חוששים מהתמודדות מתישה מול רשות המיסים? כיום אתם אפילו לא נדרשים לצאת מהבית! החזר מס הכנסה לעצמאיים בקליק!

עובדים רבים כיום נמצאים זכאים לקבלת החזר מס הכנסה לעצמאיים ולשכירים כאחד. אם גם אתם חושבים שניכויי המס החודשיים או השנתיים שלכם גבוהים מידי, חשוב שתכירו את השינויים באפשרויות בדיקת זכאותכם לקבלת החסר מס הכנסה לעצמאיים וכן החזר מס הכנסה לשכירים. עד לפני מספר שנים כל המבקש לבדוק את זכאותו לקבלת החזרי מס, נתקל בהתמודדות מורכבת עם הליך בירוקרטי ארוך ומייגע, תורים בלתי נגמרים במשרדים ממשלתיים וכמובן לא מעט טופסולוגיה מתישה. הליך ארוך ומורכב זה גרם לעובדים רבים לוותר על זכאותם לקבלת החזר מס הכנסה לעצמאיים ולשכירים כאחד. אך בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי המשפר פלאים את כל הליך בדיקת הזכאות ואף קבלת מלוא ההחזרים ישירות לחשבון הבנק. 

כיום, ניתן להשלים בדיקת זכאות לקבלת החזר מס הכנסה לעצמאיים או לשכירים באינטרנט בלבד ללא כל צורך ביצירה מהבית, בעמידה בתורים מתישים, בהתמודדות עם טפסים רבים או עם הליך בירוקרטי מורכב. כל שאתם נדרשים לעשות זה למלא את תעודת הזהות שלכם, להוסיף עוד מספר מצומצם של טפסים ותקבלו תשובה ברורה ומדויקת אודות זכאותכם לקבלת החזרי מס, לרבות החזר מס הכנסה לעצמאיים והחזר מס הכנסה לשכירים. זכותך, העוסקת בתחום מזה לא מעט שנים מכירה היטב את כלל השלבים מרגע הבדיקה ועד קבלת מלוא ההחזרים. זכותך יודעת בדיוק למי מגיע החזר מס הכנסה ותשמח להעמיד לרשותכם את כל שנות ניסיונה בתחום.

למרות הבדיקה הפשוטה, עדיין רבים בוחרים לוותר על זכאותם לקבלת החזרים - כך תצליחו להתגבר על כל בעיה בקלות ובמהירות!

למרות פשטות הבדיקה ברשת, עדיין ישנם לא מעט אנשים שנתקלים בעיכובים, באי מענה, בחוסר הצלחה להשלים את שליחת הטפסים וסיום ההליך ועוד. אם גם אתם בודקים את זכאותכם לקבלת החזר מס הכנסה לעצמאיים, מומלץ להיעזר בהחזרי מס – זכותך המכירה היטב את כל הסיבות השכיחות ביותר בגינן רבים נתקלים בבעיות ותקלות שונות. הסיבות הן לרוב הוספת טפסים שאינם רלוונטיים, החסרת טפסים חיוניים, שגיאות הקלדה בנתונים השונים ועוד. הטעויות הללו יכולות לעכב ואף להקפיא לחלוטין את כל הליך קבלת החזר מס הכנסה לעצמאיים ולשכירים כאחד ולכן רבים בוחרים להיעזר בהחזרי מס – זכותך המסייעת בכל שלבי התהליך עד לקבלת מלוא ההחזרים ישירות לחשבון הבנק. רגע לפני שכם אתם מתחילים בכל התהליך ומגלים למי מגיע החזר מס הכנסה והאם אתם נכללים בקרב הזכאים, חשוב שתכירו את שיטת החישוב בעזרתה רשות המיסים יודעת כמה ניכויים היא צריכה לנכות ממשכורתו של כל עובד. היכרות עם שיטת החישוב תאפשר לכם להבין האם קיימים סיכויים סבירים שגם אתם נפלתם בין הכיסאות ושילמתם מיסים שלא לצורך.

החזר מס בנסיבות לימודים
החזר מס בנסיבות משפחתיות
החזר מס בנסיבות רפואיות
החזר מס בנסיבות תעסוקתיות

הערכה מושכלת: רשות המיסים מכפילה את סך ההכנסה בסך חודשי העבודה וכך מעריכה את הכנסתו השנתית של כל עובד

כבר בפתיחת הדברים חשוב להבהיר שרשות המיסים קובעת את גובה ניכויי המס בהתבסס על סך ההכנסה השנתית של כל עובד, ולא על סך ההכנסה החודשית כפי שרבים חושבים. איך רשות המיסים יודעת כמה כל עובד ירוויח בתום שנת העבודה כבר מתחילתה? היא מבצעת הערכות מושכלות שמאפשרות לו לשער את ההכנסה השנתית של כל עובד. ההערכה המושכלת של רשות המיסים היא הכפלת השכר החודשי של כל עובד בסך חודשי העבודה בכל שנה. לדוגמה, אם עובד משתכר בכ 8,000 שקלים מידי חודש, סך ההכנסה השנתית שלו צפויה להיות 96,000 שקלים (8,000 כפול 12 חודשי השנה). הערכה מושכלת זו לא אחת מתבררת כשגויה, מה שגורם לעובדים רבים לשלם מיסים גבוהים יותר מאלה שהם נדרשים לשלם בפועל.

