החזר מס על תרומות

אחד הסעיפים המעניינים בפקודת מס הכנסה המתייחסת להחזרי מס עוסק בתרומות. לפי סעיף 46 בפקודת המס נקבע שכל מי שתרם בעבר עבור מוסד ציבורי או לכמה מוסדות ציבור בסכום העולה על 190 שקלים בשנים 2019 ו-2020 זכאי לקבל זיכוי מס על כך. הסכומים מתעדכנים כל כמה שנים.

במידה ותרמתם לא רק שעשיתם מעשה מבורך ועזרתם למי שזקוק לכך גם תוכלו לקבל הכרה על כך וכן החזר מס על תרומות כקבוע בחוק.

טוב לדעת: תרומה מזכה בהחזר מס

ניתן לקבלת את הטבת המס עבור תרומה אחת או עבור כמה תרומות בנפרד אך כאמור גובה התרומה חייב לעלות על 190 ₪ וכן התרומה צריכה להינתן למוסד ציבורי לבחירתכם.

מהו מוסד ציבורי?

זהו מוסד אשר הוקם על מנת לקדם מטרות ציבוריות שאינן למטרת רווח כמו חברות פרטיות למשל. ברשימה זאת ניתן למנות עמותות רשומות (ע"ר) או חברות לתועלת הציבור (חל"צ).

כמו כן אותו מוסד ציבורי שאינו למטרת רווח עבורו אתם תורמים צריך להיות מוכר ככזה על סמך אישור שקיבל ממס הכנסה לפי פקודה 46. באפשרותכם לבדוק האם המוסד הציבורי אליו אתם רוצים לתרום אכן רשום כמוכר לצרכי תרומה באתר רשות המיסים.

החזר מס בנסיבות לימודים
החזר מס בנסיבות משפחתיות
החזר מס בנסיבות רפואיות
החזר מס בנסיבות תעסוקתיות

שכירים יכולים לתרום גם כן

עבור שכירים המעוניינים לתרום הם יכולים לקבל זיכוי בתוך המשכורת בשנת המס הרלוונטית בה ניתנה התרומה ולבקש על כך החזר מס על תרומות.

זיכוי המס או החזר המס על התרומה הינו בגובה של 35% מסך התרומה עבור אדם. לדוגמא אם תרמתם 2000 שקלים למוסד ציבורי מוכר יהיה מגיע לכם זיכוי או החזר מס על תרומות על סך 700 שקלים.

בנוסף אפשר לקבל החזר מס על תרומות בגין תרומה עבור שירותים ציבוריים שונים ובחישוב מס שונה.

הזיכוי על המס ניתן עד תקרה מסוימת השווה ל-30% מהכנסתכם החייבת במס כאשר אם סכום התרומה עולה על שיעור זה ניתן להעביר את החזר המס לשלוש השנים הבאות בהתאמה.

כמו כן ניתן לקבל את החזר הכמס עבור תרומה עד 6 שנים לאחור.

צריכים עזרה בקבלת החזר מס על תרומה?

אם אתם מוגדרים כיחידים או עסקים לא מאוגדים כחברה בע"מ מגיע לכם זיכוי מס בגובה 35 אחוז מגובה התרומה שתרמתם. אל תוותרו על החזר מס זיכוי וכך תוכלו לתרום מדי שנה, גם לעשות טוב לאחרים וגם ליהנות מהחזר מס על התרומה שלכם. בדקו זכאותכם עוד היום לגביי תרומות שביצעתם עד 6 שנים לאחור.

משרדנו מטפל בכל סוגי החזרי המס הקיימים לרבות החזר מס תרומות, החזר מס בגין מחלה קשה או נכות ועוד שורה ארוכה של קריטריונים המזכים אתכם במס מדי שנה.

