החזר מס מילואים

משרתים במילואים? עוזבים את חייכם ועבודתכם במשך עשרות ימים בשנה על מנת לשרת את המדינה? אתם בוודאי מתבאסים על כך שעליכם לשלם מיסים למדינה. זה למרות שאתם משרתים אותה בתקופה הזאת. אז זהו שלא! משרתי מילואים זכאים להחזר מס מילואים על תקופת המילואים. אנחנו כאן כדי להסביר הכל על החזר המס.

מי חייב במילואים?

בעבר בעיקר גברים נדרשו להתייצב למילואים מספר פעמים בשנה, אך כיום ישנן נשים רבות שגם ממלאות את חובתן הצבאית. לפי חוק שירות המילואים, החובה לשרת במילואים חלה על כל אזרח ישראל שעונה על התנאים הבאים:

  • מלאו לו 18 שנים.
  • הוא אינו בשירות סדיר.
  • הוא נמצא כשיר לשירות מילואים.
  • הוא לא קיבל פטור משירות מילואים.

כך שסביר להניח שאם עוד לא הגעתם לגיל הפוטר אתכם מהשירות, תאלצו לחזור למדים למספר ימים, כמה פעמים בשנה. משך זמן המילואים הנדרש משתנה מאדם לאדם, בהתאם לבקשות אישיות שלו, תפקידו הצבאי, מצבו הבריאותי, מצבו המשפחתי וכו'. אך בממוצע נדרש מכל אדם לבצע 23 ימי מילואים בשנה.

החזר מס למשרתי מילואים

בעבר, המשרתים במילואים נאלצו לשלם אחוזי מס משמעותיים בגין שירות המילואים שלהם. אך על מנת לתגמל את חיילי המילואים, החליטה המדינה להעניק להם החזר מס מילואים, כדי שיוכלו לקבל את מה שמגיע להם ולא ירגישו מופסדים על כך שמגיעים לתרום למדינה.

החזר מס בנסיבות לימודים
החזר מס בנסיבות משפחתיות
החזר מס בנסיבות רפואיות
החזר מס בנסיבות תעסוקתיות

גובה החזר מס מילואים

הגובה של החזר המס בגין שירות המילואים משתנה בהתאם למשך הזמן בו שירתתם במילואים באותה שנה:

  1. אדם שביצע שירות מילואים של בין 10 ל- 14.5 ימים יקבל 0.5 נקודת זיכוי – 1,308 ₪ לשנה.
  2. אדם שביצע שירות מילואים של בין 15 ימים ל- 19.5 ימים יקבל 1 נקודת זיכוי – 2,616 ₪ לשנה.
  3. אדם שביצע שירות מילואים של בין 20 ימים ל- 36.5 ימים יקבל 1.5 נקודות זיכוי – 3,924 ₪ לשנה.
  4. אדם שביצע מילואים של 37 ימים ומעלה יקבל 2 נקודות זיכוי – 5,232 ₪ בשנה.

סכומים של החזר מס מילואים משתנים מדי שנה וחשוב לעקוב אחריהם כדי לוודא שתקבלו את הסכום הנכון.

איך ניתן לקבל החזר מס מילואים?

כמו בהחזרי מס אחרים כגון החזר מס לחיילים משוחררים, החזר מס לנכי צה"ל ועוד, גם במקרה של החזר מס מילואים, על האזרח לפנות לרשות המיסים כדי לקבל את ההחזר שמגיע לו. יש שיטענו כי המדינה צריכה לדאוג לאזרחיה, במיוחד לאלו שמשרתים אותה במילואים, ולדאוג להחזר מבלי לעבור פרוצדורות ביורוקרטיות מתישות, אך כרגע זהו המצב.

יש הליך מסודר שנקבע על ידי רשות המיסים בשביל הגשת הבקשה להחזר בגין מילואים. עליכם להכיר לעומק את התהליך, להבין אילו מסמכים עליכם למלא, ולהשיג את כל האישורים הצבאיים שמוכיחים את שירות המילואים שלכם. נשמע מורכב? זה ממש לא חייב להיות. נפרט כאן את הנוהל שתוכלו לפעול לפיו.

תהליך בקשת החזר מס מילואים

ניתן לקבל החזר מס מילואים על ידי הגשת טופס בקשה להחזר מס לפקיד שומת המס, בלשכת רשות המיסים הקרובה לביתכם. הטופס הנ"ל נקרא טופס 135, ואליו מצרפים טופס 106 מהמעסיק שלכם שבו מפורטות ההכנסות שלכם באותה שנה. יש גם לצרף מסמך שמוכיח את שירות המילואים שלכם במשך השנה, וכן צילום של צ'ק על מנת לאמת את פרטי החשבון שלכם, כדי שכאשר תתקבל הבקשה תוכלו לקבל את ההעברה ישירות לחשבונכם.

