החזר מס לאנשי קבע - ישנן סיבות רבות בגינן אנשי קבע בפרט ועובדי כל המשק בכלל נמצאים זכאים לקבלת החזרים, אל תוותרו על המגיע לכם!

עובדים רבים בכלל ואנשי קבע בפרט נמצאים זכאים לקבלת החזרי מס שונים. אם גם אתם סבורים שתשלומי המיסים שלכם גבוהים מידי, ייתכן שבבדיקה מהירה תימצאו זכאים לקבלת החזרים על סך אלפי ולעיתים אף עשרות אלפי שקלים. אך בכל זאת, אנשים רבים בוחרים לוותר על בדיקת זכאותם בטענה כי התמודדות עם רשות המיסים, וודאי תהיה ארוכה, מורכבת ומעייפת במיוחד. אם גם אתם חוששים מהתמודדות עם הליך בירוקרטי ארוך ומייגע או עם עמידה בתורים בלתי נגמרים כיאה למשרדים ממשלתיים, חשוב שתכירו שתי נקודות מרכזיות. ראשית, חשוב לדעת כי בשנים האחרונות חלו לא מעט שינויים ושיפורים רבים בכל ההתנהלות מול עובדים או אנשי קבע המעוניינים לבדוק את זכאותם לקבלת החזרי מס שונים. עד לפני מספר שנים כל המעוניין לבדוק את זכאותו נאלץ להתמודד עם הליך ארוך ומעייף הכולל טפסים רבים אך כיום, ניתן להשלים את כל שלבי בדיקת זכאותכם בכמה לחיצות כפתור בלבד. כל שאתם נדרשים לעשות זה להקיש את מספר תעודת הזהות שלכם ולצרף מספר מצומצם של טפסים ואישורים. את הפעולות כולן ניתן לעשות ברשת כך שגם התורים הארוכים במשרדים ממשלתיים נחכסו לכם. שנית, חשוב לדעת שהחזרי מס – זכותך מסייעת ללקוחות רבים לקבל החזר מס לאנשי קבע, החזרי מס שונים לכל עובדי המשק בגין שלל סיבות אפשרויות. החזרי מס – זכותך מכירה את כל פרטי הפרטים בחוקה ומסייעת ללקוחות רבים לקבל החזרים על סך אלפי ואף עשרות אלפי שקלים בקלות ובמהירות.

אז איך נוצרים פערי מס המזכים רבים בקבלת החזרים? אספנו עבורכם את הנתונים החשובים אודות שיטת החישוב של רשות המיסים

רגע לפני שאתם ממהרים לבדוק את זכאותכם לקבלת החזר מס לאנשי קבע, החזר מס בגין ניכויים שלא לצורך, אי הכרה בנקודות הטבה או מס שבח דירה או תרומות מוכרות, חשוב שתכירו את שיטת החישוב של רשות המיסים. רשות המיסים אינה מחשבת את ניכויי המס לכל עובד על סמך הכנסתו החודשית, אלא על סמך הכנסתו השנתית. כלומר, רשות המיסים מעריכה כמה כל עובד ירוויח בתום שנת העבודה ועל סמך סכום זה היא החליטה מה יהיה גובה ניכוי המס. אנשי קבע רבים נמצאים זכאים לקבלת החזר מס לאנשי קבע בעיקר בגין הוצאות רכב צמוד. אך לעומתם, כל עובדי המשק נמצאים זכאים לקבלת החזר מס לחיילים משוחררים, החזר מס לנכי צה"ל, החזר מס מילואים ועוד החזרי מס שונים בגין הערכה שגויה של סך ההכנסה השנתית. אז בואו נעשה קצת סדר בכל הבלגן. 

רשות המיסים מכפילה את סכום ההכנסה החודשית בסך חודשי העבודה בכל שנה וכך יודעת לשער את סך הכנסתו השנתית של כל עובד. לדוגמה, עובד שמרוויח משכורת חודשית של 13,000 שקלים, צפוי להרוויח 156,000 שקלים בכל השנה כולה. אך מה קורה אם מכל סיבה שהיא העובד לא הצליח להגיע לסך ההכנסה השנתית שרשות המיסים חישבה לו? נוצרים פערי מס המזכים רבים בקבלת החזר מס לאנשי קבע בפרט והחזרי מס לכל המשק בכלל.

