מעדיפים לוותר בטענה שזמן ההמתנה בתורים שווה יותר מסך ההחזרים? הכירו את השיטות החדשות! החזר מס על תרומות רטרואקטיבי.

ישנן לא מעט סיבות בגינן אנשים רבים נמצאים זכאים לקבלת החזר מס על תרומות רטרואקטיבי, החזר מס בגין ניכויים גבוהים מידי, החזר מס בגין אי הכרה בנקודות הטבה שונות ועוד. עד לפני מספר שנים כל שלבי ההתמודדות עם רשות המיסים כללו בירוקרטיה ארוכה ומייגעת, מילוי טפסים רבים והמתנות ארוכות במיוחד בתורים ממשלתיים. אנשים רבים בחרו לוותר על התהליך המורכב על אף שידעו כי הם זכאים לקבלת החזר מס על תרומות רטרואקטיבי, החזר מס בגין ניכויים גבוהים או בגין אי הכרה בנקודות הטבה. אך בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי שחשוב שתכירו בכל הליך קבלת בדיקת זכאות לקבלת החזרי מס מכל סיבה שהיא. לפני שאתם מוותרים על כל המגיע לכם בטענה שהזמן הרב שתידרשו לבזבז על הגשת הבקשה וקבלת ההחזרים שווה יותר מסך ההחזר עצמו, בטח תשמחו לשמוע שכיום ניתן להשלים את בדיקת הזכאות לקבלת החזר מס על תרומות רטרואקטיבי, החזר מס בגין ניכויים גבוהים או אי הכרה בנקודות הטבה דרך האינטרנט בלבד. אם עד לפני מספר שנים נדרשתם להגיע למשרדים ממשלתיים ולעמוד בתורים בלתי נגמרים, הרי לכם שכיום תוכלו להשלים את כל שלבי בדיקת זכאותכם וקבלת כל המגיע לכם תוך מספר דקות בודדות וללא צורך ביציאה מהבית. החזרי מס – זכותך מסייעת לאנשים רבים להתמודד עם כל השלבים מהגשת בקשת הבדיקה ועד לקבלת מלוא הסכום לחשבון הבנק.

כיום תוכלו לבדוק את זכאותכם לקבלת החזרי מס ברשת בצירוף טפסים בודדים ותעודת זהות בלבד!

מעבר להעברת הליך הבדיקה לרשת, מה שחוסך לכם זמן ממושך של המתנה בתורים, גם התהליך עצמו עבר שינויים רבים שהופכים אותו פשוט וידידותי הרבה יותר. כיום, לא תידרשו ליותר ממספר תעודת זהות וכמה טפסים בודדים בכדי לדעת האם נמצאתם זכאים לקבלת החזר מס על תרומות רטרואקטיבי, החזר מס בגין ניכויים גבוהים או בגין אי הכרה בנקודות הטבה. תהליך הבדיקה החדש גורם לאנשים רבים כיום לדרוש ולקבל את מלוא המגיע להם מרשות המיסים. אז אם גם אתם נדרשים להתמודד לראשונה עם רשות המיסים במטרה לקבלת את מלוא ההחזרים המגיעים לכם, החזרי מס – זכותך מציעה סיוע לכל צורך כך שתוכלו לעברו את כל השלבים בקלות, במקצועיות ובמהירות. רגע לפני שאתם ממהרים למחשב בכדי לבדוק את זכאותכם לקבלת החזר מס על תרומות רטרואקטיבי, החזר מס על ניכויים גבוהים או אי הכרה בנקודות הטבה, כדאי שתכירו את השיטה בעזרתה רשות המיסים יודעת לנכות מס מכל עובד. לאחר היכרות עם השיטה ועם כל המקרים השכיחים ביותר בגינם עובדים רבים משלמים מיסים שלא לצורך, תוכלו לבחון את המקרה שלכם ולהעריך האם גם אתם תימצאו זכאים לקבלת החזר מס על תרומות רטרואקטיבי, על ניכויים גבוהים או על אי הכרה בנקודות הטבה.

החזר מס בנסיבות לימודים
החזר מס בנסיבות משפחתיות
החזר מס בנסיבות רפואיות
החזר מס בנסיבות תעסוקתיות

הכירו את שיטת החישוב של רשות המיסים - כך תדעו האם גם אתם זכאים לקבלת החזרי מס בגין תרומות, ניכויים גבוהים או אי הכרה בנקודות הטבה