חשוב לדעת כי אתם רשאים לבקש החזר מס בגין מילואים גם בדיעבד, שש שנים לאחור. כך שגם אם בעבר לא פנית לרשות המיסים עבור ההחזר, תוכלו לעשות זאת כעת ולקבל סכום גדול במיוחד בבת אחת.

למרות שהתהליך אינו מסובך מאוד, ולא דורש עבודה ארוכה מדי, בכל זאת ישנם אנשים אשר בוחרים לשכור חברה חיצונית או רואה חשבון על מנת שיבצע את ההליך בשבילם. רואי החשבון יבדקו את זכאותם להחזר, יחשבו בעבורכם את הסכום המגיע לכם, ויגישו את כל המסמכים הנדרשים בצורה מקצועית כך שתוכלו לסמוך עליהם שתקבלו את הכסף. רואה חשבון טוב יבדוק האם יש הטבות נוספות שאתם יכולים מרשות המיסים ויכולות להיות מאות סיבות לכך כמו החזר מס לשכיר עם משכורת גבוהה, מס שלילי ועוד. 

החזר מס מילואים החזרי מס זכותך
החזר מס מילואים

הטבות נוספות עבור משרתים במילואים

כאמור, המדינה רוצה לעודד את חיילי המילואים כך שירצו להמשיך בשירות ולא ירצו להוציא פטורים מוקדמים מסיבות שונות. מלבד החזר מס מילואים, ישנן מספר הטבות נוספות שמוענקות:

  1. תגמול מביטוח לאומי – ביטוח לאומי מזכה את החיילים על הימים בהם שירתו במילואים, כך שהם מקבלים בחזרה את הסכום של ביטוח לאומי שנדרשו לשלם על ימי המילואים שלהם.
  2. השתתפות בהוצאות – כל חייל מילואים אשר משרת בין 5 ל- 9.5 ימים ברצף זכאי לתשלום השתתפות בהוצאות בסך 200 ₪ בעד כל התקופה, אשר משולם על ידי צה"ל.
  3. תגמול מיוחד – אלו המשרתים בין 32 ל- 60 ימים בשנה מקבלים תגמול של 133 ₪ ליום או 66 ₪ לחצי יום בימים אלו.
  4. תגמול לגיל מבוגר – אלו הבוחרים להמשיך את שירות המילואים גם לאחר גיל 45 מקבלים אף הם סכום תגמול כבסעיף 3.

לסיכום, אל תוותרו על הזכויות שלכם ופעלו בשביל לקבל את הסכומים המגיעים לכם לפי חוק!

עוד משהו מעניין על: החזר מס צהל, החזר מס לאנשי קבע

החזר מס מילואים - שאלות ותשובות

ההחזר מוענק לחייל מילואים ששירת לכל הפחות 10 ימים במהלך השנה. כך שאם שירתת פחות מ-10 ימים אינך תהיה זכאי לקבל את החזר המס. אם אינך זוכר כמה ימי מילואים עשית בשנה הנוכחית, תמיד תוכל לשאול את הקצינה שאחראית על המילואים ביחידה שאליה אתה מגיע לשרת.

החזר מס מילואים נקבע בהתאם לנקודות הזיכוי שאותן קיבל בשנה החולפת. נקודת הזיכוי נקבעות בהתאם לכמות ימי המילואים שאותם צבר כל משרת מילואים. ככל שמשרת המילואים עשה יותר ימי מילואים במהלך השנה החולפת, כך הוא זכאי לקבל יותר נקודות. המשמעות היא פשוטה – יותר ימי מילואים יזכו כל משרת מילואים בהחזר גבוה יותר.

בהחלט כן! אין שום מניעה לקבל החזר מס מילואים ביחד עם החזרי מס נוספים. כל משרת מילואים יכול להיות זכאי לעוד החזרי מס מסיבות כאלה ואחרות, והוא יוכל לצבור נקודות זיכוי על פי החוק. ככל שיהיו לו יותר נקודות זיכוי, כך הוא יוכל לקבל יותר כסף מהחזרי המס.

המדינה מעריכה מאוד את החיילם וגם את משרתי המילואים. לכן היא מעניקה להם החזר כאות תודה. בנוסף משרתי המילואים מפסידים ימי עבודה כאשר הם מגיעים למילואים, והמדינה לא רוצה שהם יצאו קירחים מכל הכיוונים האפשריים. כך שאם אתם משרתי מילואים פעילים, אתם צריכים לדעת את כל הזכאויות המגיעות לכם מתוקף החוק.

חשוב להדגיש כי למרות שהמדינה מעריכה את משרתי המילואים שלה, היא לא מודיעה על הזכאות להחזר באופן אישי. לכן אתם צריכים לדעת כי אם אתם משרתי מילואים פעילים ואם יצא לכם לעשות יותר מ-10 ימי מילואים בשנה החולפת אתה זכאי לקבל החזר. אף אחד לא יזכיר לכם, ואם לא תדרשו אתם לא תקבלו את הכסף מהמדינה.

דילוג לתוכן