החזר מס בגין תואר ראשון – תסיימו את הלימודים עם טעם טוב

המדינה עושה כל מאמץ על מנת לגרום לכמה שיותר אנשים להתחיל לימודים, וניתן לראות כי מרבית האנשים עוברים בשלב כזה או אחר לימודים אקדמיים. מהסיבה הזאת הממשלה רוצה לזכות בוגרי תואר ראשון במס, כך שתהיה להם דחיפה משמעותית לסיים את הלימודים בהצלחה. לא משנה עד כמה הלימודים הם קשים ואינטנסיביים, בעקבות החזר מס בגין תואר ראשון לא מעט מהסטודנטים מסיימים את הלימודים בהצלחה. מדובר כאן על אינטרס של שתי הצדדים – המדינה רוצה אזרחים משכילים, ואותם אזרחים צריכים את התואר על מנת להשתלב בשוק העבודה. בואו לשמוע על החזר מס בגין תואר ראשון.

החזר מס בגין תואר ראשון – מה בתכלס מגיע לכם

עזבו אתכם סיסמאות שנזרקות לאוויר, אתם רוצים לגשת ישר למשמעות וזה בהחלט מובן. כמה כסף מגיע לכם אחרי שתסיימו את הלימודים אתם שואלים? אנו כאן על מנת לא להשאיר לכם שום נושא ללא מענה הולם. אתם צריכים להבין קודם כל שהטבת המס הזאת נמשכת כשלוש שנים מיום סיום התואר – לא מדובר על הטבה קבועה.

ההטבה מדבר על חצי נקודת זיכוי שאותה אתם תקבלו במסגרת החזר המס. אומנם לא מדובר על כל כך הרבה כסף, אך בפועל מדובר על כמה מאות שקלים של החזר בשנה. כך שזה בהחלט יכול להיות נקודת אור מסוימת, שתיתן לכם המון כוח.

אם לא ביקשתם – אתם לא תקבלו החזר מס

הכל טוב ויפה, אתם צריכים לקבל החזר מס בגין תואר ראשון – אך בפועל אם אתם לא תבקשו אותו, אתם לא תקבלו אותו. אתם צריכים בסוף כל שנה לבקש את החזר המס שמגיע לכם על השנה החולפת, כך שהמדינה תעשה את הבדיקות שלה ותאשר את הטענות שלכם. חשוב לנו לציין שההטבה לא ניתנת רק בגין תואר ראשון אלא יש אפשרות לקבל החזר מס בגין תואר שני גם כן.

כך שאם אתם חושבים לחכות בבית שהכסף יכנס, זה לא יהיה בדיוק המצב – וחבל שתחכו לשווא. כל מה שאתם צריכים לעשות זה למלא בקשה להחזר מס, והכסף אמור להגיע אליכם בתוך כ-90 יום מהרגע שבו שלחתם את הטופס – לאחר מכן תוכלו לחכות בסבלנות לכסף.

לכל בוגר תואר ראשון מגיע החזר מס!

צריך להבהיר את הנקודה, כי יש לא מעט בוגרי תואר ראשון שחושבים שהם לא זכאים לקבל החזר מס. המדינה מעודדת את כולם להוציא תואר ראשון מכל סוג שהוא, ולכן ההחלטה היא שכל בוגר תואר ראשון זכאי לקבל הטבות מס. המשמעות היא שלא משנה איזה תואר הוצאתם או איזה תחום למדתם, אתם תוכלו להגיע לבקשה לקבל החזר מס בגין תואר ראשון.

לכן אם חשבתם לוותר כי שמעתם שאתם לא זכאים, אתם יכולים לשלוח את הבקשה שלכם לרשויות המס והם יטפלו בה. במקרה הכי גרוע אתם תקבלו סירוב, אך לא משנה איך תסתכלו על זה אין לכם באמת מה להפסיד. יש לכם רק מה להרוויח כאשר תבקשו החזרי מס – אז למה שלא תנסו ותחכו לקבל עדכון?

החזר מס בגין תואר ראשון – ניתן להגיש בקשה אונליין

בתור סטודנטים לשעבר אתם בוודאי התעסקתם לא מעט עם האינטרנט, לכן את הידע שצברתם לאורך כל שנות הלימודים תוכלו לנצל על מנת לקבל החזר מס. אם בעבר הייתם צריכים להתרוצץ בין לשכות המס על מנת לקבל את מה שמגיע לכם, כיום תוכלו לעשות את זה אונליין.

המשמעות היא מאוד פשוטה – תוכלו להגיש בקשה להחזר מס מכל מקום ובכל זמן. אתם תמלאו את הטפסים דרך האינטרנט ותחכו לתשובה מרשויות המס. מעולם לא היה פשוט יותר להגיש בקשה להחזר מס, אז למה שלא תנצלו את זה? אל תשכחו כי זה הכסף שלכם בשורה התחתונה.

אתם לא חייבים להגיש את הבקשה בעצמכם

בוגרי תואר ראשון הם לרוב עסוקים מאוד, וזה בהחלט מובן הרי מרביתם משתלבים בעבודה – ומכיוון שמדובר על עבודה חדשה היא גוזלת מהם זמן יקר. אבל זה לא אומר שאתם צריכים לוותר על מה שמגיע לכם, אתם תוכלו למצוא דרך אחרת שבה תוכלו לדרוש את הכסף – מבלי שתבזבזו את הזמן שלכם.

החזר מס בגין תואר ראשון בעזרת חברה חיצונית היא בהחלט הפתרון היעיל ביותר. אתם תוכלו לשלוח לחברה את כל הטפסים, והיא תדאג להגיש את הבקשה עבורכם. כך שאתם תוכלו להמשיך בשגרת היום הרגילה שלכם, ורק לחכות לזמן שבו הכסף ייכנס לחשבון הבנק. תשאירו את התירוצים מאחור, ותגיעו לקחת את הכסף שמגיע לכם מהמדינה – זה לא קורה בכל יום.

החזר מס בגין תואר ראשון
החזר מס בגין תואר ראשון

תוכלו לקבל את הכסף גם רטרואקטיבית

אתם מתבאסים כי לא נזכרתם בזמן לבקש את הכסף שמגיע לכם? אנו בהחלט יכולים להבין את תחושת התסכול – אך יש לנו חדשות טובות עבורכם. ניתן להגיש בקשה לקבל את הכסף שמגיע לכם רטרואקטיבית. את הבקשה אתם יכולים להגיש לששת השנים האחרונות, והכסף יהיה בדרך אליכם.

המשמעות של האפשרות הזאת היא מאוד פשוטה – אם סיימתם תואר ראשון במהלך ששת השנים האחרונות, ככל הנראה אתם צריכים לקבל כסף מהמדינה. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להגיש בקשת החזר מס בגין תואר ראשון, וכעבור זמן קצר תקבלו את התשובה. אין שום סיבה שתשאירו את הכסף שלכם במקום אחר, תוכלו לנצל את הכסף הזה לטובת מה שאתם צריכים.

נזכרתם אחרי 6 שנים? הכסף ככל הנראה אבוד

לא מעט בוגרי תואר ראשון שסיימו את התואר שלהם לפני שנים רבות, רוצים לדעת מה קורה אם כבר עברו 6 שנים מהרגע שבו הם סיימו את הלימודים. אז כאן לצערנו אין לנו ממש חדשות טובות, כי החוק במקרה הזה הוא מאוד ברור. אם נזכרתם אחרי 6 שנים לדרוש את הכסף, אתם ככל הנראה לא תהיו זכאים לקבל אותו.

במקרה כזה אם מדובר על בקשה כל כך מיוחדת, אתם חייבים להיעזר בחברה מקצועית או בעורך דין שמכיר את התחום על בוריו. כך אולי בסיטואציה כזאת או אחרת כך תוכלו לקבל את הכסף שלכם, אך חשוב שתבינו כי הסיכויים הם מאוד קלושים – אבל מה יש לכם להפסיד?

עוד משהו מעניין על: החזר מס לשכירים, החזר מס לסטודנטים, החזר מס בגין פיצויים

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן