בטוחים שאתם משלמים מיסים גבוהים מידי? ייתכן שאתם צודקים! תוכלו לבדוק החזר מס כמה שנים אחורה בקלות ובמהירות

לא מעט אנשים כיום זכאים לקבלת החזרי מס בגין ניכויי מס גבוהים מידי, אי התחשבות בנקודות הטבה, אי הכרה בהוצאות עסקיות או בגין תרומות למוסדות ציבוריים שונים. אם גם אתם חושבים שמגיע לכם החזר מס כמה שנים אחורה מכל סיבה שהיא, הגעתם למקום הנכון. לפני שאתם מתייאשים בטענה שהתמודדות עם רשות המיסים וודאי תכלול בירוקרטיה ארוכה, עמידה בתורים בלתי נגמרים וצורך להביא אין ספור טפסים, חשוב שתכירו את השיטה החדשה, היעילה ומהירה לבדיקת זכאות קבלת החזר מס כמה שנים אחורה. אם עד לפני מספר שנים לא רבות נדרשתם להגיע לרשות המיסים מצוידים בלא מעט טפסים והמון סבלנות, הרי לכם שכיום ניתן להשלים את כל שלבי בדיקת הזכאות ברשת. בעידן האינטרנטי בו ניתן להגיע לכל פינה בכמה לחיצות כפתור פשוטות, תוכלו ליהנות מבדיקת זכאותם ללא צורך ביצירה מהבית, התמודדות עם טפסים רבים והמתנה ממושכת בתורים ארוכים של משרדים ממשלתיים. 

החזרי מס – זכותך מסייעת ללקוחות רבים בכל שלבי ההתמודדות עם רשות המיסים כך שהם מצליחים לקבל את כל המגיע להם, לרבות החזר מס כמה שנים אחורה. אז רגע לפני שגם אתם יוצאים להליך ההתמודדות מול רשות המיסים במטרה לקבל את כל ההחזרים המגיעים לכם, כדאי שתכירו את אופן החישוב בעזרתו רשות המיסים יודעת לגבות אחוזי מס שונים מכל עובד. 

הכפלת השכר החודשי בסך חודשי העבודה - כך רשות המיסים יודעת בדיוק כמה כל עובד ירוויח במהלך השנה

שיטת החישוב בעזרתה רשות המיסים גובה ניכויי מס שונים מכל עובד היא הסיבה המרכזית לכך שעובדים רבים נמצאים זכאים לקבלת החזר מס כמה שנים אחורה. ראשית, חשוב לפתוח ולומר כי רשות המיסים מחשבת את גובה ניכויי המס שהיא צריכה לגבות מכל עובד בהתבסס על סך הכנסתו השנתית בלבד. בניגוד למקובל לחשוב, רשות המיסים אינה מחשבת את ניכויי המס בהתבסס על ההכנסה החודשית, דבר שיוצר לא מעט פערים. 

השאלה המתבקשת ביותר היא איך רשות המיסים יודעת כמה כל עובד ירוויח בתום שנת העבודה כבר מתחילתה? התשובה לכך היא הגורם המרכזי ליצירת פערי מס רבים. רשות המיסים פשוט מעריכה את סך הכנסתו השנתית של כל עובד ועל סמך הערכה זו גובה מיסים מידי חודש. במידה ועובד מרוויח כ 30,000 שקלים מידי חודש, סך הכנסתו השנתית המשוערת על פי רשות המיסים היא 360,000 שקלים, שהם 30,000 שקלים מידי חודש כפול 12 חודשי עבודה בשנה. בעזרת חישוב זה רשות המיסים יודעת כמה ניכויי מס צריכים לנכות מסך ההכנסה השנתית.

החזר מס בנסיבות לימודים
החזר מס בנסיבות משפחתיות
החזר מס בנסיבות רפואיות
החזר מס בנסיבות תעסוקתיות

חלוקת הניכויים ל 12 תשלומים חודשיים - זאת נסיבה בגינה אתם משלמים מיסים מידי חודש למרות שהם מחושבים על בסיס הכנסה שנתית

אך אם הניכויים אכן נקבעים על סמך ההכנסה השנתית, מדוע בכל זאת כלל העובדים משלמים מיסים מידי חודש? הסיבה לכך היא מחשש לפגייה משמעותית בהתנהלות הכלכלית של משק בית ממוצע בישראל. רשות המיסים מעריכה כי במידה והיא תדרוש תשלום מס שנתי, הדבר עתיד לפגוע אנושות בכלכלת ביתם של רבים. לכן, לאחר הערכת ההכנסה השנתית, רשות המיסים מחלקת את סכום הניכוי השנתי ל 12 תשלומים חודשיים ובכך מקלה על התנהלותם הכלכלית של רבים. אז מהן הסיבות המרכזיות בגינו אנשים רבים נמצאים זכאים לקבלת החזר מס כמה שנים אחורה אתם שואלים? יש לא מעט. זכותך מסייעת ללקוחות רבים לקבל החזר מס כמה שנים אחורה, החזר מס בדואר וכן החזר מס באינטרנט, כי זכותך לקבל החזרי מס שנוכו שלא לצורך. 