אלפי שכירים ועצמאים יכולים לקבל החזרי מס בשווי אלפי שקלים אם רק יבדקו מול רשות המס את הסטטוס שלהם. החלפת מקומות עבודה, מיסי יתר שנגבו מכך עבור שנה קלנדרית כזאת או אחרת ועוד מגוון סיבות המזכות אתכם במס, קיימות לטובת הציבור אך רוב האנשים לא מודעים להם ולא דורשים את זכותם. פנו אלינו עוד היום ותוכלו לקבל החזר מס רציני ישירות לחשבונכם אם אתם זכאים לכך לאחר בדיקה ללא עלות וללא התחייבות.

איך אפשר לקבל את החזר מס על תרומות עבור שכירים?

כל שכיר שעמד בתנאי התרומה שציינו זכאי לקבל החזר מס על תרומתו.

עליו למלא טופס 116 של רשות המיסים בצורה מקוונת, לחתום עליו ולשדר. בנוסף לכך עליכם להמציא קבלות או העתקי קבלות נאמנות למקור, קבלה אלקטרונית ועוד מסמכים ממוחשבים רלוונטיים בתנאי שיוגדרו ככאלה.

בנוסף עליכם לצרף את תלוש השכר שלכם ממנו ייגזר גובה החזר מס על תרומות המגיע לכם על התרומה. כמו כן עליכם למלא את הטופס בצורה תקנית ולחתום על ההצהרה וכמובן למלא את סכום התרומה.

יש מקרים בהם פקיד השומה יבקש מכם דפי חשבון בנק אם שילמתם את התרומה באמצעות המחאות (צ'קים) או כאשר סכום התרומה גבוה בצורה יוצאת דופן.

את כל המסמכים הללו יש לשלוח למשרד פקיד השומה אליו אתם משויכים.

במידה וקיבלתם אישור מפקיד השומה על החזר מס על תרומות עליכם להגיש אותו למעסיק.

תורמים הרבה? מגיע לכם החזר מס עד 25000 ₪ בשנה זיכוי על תרומות

אך כפי שאתם רואים מדובר בפרוצדורה לא פשוטה במיוחד בה עליכם להעביר מסמכים רבים, למלא טפסים ועוד. יחד עם זאת כאשר מדובר בסכומים גדולים שתרמתם אין כל רע בכך שתזדכו עליהן במס הכנסה. ניתן לבצע את הכול דרך האינטרנט בשילוב הדואר או הגעה למשרד הרשות ובסך הכול אם אתם תורמים סכומי כסף נכבדים אין ספק שכדאי לכם לעשות את התהליך כי אחרי הכול מדובר בכסף רב שתוכלו לקבל בצורה של החזר מס.

ומה עם עצמאי? האם גם הוא זכאי להחזר מס על תרומות?

כן, גם עובדים עצמאים זכאים לקבל החזר מס על תרומות. כל שעליהם לעשות זה לצרף את הקבלה לדו"ח השנתי ולמלה את כל הפרטים על גבי טופס ה- 1301 טופס דין וחשבון שנתי אותו יש להגיש כל שנה למס הכנסה.

בין אם אתם שכירים או עצמאים חשוב לזכור שמגיע לכם החזר מס על תרומה אך זוהי רק קטגוריה אחת עבורה מגיע לכם החזר מס. אם עבדתם כשכירים במספר מקומות עבודה במהלך 6 השנים האחרונות, התפטרתם או פוטרתם ולא השלמתם עבודה במשך שנה מלאה, יש סיכוי רב שמגיע לכם החזר מס על כך.

בנוסף ייתכן ומגיע לכם החסר מס מסיבות שונות, בהתאם לגוב המשכורת שלכם ושל בן או בת זוגכם, בהתאם לסטטוס המשפחתי שלכם, כמות הילדים ועוד. 

החזר מס על תרומות החזרי מס זכותך
החזר מס על תרומות

משרדנו בעל ניסיון רב בפתיחת בקשות להחזר מס מכל סוג.

אנו מציעים בדיקת זכאות ללא עלות ותשלום עמלה רק עבור תיקים שהתקבלו וניתן לכם 100% מהכסף! בדקו עוד היום את זכאותכם וסיכוי רב שתגלו שמגיע גם לכם החזר מס. אנו נדאג שתקבלו אותו ישירות לחשבון הבנק במהירות כמו אלפי לקוחות מרוצים שכבר נהנו מהחזיר המס המגיעם להם אותם קיבלו בעזרתנו.