החזר מס בנסיבות לימודים
החזר מס בנסיבות משפחתיות
החזר מס בנסיבות רפואיות
החזר מס בנסיבות תעסוקתיות

הסיבה המרכזית לכך שהניכויים מחושבים על בסיס ההכנסה השנתית אך יורדים מידי חודש מהשכר החודשי

אחת השאלות המתבקשות ביותר היא מדוע כולנו רואים הורדות מס חודשיות אם הניכויים נקבעים על סמך המשכורת השנתית? הורדה שנתית התואמת למועד החישוב יכולה לעשות לא מעט סדר בכל הבלגן ולמנוע מצבים רבים של פערי מז המזכים רבים בקבלת החזר מס לאנשי קבע ולכל עובדי המשק. הסיבה המרכזית בגינה רשות המיסים בוחרת לחלק את סכום ההורדה השנתית ל 12 תשלומים חודשיים היא החשש לפגיעה אנושה בהתנהלותו הכלכלית של משק בית ממוצע. הורדה חד פעמית אכן יכולה לפתור לא מעט בעיות ולהיות הרבה יותר מדוייקת, אך הורדה גדולה בפעימה אחת עלולה לגרום לבתים רבים בישראל להיכנס למצוקה כלכלית של ממש. לאחר שנגענו בנקודות חשובות אודות השינויים המבורכים בהליכי בדיקת זכאות לקבלת החזר מס לאנשי קבע ולכל שאר עובדי המשק וכן בשיטת החישוב של רשות המיסים, הגיע הזמן לגעת בכל הסיבות המרכזיות בגינן עובדים רבים נמצאים זכאים לקבלת החזר מס לאנשי קבע ועובדי המשק.

נעדרתם לא מעט ממקום העבודה? המשכורת שלכם קוצצה מכל סיבה שהיא? כנראה שגם אתם זכאים לקבלת החזרים!

הסיבה הראשונה והשכיחה ביותר בגינה רבים זכאים לקבלת החזר מס לאנשי קבע ולשאר עובדי המשק היא ירידה בסך ימי העבודה. אם גם אתם החסרתם כמות גדולה של ימי עבודה במהלך השנה בגין יציאה לחופשת לידה, פציעה שגרמה להיעדרות ממושכת או חולי שלא איפשר לכם לנהל שגרת עבודה רציפה, קיים סיכוי סביר שגם אתם תימצאו זכאים לקבלת החזר מס לאנשי קבע ולשאר עובדי המשק. כל ירידה בסך ימי העבודה משפיעה באופן ישיר על ירידה בסך ההכנסה השנתית, מה שיוצר פערי מס וגורם לרבים לשלם מיסים שלא לצורך. כל פער שנוצר בין סך ההכנסה השנתית בפועל לבין סך ההכנסה השנתית על פי החישוב של רשות המיסים יזכה אתכם בקבלת החזרים. הסיבה השניה לקבלת החזר מס לאנשי קבע ולשאר עובדי המשק היא ירידה בשכר החודשי מכל סיבה שהיא. 

בדומה לירידה בסך ימי העבודה, גם ירידה בסך ההכנסה החודשית תשפיע באופן ישיר על סך ההכנסה השנתית ותיצור פערי מס. אם עברתם בין מקומות עבודה וכעת המשכורת שלכם נמוכה יותר, קיבלתם רכב צמוד מה שגרם לירידה במשכורת שלכם או שמשכורתכם קוצצה מכל סיבה שהיא, ייתכן שתימצאו זכאים לקבלת החזר מס לאנשי קבע ולשאר עובדי המשק. הסיבה השלישית והאחרונה היא אי הכרה בנקודות הטבה ובהוצאות מוכרות שונות. החזרי מס – זכותך מכירה היטב את כל רזי הפרטים בחוקה המזכים רבים בנקודות הטבה. בין כלל נקודות ההטבה השכיחות ביותר ניתן למנות את המגורים באזורי פריפרייה, זכאות לתואר ראשון, נכות פיזית או נפשית, תרומות מוכרות, הוצאות עסקיות מוכרות ועוד.

החזר מס לאנשי קבע
החזר מס לאנשי קבע

זכותך מסייעת ללקוחות רבים מעת בדיקת הזכאות ועד לזיכוי מלא של חשבון הבנק

החזרי מס – זכותך מסייעת לרבים לקבל החזר מס על סך אלפי ואף עשרות אלפי שקלים. חשוב להדגיש כי גם אם טעות המס חלה לפני שנים, אתם זכאים לקבלת החזר מס לחיילים משוחררים, החזר מס לנכי צה"ל, החזר מס מילואים ועוד לא מעט החזרי מס שונים עד שש שנים אחורה מתום שנת המס בה התחילה הטעות. מעבר לכך, החזרי מס – זכותך מסייעת לרבים לקבל את כל המגיע להם, לרבות החזר מס לאנשי קבע ולשאר אנשי המשק בתוספת שנתית של 4%  ריבית חיובית. כלומר, אם בבדיקת זכאות לקבלת החזר מס לאנשי קבע או לשאר עובדי המשק נמצאתם זכאים לקבל 8,000 שקלים, תהיו זכאים לקבל תוספת של 320 שקלים על כל שנה שהכספים שלכם ישארו אצל רשות המיסים.

עוד משהו מעניין על: החזר מס צהל

דילוג לתוכן