למרות ההליך הפשוט של בדיקת זכאות לקבלת החזר מס כמה שנים אחורה באינטרנט, עדיין ישנם רבים שנתקלים בתקלות ובעיות שונות בעת ניסיונם. הסיבות לכך הן בעיקר החסרת טפסים רלוונטיים, הוספת טפסים שאינם רלוונטיים, טעויות הקלדה ועוד. לכך, אם אתם מתכננים לעבור את מירב השלבים לקבלת החזר מס כמה שנים אחורה בפעם הראשונה, מומלץ להיעזר בחברה מקצועית ומיומנת שיודעת בדיוק כיצד לעשות את הדברים נכון, יעיל ומסודר. זכותך תשמח להעמיד לרשותכם את כל ניסיונה בתחום.

כך נוצרים פערי מס המזכים רבים בקבלת החזרים - כל הסיבות המרכזיות שאתם חייבים להכיר

הסיבות המרכזיות בגינן רבים כיום נמצאים זכאים לקבלת החזר מס כמה שנים אחורה, החזר מס בדואר, החזר מס באינטרנט הן:

א. שינויים בסך ההכנסה החודשית – כפי שציינו מעלה, רשות המיסים מחשבת את גובה ניכויי המס לכל עובד על סמך הכנסתו השנתית המשוערת. אך מה קורה אם במהלך השנה חלו שינויים בגובה הכנסתו, מה שמשפיע באופן ישיר על סך ההכנסה השנתית? התשובה היא יצירת פערי מס שלא אחת מזכים עובדים רבים בקבלת החזר מס כמה שנים אחורה.

ב. חופשות, פציעות או מחלות – מעבר לשינויים בהכנסה החודשית, שינויים בסך ימי העבודה במהלך השנה אף הם משפיעים באופן ישיר על ההכנסה השנתית בפועל, ועלולים ליצור פערים מס רבים. אם יצאתם לתקופת מחלה ארוכה, הייתן בחופשת לידה, נפגעתם במהלך השנה מה שלא איפשר לכם לעבוד זמן ממושך, קיים סיכוי בלתי מבוטל שגם אתם זכאים לקבלת החזר מס כמה שנים אחורה.

ג. אי התחשבות בנקודות זכות – לא מעט אנשים זכאים להטבות מס שונות בגין מגוריהם באזורי פריפריה, החזקתם בתואר ראשון, נכויות פיזיות שונות ועוד. לא אחת רשות המיסים לא מתחשבת בנקודות ההטבה הללו, מה שמזכה את העובדים בקבלת החזרי מס. זכותך מאפשרת לעובדים רבים ליהנות מהחזרים בסך אלפי ואף עשרות אלפי שקלים.

החזר מס כמה שנים אחורה
החזר מס כמה שנים אחורה

עד שש שנים אחורה מתום שנת המס בה חלה הטעות ובתוספת ריבית של 4% לכל שנה!

אם אתם חושבים שאתם זכאים לקבלת החזר מס כמה שנים אחורה, כדאי שתכירו עוד מספר פרטים טכניים אודות הליך קבלת התשלום. תחילה חשוב להכיר בעבודה כי מעבר לזכותך לקבל החזרי מס שנוכו שלא לצורך, רשות המיסים אף מעניקה ריבית של 4% על ההחזרים לכל שנה. כלומר, במידה ונמצאתם זכאים לקבל 10,000 שקלים החזר, לאחר שנה מתום שנת המס בה חלה הטעות, תהיו זכאים לקבל 10,400 שקלים לחשבון הבנק שלכם. כמו כן חשוב לדעת שניתן לקבל החזר מס כמה שנים אחורה, כך שגם אם טעות המס חלה לפני חמש שנים, עדיין תוכלו לקבל את כל המגיע לכם. ניתן לקבל החזרים מלאים עד שש שנים אחורה מתום שנת המס בה חלה הטעות. כספי ההחזרים יועברו לחשבון הבנק שלכם כך שבמידה והחלפתם חשבון לאחרונה, חשוב לוודא שהוא מעודכן ברשות המיסים כך שהכסף יועבר למקום הנכון. זכותך ישמחו לסייע לכם בכל צורך ובכל התמודדות בשלבי בדיקת או העברת החזרי המס המגיעים לכם.

עוד משהו מעניין על: החזר מס רשות המסים

דילוג לתוכן