ראשית, חשוב להדגיש כי רשות המיסים מחשבת את גובה ניכויי המס בהתבססות על סך ההכנסה השנתית, ולא על סך ההכנסה החודשית. רשות המיסים יודעת להעריך כבר מתחילת השנה כמה כל עובד עתיד להרוויח בתום כל חודשי העבודה וכך לחשב את גובה הניכויים שלו. שיטת החישוב היא הכפלת סכום ההכנסה החודשית בסך חודשי העבודה. לדוגמה, אם עובד מסוים משתכר במשכורת חודשית של 9,000 שקלים, רשות המיסים תעריך שהמשכורת השנתית שלו תעמוד על 108,000 שקלים, שהם 9,000 כפול 12 חודשי השנה. על סמך הערכה זו רשות המיסים יודעת מהו הסכום המדויק שצריכים לנכות מהמשכורת החודשית. אך נשאלת השאלה, אם רשות המיסים קובעת את גובה הניכויים על סמך ההכנסה השנתית, מדוע בכל זאת אנו משלמים מיסים מידי חודש? התשובה לכך היא היכרות עם משק הבית הממוצע בישראל. רשות המיסים יודעת שאם היא תגבה את מלוא הסכום בסוף השנה בהורדה חד פעמית, הדבר עתיד לפגוע קשות בהתנהלותם הכלכלית של משפחות רבות בישראל. לכן, רשות המיסים בוחרת לחלק את כל סכום ההורדה ל 12 תשלומים שיורדים מהמשכורת מידי חודש.

כל התנאים לקבלת החזרי מס בגין תרומות - אספנו עבורכם את הפרטים שאתם חייבים להכיר!

לאחר שנגענו בשינויים הרבים בהליך בדיקת זכאות, בקבלת מלוא ההחזר המגיע לחשבון הבנק ובשיטת החישוב של רשות המיסים, הגיע הזמן לגעת באחת הסיבות השכיחות ביותר לכך שרבים נמצאים זכאים לקבלת החזרים – החזר מס על תרומות רטרואקטיבי. החזרי מס – זכותך מסייעת לאנשים רבים שזכאים לקבלת החזר מס על תרומות רטרואקטיבי בכל שלבי התהליך כך שהם מקבלים את כל המגיע להם ישירות לחשבון הבנק ללא צורך בהתמודדות עם הליכים בירוקרטיים או עמידה בתורים מעייפים. אז תחילה חשוב לדעת שכל אדם שתורם מידי שנה סכום הגבוה מ 200 שקלים, זכאי לקבלת החזר מס על תרומות רטרואקטיבי בשיעור של 35% מסך התרומה. כלומר, במידה ואתם תורמים כ 1,000 שקלים מידי שנה למוסד ציבורי ומוכר, ייתכן שאתם זכאים לקבלת 350 שקלים בתור החזרי מס. אז איך תדעו האם גם תרומתכם אכן תזכה אתכם בהחזר מס על תרומות רטרואקטיבי? הנה לכם כמה מהקריטריונים החשובים ביותר: התנאי הראשון לקבלת החזר מס על תרומות רטרואקטיבי הוא תרומה ללא קבלת תמורה. במידה וקיבלתם תמורה עבור התרומה שלכם, היא לא תוגדר תרומה אלא תשלום עבור השירות או המוצר שקיבלתם. התנאי השני הוא הצגת קבלות ברורות שכתוב עליהן במפורש את המילה "תרומה". ללא קבלות שיאשרו שאכן תרמתם, לא תוכלו להימצא זכאים לקבלת החזר מס תרומות. התנאי השלישי הוא תרומה למוסדות ציבוריים שקיבלו אישור מפורש מרשות המיסים לפי סעיף 46, המאפשר לתורמים להם לקבל החזר מס תרומות. התנאי האחרון לקבלת החזר מס על תרומות רטרואקטיבי הוא שסכום התרומה לא יעלה על 30% מסך ההכנסה החייבת. במידה והוא עולה, ניתן לקבל את ההחזרים בשלוש שנות המס הבאות.

החזר מס על תרומות רטרואקטיבי
החזר מס על תרומות רטרואקטיבי

עד שש שנים מתום שנת המס ובתוספת של ריבית שנתית בת 4%!

לסיכום, חשוב שתכירו עוד מספר דגשים טכניים אודות קבלת זכותך החזרי מס. הדגש הראשון הוא האפשרות לקבל זכותך החזרי מס רטרואקטיבית. אתם זכאים לקבלת החזרי מס עד שש שנים אחורה בתום שנת המס בה חלה הטעות. כלומר, גם אם טעות המס חלה לפני חמש שנים, עדיין תוכלו לקבל את מלוא המגיע לכם. מעבר לכך, כל החזרי המס מועברים ישירות לחשבון הבנק שלכם בתוספת ריבית שנתית בת 4%. כלומר, אם נמצאתם זכאים לקבלת החזר מס על תרומות רטרואקטיבי בסך 10,000 שקלים, לאחר שנה תהיו זכאים לקבלת 10,400 שקלים. החזרי מס – זכותך תשמח לסייע לכם בכל צורך וללוות אתכם בכל שלבי הליך בדיקת זכאותכם ועד לקבלת מלוא ההחזרים המגיעים  לכם.

עוד משהו מעניין על: החזר מס בגין תרומות

דילוג לתוכן