הכירו את הגורמים השכיחים ליצירת פערי מס וקבלת החזרים

הסיבות השכיחות ביותר שגורמות לרבים להימצא זכאים לקבלת החזר מס הכנסה לעצמאיים או החזר מס הכנסה לשכירים כאחד הן:

א. אי הכרה בהוצאות בית העסק – בעלי עסקים רשאים לדווח על חלק מהוצאות בית העסק שלהם במטרה שרשות המיסים תכיר בהוצאות אלה והן יתקזזו בתשלומי המיסים. הקיזוז מתבצע כך: במידה ובית עסק מדווח על רווחים של 127,000 שקלים ועל הוצאות עסק מוכרות על סך 27,000 שקלים, הוא יתחייב בתשלומי מיסים כאילו הרוויח 100,000 שקלים בלבד. אי הכרה בהוצאות בית העסק וקיזוזם מסך רווחיו עתידים להוביל לפערי מס שיזכו עצמאיים רבים בקבלת החזרים. בין כלל הוצאות בית העסק המוכרות הן: תשלומי עובדים, הוצאות שיווק, הוצאות לשיפור תפקוד בית העסק, רכישת רכבי חברה ועוד.

ב. ירידה בשכר החודשי – כל פגיעה בשכר החודשי של עובד מכל סיבה שהיא, תוריד באופן ישיר את סך הכנסתו השנתית. פגיעה בסך ההכנסה השנתית תגרום לפער בין ההכנסה המוערכת על ידי רשות המיסים לבין ההכנסה בפועל, מה שיצור פערי מס ויזכה עובדים רבים בקבלת החזר מס הכנסה לעצמאיים ולשכירים.

ג. היעדרות מעבודה – גם אם שכרו של העובד לא נפגע, אך מספר ימי העבודה שלו נפגעו מכל סיבה שהיא, סך הכנסתו השנתית נפגעת, מה ששוב יוצר פער בין הערכת רשות המיסים לבין ההכנסה בפועל. היעדרות מהעבודה יכולה להיגרם כתוצאה של פציעה, מחלה, חוסר בעבודה, יציאה לחופשת לידה ועוד. כל אלה עתידים לגרום לפערי מס ולזכות את העובד בקבלת החזרים.

מהחזר מס הכנסה לעצמאיים
מהחזר מס הכנסה לעצמאיים

אתם זכאים לקבלת החזרים עד שש שנים אחורה בתוספת ריבית חיובית!

זכותך מסייעת לאנשים רבים להשלים את כל שלבי הבקשה להחזרי מס עד לקבלת מלוא המגיע להם. לכן, אם גם אתם נכללים באחת מהסיבות שהובאו מעלה ליצירת פערים ותשלומי מס שלא לצורך, אל לכם לוותר על זכאותכם לקבלת החזר מס הכנסה לעצמאיים ולשכירים כאחד. זכותך מלווה לקוחות רבים לאורך כל התנהלותם מול רשות המיסים וכך מזכה רבים בהחזרים על סך אלפי ואף עשרות אלפי שקלים. רגע לפני שאתם מתחילים, חשוב שתכירו עוד כמה דגשים חשובים וטכניים אודות קבלת החזר מס הכנסה לעצמאיים ולשכירים כאחד. הדגש הראשון הוא זכאות לקבלת ריבית חיובית. לא רבים מודעים לכך אך כל כספי החזרי המס להם אתם זכאים יועברו לחשבונכם בתוספת ריבית שנתית של 4%. כלומר, אם נמצאתם זכאים לקבלת החזר מס הכנסה לעצמאיים או לשכירים על סך 20,000 שקלים, תוכלו ליהנות מהחזר על סך 20,800 שקלים (בתוספת ריבית שנתית של 4%). 

הנתון השני והחשוב יותר שאתם חייבים להכיר הוא העובדה שאתם זכאים לקבלת החזר מס הכנסה לעצמאיים ולשכירים עד שש שנים אחורה מתום שנת המס. כלומר, גם אם טעות המס חלה לפני חמש שנים, אתם זכאים לקבלת מלוא ההחזרים בתוספת ריבית שנתית של 4% על כל הסכום. זכותך תשמח לסייע לכם בהתמודדות עם כל בעיה כך שתוכלו לקבל את כל המגיע לכם.

עוד משהו מעניין על: החזר מס מס הכנסה, החזר מס הכנסה באינטרנט

כל מה שצריך לדעת על החזר מס הכנסה לעצמאיים

החזר מס לבעלי חברה משפחתית

החזר מס לבעלי חברה משפחתית

כל מי שרוצה להקים עסק, חברה או שותפות בישראל חייב להכיר את חוקי ההתאגדות הפועלים במדינת ישראל ולהכיר את ההבדלים...

דילוג לתוכן