לסיכום, תרומה היא דבר מבורך וכל מי שתורם נמצא בדרגה הגבוהה ביותר כאדם. כאשר תורמים אתם עוזרים לאחר וגם מפיקים מכך סיפוק עבורכם. טוב לדעת שאפשר לתרום סכומי כסף גדולים והמדינה מכירה בכך ומאפשרת לכם לקבל על כך החזר מס בשיעור גבוה.

מילוי הטפסים ושליחת הבקשה להחזר מס אולי כרוכים בבירוקרטיה רבה וזמן אך הם שווים הרבה כסף ואנו ממליצים לכל מי שתרם סכום כסף גדול ובמיוחד מי שתורם סכומי כסף גדולים על בסיס קבוע, לסדר את עניין החזר המס בהקדם כך שיוכל להמשיך לתרום בקלות ובצורה חוקית ומסודרת ואף לקבל על כך החזר מס כל שנה.

עוד משהו מעניין על: החזר מס בגין תרומות, החזר מס לתורמים, החזר מס על תרומות רטרואקטיבי

החזר מס על תרומות - שאלות ותשובות

כן, גם בהיותכם שכירים אתם יכולים לתרום ולקבל על כך החזר מס על תרומות. המעסיק שלכם צריך לקבל מכם אישור על התרומה שנתתם מרשות מהמס ועליו לתת לכם זיכוי מס מגולם במשכורת החודשית.

לא, הסכום המינימלי עבור ניתן לקבל החזר מס על תרומה הוא 190 שקלים.

אחוז החזר המס על תרומה הוא 35% מגובה התרומה. למשל תרמתם 3000 שקלים תהיו זכאים להחזר מס על תרומתכם בסך 1050 שקלים.

בין אם אתם שכירים או עצמאים עליכם למלא את הטופס הרלוונטי דרך אתר רשות המיסים או בהגעה לפקיד השומה אליו שויכתם.

על מנת להגיש בקשה מסודרת שתאושר על ידי רשות המס עליכם להעביר קבלות מקוריות וכן דפי חשבון מהבנק במידה ושילמתם את התרומה בצ'ק או בסכום גבוה. ייתכן ותידרשו למסמכים נוספים אותם תוכלו להעביר בצורה מקוונת או דרך הדואר ולחתום על תצהיר המאשר אותם.

צריכים עזרה במילוי טופס החזר תרומה? מתלבטים האם מגיע לכם החזר מס מכל סיבה ולא בטוחים האם כדאי להגיש בקשה למס הכנסה?

אין ספק שקבים נרתעים מפנייה לרשות המס בכל צורה ומעדיפים להימנע מכך. אנו ממליצים שבכל מקרה גורם מקצועי יסייע לכם ויגיש עבורכם את בקשות החזר המס כיוון שעלולות להיווצר טעויות בהגשה עצמית, טעיות שיגרמו לבקשה שלכם להידחות וכך תפסידו כסף רב המגיע לכם.

אל תשברו את הראש ותנסו ללמוד את מערכת רשות המיסים על רגל אחת. רק מי שמכיר את התחום ומתעסק בו על בסיס יומי יודע לטפל בכל עניין מול רשות המס על הצד הטוב ביותר וזה שווה הן את הזמן, הן את הכסף והן את השקט הנפשי שלכם.

פנו אלינו עוד היום ונשמח לעזור לכם ולבדוק את זכאותכם לקבל החזר מס בגין תרומה או מכל סיבה אחרת. קבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות מנציגנו בהשארת פרטים או צרו קשר עכשיו לקבלת מענה אנושי ועזרה מקצועית בכל תחום הקשור למיסים, החזר מס, טיפול מול מס ערך מוסף או מס הכנסה.

בין אם אתם שכירים, עצמאים או בעלי חברה, אנו מטפלים בכל ענייני המס הרלוונטיים ועושים זאת בהצלחה רבה כבר שנים רבות עבור לקוחותינו המרוצים. בהצלחה.

דילוג לתוכן