריכים להכיר.

  • החברה תדאג לכל הבירוקרטיה: ככל הנראה אחד מהדברים שהכי מרגיזים אתכם בתהליך כולו זוהי הבירוקרטיה. אך זוהי לא סיבה מספיק טובה שלא תקבלו החזר מס עבור תואר שני. לכן חברה חיצונית תבצע את כל ההליכים הבירוקרטיים עבורכם, ואתם תקבלו את הכסף בסוף היום.
  • אתם משלמים רק במקרה של החזר: אתם לא תצטרכו לשלם לחברה שמלווה אתכם בכל מצב. אתם תשלמו לחברה אחוז מסוים מתוך הכסף שאותו אתם תקבלו לאחר אישור ההחזר. כלומר אם לא קיבלתם החזר מרשויות המס אתם גם לא תצטרכו לשלם לחברה החיצונית. כך שמדובר כאן על עסקה שהיא מאוד משתלמת עבורכם.

שתי הטבות מס? זה בהחלט אפשרי

במקרה שבו אתם זכאים לקבל יותר מהטבת מס אחת – אתם תוכלו ליישם את הזכאויות שלכם. מדובר על זכאויות שמגיעות לכם מתוקף החוק, ולכן אין שום סיבה שאתם לא תקבלו אותן. המשמעות היא מאוד פשוטה, אתם תוכלו לקבל החזר מס בגין תואר שני ועוד החזרי מס בו זמנית.

כך שאם תדעו לנצל את כל הזכאויות שמגיעות לכם, אתם תוכלו לקבל לא מעט כסף מהמדינה. ומה יותר נחמד מאשר לקבל כסף שעד לא מזמן לא ידעתם על קיומו? הכסף הזה יכול לשמש אתכם לממן את הלימודים או אפילו לעשות לעצמכם טיול אחרי התואר השני.

אל תיזכרו ברגע האחרון – הגישו בקשה להחזר מס בהקדם

לא מעט אנשים נוטים להיזכר ברגע האחרון כאשר זה מגיע לנושא של החזר מס. אז מדוע אתם צריכים להיזכר מראש כאשר מדובר על החזר מס בגין תואר שני? אחרי זה אתם לא יכולים להגיד שאתם לא ידעתם שזה עלול לקרות לכם.

  • אחרי 6 שנים אתם מאבדים את הזכאות להחזר מס. כך שאם אתם נזכרים לאחר כ-6 שנים, הכסף ככל הנראה יהיה אבוד.
  • הרבה יותר קשה לאתר את כל המסמכים הדרושים להחזר מס כעבור מספר שנים, ומכאן המשימה הרבה יותר קשה.
  • אם לא תנצלו את הזכאות בזמן, אתם עשויים לשכוח מהזכאות הזאת לגמרי. אתם תגיעו למצב שבו אתם מאבדים את הכסף, וזה יכול להיות בהחלט חבל.
החזר מס בגין תואר ראשון
החזר מס בגין תואר ראשון

החזר מס בגין תואר שני – בתוך 90 יום הכסף אצלכם

אם אתם טיפוסים מעשיים ככל הנראה מה שמעניין אתכם זה בתוך כמה זמן תוכלו לראות את הכסף אצלכם בחשבון? החדשות הטובות הן שלא תצטרכו להמתין כל כך הרבה זמן. המדינה ביחד עם רשויות המס מתחייבות לספק את החזר המס בתוך 90 יום מאישור הבקשה.

כך שאם אתם מקבלים את האישור, בתוך כשלושה חודשים בערך אתם אמורים לראות את הכסף בחשבון הבנק שלכם. במקרה של איחור, רשות המיסים מחויבת לשלם ריבית על הפיגור – כך שבסוף אתם עוד תוכלו לקבל יותר כסף. ברוב המקרים רשויות המס מספקות את הכסף בזמן, הכסף מועבר לחשבון הבנק האישי שלכם – זה שמעודכן באתר של רשות המיסים בישראל.

אין לכם מה להפסיד! תבקשו החזר מס בכל שנה

אתם צריכים להסתכל על המצב בצורה הכי ברורה – כאשר אתם מבקשים החזר מס אתם רק יכולים להרוויח. לפעמים אתם אפילו יכולים להיות מופתעים ולגלות כי מגיע לכם הרבה יותר ממה שאתם חושבים בתחילת הדרך. אז למה אתם צריכים לוותר על הכסף שלכם? זה כסף שאתם עובדים קשה על מנת להשיג אותו, ואין שום סיבה שהוא לא יהיה אצלכם.

זה הזמן שלכם לבקש החזר מס בגין תואר שני או מכל סיבה אחרת שבגללה אתם זכאים להחזר. תוכלו להגיש את הבקשה לבד או בעזרת אנשי מקצוע מנוסים, אתם יכולים לבחור את הדרך שהכי נוחה לכם. המפתחות נמצאות בידיים שלכם, רק תדעו להשתמש בהן בצורה הנכונה עבורכם.

עוד משהו מעניין על: החזר מס לעובדי הייטק, החזר מס לשכירים, החזר מס לסטודנטים

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן