החזר מס הכנסה לשכירים – אל תגידו שלא ידעתם!

לאורך השנים ניתן לראות כי כמות השכירים שמגישים בקשה להחזר מס בכל שנה היא נמוכה מאוד. מרבית אנשי המקצוע בתחום יספרו כי השכירים חוששים מהתהליך או נוטים לחשוב כי הם לא זכאים לשום החזר. לפיכך הם פשוט מחליטים להרים ידיים עוד לפני שהם נכנסו אל תוך התהליך. זה דבר שלרוב לא באמת ניתן להבין אותו. אז רגע לפני שאתם מרימים ידיים ומוותרים על הכסף שמגיע לכם! בואו להבין לעומק מה זה החזר מס הכנסה לשכירים, ואיך אתם בתור שכירים יכולים לקבל אותו. אחר כך תבינו עד כמה זה יכול להיות תהליך פשוט וקל עבורכם.

בואו לגלות האם מגיע לכם החזר מס הכנסה לשכירים

יש לא מעט שכירים שנוטים לחשוב שהם לא זכאים לקבל החזר מס, כל זאת מבלי שהם עשו בדיקה מקיפה לפני שהם הגיעו לחלטה הזאת. הבשורה הטובה היא שכל שכיר יכול להגיש בקשה להחזר מס, ומניסיון גם לשכירים שמרוויחים שכר מינימום – יש סיכוי לקבל החזר מס.

כך שאם אתם נוטים לוותר מראש רק בגלל שאתם לא מרוויחים הרבה כסף בכל חודש, זה לגמרי לא הכיוון. החזר מס הכנסה לשכירים נקבע על פי פרמטרים אחרים, ואתם לגמרי יכולים להיות זכאים לקבל את הכסף. בטח כאשר אתם מרוויחים שכר מנימום, במצב כזה כל שקל שתוכלו לקבל הוא אכן מבורך.

מהו משך הזמן שבו ניתן לקבל את החזר המס

אתם בוודאי שואלים את עצמכם בתוך כמה זמן תוכלו לקבל את אותו החזר מס הכנסה לשכירים? אז אין לשאלה הזאת תשובה חד משמעית. אך כל עוד אתם תגישו את כל המסמכים ואת כל מה שנדרש, אין שום סיבה שזה ייקח הרבה זמן. בסוף המטרה שלכם היא כמובן לקבל את הכסף בחזרה, מה זה משנה כמה זמן זה לוקח?

לכן אל תוותרו על האפשרות הזאת רק בגלל שהתהליך עשוי לקחת הרבה זמן. בסוף זה הכסף שלכם, ואין שום סיבה שלא תקבלו אותו בחזרה. יש לכם כוח לקבל אותו אליכם, ולא מדובר על תהליך כל כך מסובך או כל כך ארוך.

החזר מס בנסיבות לימודים
החזר מס בנסיבות משפחתיות
החזר מס בנסיבות רפואיות
החזר מס בנסיבות תעסוקתיות

היתרונות של החזר מס לשכירים באופן עצמאי

  • החזר מס הכנסה לשכירים באופן עצמאי יחסוך לכם כסף! כאשר אתם מגישים את הבקשה להחזר מס בעצמכם, אתם לא צריכים לשלם על הייצוג לאף חברה חיצונית. אומנם לרוב לא מדובר על סכומים כל כך גדולים, אך עדיין מדובר על הוצאה נוספת. אם תגישו את הבקשה לבד היא לא תהיה קיימת.
  • תגישו את הבקשה בזמן ובמקום שמתאים לכם! להגיש בקשה להחזר מס זה לא דבר של מה בכך. כאשר אתם מגישים את הבקשה בעצמכם, אתם לא תלויים באף אחד אחר. אתם יכולים להגיש את הבקשה במקום ובזמן שהכי מסתדר לכם. כך תוכלו לקבל את כל מה שמגיע לכם.

היתרונות של החזר מס לשכירים עם חברה מקצועית

  • הגישו את הבקשה, ותקבלו מענה מהיר! כאשר אתם שולחים את הבקשה להחזר מס על ידי חברה מקצועית, אתם לרוב תקבלו מענה מהיר יותר. הצוות המיומן של החברה יפעל על מנת להגיש את התיק שלכם במהירות זה על מנת שתוכלו לקבל את הכסף בהקדם האפשרי.
  • הגישו בקשה להחזר מס לשכירים ללא כאבי ראש! אחת מהסיבות המרכזיות לכך שמרבית השכירים מעדיפים להגיש את הבקשה שלהם ביחד עם חברה מקצועית היא בגלל שזה חוסך להם כאבי ראש. החברה תהיה אחראית לארגן את כל הניירת ולסדר את כל הנושא. אתם רק תצטרכו לחכות בסבלנות עד שתקבלו את התשובה הסופית. זה יאפשר לכל אותם שכירים להמשיך בשגרת היום הרגילה שלהם.

החזר מס לשכירים – פעם אחת בשנה

בתור שכירים אתם יכוילם לקבל את החזר מס ההכנסה שלכם פעם אחת בשנה, כך שאתם צריכים לזכור להגיש את הבקשה בכל שנה – כל בקשה מוגשת על השנה הקודמת. לכן אל תחשבו שאם אתם מגישים פעם אחת זה פותר אתכם מלהגיש שוב בעתיד. רשויות המס יעשו כל מאמץ על מנת להשאיר את הכסף שמגיע לכם אצלם.

הפתרון הטוב ביותר הוא שתשימו לכם תזכורת – בין אם בנייד או בכל מקום אחר. כך לא תשכחו בכל שנה להגיש את הבקשה שלכם. לעיתים מדובר על החזר של כמה מאות או כמה אלפי שקלים. חבל שאתם תפספסו את ההזדמנות הזאת. הזדמנות שאולי בעתיד לא תחזור, ואתם עשויים להתאכזב מאוד שלא הייתם עם היד על הדופק.

החזר מס הכנסה לשכירים החזרי מס זכותך
החזר מס הכנסה לשכירים

החזר מס לשכירים עקב החלפת עבודה או אי רציפות תעסוקתית

חוסר יציבות במקום העבודה בטח בעידן הנוכחי היא עובדה מוגמרת. ברוב המקרים חוסר יציבות היא לא דבר נעים. זה דבר שעלול להביא איתו גם לא מעט פחדים או חששות. אך הוא יכול לזכות אתכם להחזר מס. אם יצא לכם להחליף עבודה בשנה האחרונה או שהפסקתם לעבוד מסיבות כאלה ואחרות – יכול להיות שמגיע לכם כסף.

לכן לפני שאתם מתחילים לחפש עבודה חדשה, שווה לכם לבדוק על החזר מס הכנסה לשכירים. יש סיכוי לא קטן שמגיע לכם כסף. זה אולי הכסף שיאפשר לכם להרוויח קצת אוויר לנשימה. כי כל מי שחווה חוסר יציבות במקום העבודה, יצטרך למצוא מקור הכנסה נוסף כזה או אחר.

נדחתם השנה? תנסו שוב בשנה הבאה

החזר מס הכנסה לשכירים הוא לא וודאי אף פעם. לכן גם אם קיבלתם תשובה שלילית בשנה הנוכחית. אין שום סיבה שלא תנסו בשנה הבאה. לא מעט שכירים נוטים לחשוב כי אם סירבו להם פעם אחת, אז הם יקבלו סירוב בכל שנה שבה הם יגישו את הבקשה. אך זוהי מחשבה מוטעת שעלולה לעלות לכם בכסף.

לכל שנה יש את ההתרחשויות שלה. כל שנה יכולה לזכות אתכם להחזר מס מרשויות המיסים בישראל. לכן אתם צריכים להסתכל על כל שנה בצורה אחרת. צריכים להבין כי כל פעם תקבלו סכום אחר ויתייחסו לבקשה שלכם בצורה שונה. אחרי שתבינו את זה, יהיה לכם יותר קל להילחם על מה שמגיע לכם.

עוד משהו מעניין על: החזר מס מס הכנסה, החזר מס הכנסה לעצמאיים, החזר מס הכנסה באינטרנט

כל מה שצריך לדעת על החזר מס הכנסה לשכירים

החזר מס בגין חילופי עבודות

החזר מס בגין חילופי עבודות

שוק העבודה, במיוחד לאחר מגפת הקורונה הפך תזזיתי ודינמי מתמיד. זו כבר לא התקופה בה עבדנו באותו מקום עבודה כל...

החזר מס בגין הפסקות בעבודה

החזר מס בגין הפסקות בעבודה

רבים לא מכירים כלל את נושא החזרי המס לשכירים. מדובר בהחזר מס שהמדינה נותנת לכל שכיר שיגיש לה בשנת המס...

החזר מס לבעלי ביטוח אובדן כושר עבודה

החזר מס לבעלי ביטוח אובדן כושר עבודה

כאשר אנו מצהירים על הכנסות מול הוצאות לצורך חישוב מס בדו"ח השנתי המוגש למס הכנסה, יש כמה סעיפים שיכולים לזכות...

תסיימו לימודים עם טעם מתוק – החזר מס בגין סיום לימודים

תסיימו לימודים עם טעם מתוק – החזר מס בגין סיום לימודים

סיום של לימודים מכל סוג שהוא זה תמיד רגע מכונן, רגע שבו מסתיימת תקופה ומתחילה לה תקופה חדשה. בנוסף לכך...

החזר מס למורים

החזר מס למורים

מקצוע ההוראה הוא אחד המקצועות החשובים ביותר שניתן לעסוק בהם. הם דואגים לחינוך, ולמעשה לעתיד, של ילדינו. למרות שמדובר במקצוע...

החזר מס הכנסה לשכירים - שאלות ותשובות

התשובה היא לא, אתם יכולים לשלוח החזר מס הכנסה לשכירים גם באופן עצמאי. אך קחו בחשבון שעם איש מקצוע או עם חברה מסודרת, כל התהליך יהיה הרבה יותר פשוט עבורכם. אתם צריכים לעשות החלטה של עלות אל מול תועלת מבחינתכם.

את התשובה לגבי הסכום שאותו אתם זכאים או לא זכאים לקבל תקבלו יחסית מהר. תוך מספר שבועות בודדים. אך עד שהכסף יופקד לחשבון שלכם יכול לקחת מספר חודשים. אתם צריכים לקחת את הזמן לתשומת ליבכם.

החזר מס הכנסה לשכירים ניתן להגיש עד 6 שנים אחורה. המשמעות היא שאתם יכולים בכל 6 שנים להגיש בקשה להחזר מס. אך עדיין ההמלצה היא להגיש את הבקשה בכל שנה בצורה מסודרת – כך לא תשכחו ולא תפסידו את הכסף שהוא פשוט הכסף שלכם.

כל מקרה נשקל לגופו. לכן קשה מאוד לתת אומדן מדויק לגבי הסיכוי שלכם לקבל החזר מס הכנסה לשכירים. אך נכון להיום אחד מכל שלושה שכירים זכאי לקבל כסף ממס הכנסה, אולי מדובר עליכם? שווה לכם לבדוק, הרי אין לכם באמת מה להפסיד מכך.

באתר של רשות המיסים תוכלו למצוא את כל האינפורמציה הדרושה לכם על החזר מס הכנסה לשכירים. כך ששם גם תוכלו למצוא את הטופס שאותו אתם יכולים למלא. תוכלו למצוא טופס שמיועד להדפסה וגם טופס אונליין. כך שתבחרו את הדרך היעילה ביותר עבורכם.

האמת היא שאין ממש דרך שתוכלו לדעת בצורה וודאית מראש האם מגיע לכם החזר מס הכנסה לשכירים. אתם צריכים להגיש את הבקשה, ורק לאחר מכן רשויות המס יספקו לכם את התשובה. אך מדובר על תהליך שניתן לבצע בחינם, לכן אין סיבה שלא תעשו אותו.

דילוג לתוכן