החזר מס לתורמים – אולי מגיע לכם כסף על התרומה שתרמתם

כמה פעמים יוצא לכם לתרום בכל שנה? אם אתם מוצאים את עצמכם תורמים לעיתים תכופות, יכול להיות שמגיע לכם החזר כספי מהמדינה. רוב האנשים אינם יודעים זאת, אך יש דבר כזה החזר מס לתורמים. המשמעות היא מאוד פשוטה – המדינה מחזירה לכם כסף על תרומות שאתם תורמים.

כך שלא רק שאתם עושים מעשה טוב בתרומה שלכם, אתם יכולים להחזיר לעצמכם קצת מהכסף. כך שאתם גם תרגישו עם עצמם טוב יותר בגלל התרומה, וגם תוכלו אחר כך להחזיר קצת כסף. אז איך זה בדיוק עובד? יש לנו את התשובות עבורכם.

החזר מס לתורמים? בואו לראות האם אתם זכאים

אז מי באמת זכאי לקבל החזר מס לתורמים? זה הזמן שלכם להבין בכדי שלא תגיעו למצב שבו אתם תדרשו החזר מס שלא באמת מגיע לכם.

  • אנשים פרטיים ועסקים שאינם מוגדרים בתור חברה בע"מ זכאים לקבל החזר מס לתורמים בסך של 35% מגובה התרומה. כל זאת בתנאי שבמהלך השנה הם תרמו מעל ל-190 שקל ובתנאי שהם שילמו מס הכנסה במהלך כל השנה החולפת.

תרומה של חברה בע"מ, גם היא זכאים להחזר מס הסוף השונה – אך בסכום מעט נמוך יותר. מדובר על החזר בגובה מס החברות העדכני, כאשר בכל שנה מס החברות משתנה ומתעדכן בהתאם לשנה הנוכחית – כך שצריך לעקוב אחרי הנושא הזה מקרוב.


כל מה שאתם צריכים לבדוק על החזר מס על תרומה

אחרי שהבנתם שאתם זכאים לקבל החזר מס על תרומה על פי החוק, אתם צריכים לבצע עוד בדיקות. כך תוכלו לדעת בוודאות שאתם זכאים לקבל את ההחזר, ולא תמצאו את עצמכם מפספסים את ההזדמנות הזאת.

  • אתם מחויבים לתרום לפחות 190 שקל במהלך השנה, אם תרמת פחות כסף אתם לא תהיו זכאים לקבל החזר מס לתורמים על פי החוק.
  • בנוסף אתם צריכים לוודא כי המוסד או הארגון שאליו תרמתם הוא כזה המוכר לצורכי החזר מס. תוכלו לבדוק זאת עם רשות המיסים טרם ביצוע התרומה.
החזר מס בנסיבות לימודים
החזר מס בנסיבות משפחתיות
החזר מס בנסיבות רפואיות
החזר מס בנסיבות תעסוקתיות

המסמכים הנדרשים

המשימה החשובה ביותר שלכם בכדי שתוכלו לקבל את החזר המס היא כמובן לאסוף את כל המסמכים הנדרשים, חשוב מאוד שלא תשכחו אף מסמך.

ראשית אתם צריכים לאסוף את כל הקבלות שקיבלתם על התרומות במהלך השנה החולפת. לא משנה אם מדובר על תרומות גדולות או קטנות, תדאגו לצרף את כל הקבלות המוכיחות כי אכן ביצעתם תרומה לארגון או למוסד מוכר.

לאחר מכן תוכלו לגשת עם תשלומי השכר שלכם למשרד של רשות המיסים על מנת למלא טופס ולהגיש את הבקשה בצורה מסודרת. אם אתם לא רוצים לגשת למשרד של רשות המיסים, אתם תוכלו להגיש את הבקשה דרך האינטרנט – כך תוכלו להקל על עצמכם ועדיין לקבל את ההחזר על התרומות שביצעתם.

אף פעם לא מאוחר מידיי לבקש החזר מס!

אתם צריכים להבין כי גם אם אתם נזכרים באיחור, יש סיכוי שתוכלו להשיג את הכסף שמגיע לכם. בקשה להחזר מס לתורמים ניתן לקבל כ-6 שנים לאחור. המשמעות היא שאם יצא לכם לתרום בששת השנים האחרונות לאחד מהארגונים או המוסדות המוכרים על ידי רשות המיסים – אתם תוכלו לקבל על כך כסף.

הבעיה במקרה כזה היא שככל הנראה לא שמרתם את כל המסמכים או כל הקבלות, שהם תנאי הכרחי לקבל החזר המס. אך אם כן שמרתם, אתם בהחלט יכולים להגיש בקשה להחזר מס ולקבל את כל הכסף רטרואקטיבית. בחלק מהמקרים זה יכול להגיע למאות או אפילו לאלפי שקלים שחוזרים לכיס שלכם.

החזר מס לתורמים לא חייב להגיש באופן עצמאי

אתם עמוסים עד מעל לראש? זה לא אומר שאתם לא יכולים להגיש בקשה להחזר מס. כיום ניתן לקבל החזר מס גם במקרה שבו אתם לא לוקחים חלק פעיל בכל התהליך. כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לבחור חברה חיצונית שתהיה אחראית על כל תהליך החזר מס תרומות, חברה שתבדוק האם יש הטבות מס נוספות שמגיעות לכם כשיכולות להיות מאות סיבות להחזר כגון החזר מס רכישה, החזר מס מילואים ועוד – והיא תדאג לכל מה שצריך עד שתממשו את זכויותיכם.

  • החברה תדאג לאסוף את כל המסמכים הנחוצים על מנת לזרז את ההליך ולאפשר לכם לקבל את החזר המס במהירות.
  • החברה תדאג ללוות אתכם מתחילת התהליך ועד סופו, כך שתוכלו להגיע למצב שבו כל שאלה יהיה לכם אל מי לפנות – אתם לא תרגישו שזורקים אתכם למים העמוקים.

החזר מס לתורמים – נקודות שאתם צריכים לזכור

  • אפילו אם לדעתכם מדובר על סכום זניח של החזר, מוטב כי תגישו את הבקשה – אולי אתם תגלו כי הסכום הרבה יותר גבוה ממה שנדמה לכם. בסוף מדובר על תהליך יחסית פשוט, תהליך שבסופו תוכלו להחזיר אליכם כסף – אתם לא יכולים להקל בו ראש כי מרבית האנשים בסוף מגלים שמגיע להם הרבה מאוד כסף.

  • אם מגיע לכם בנוסף לאותו החזר מס לתורמים, עוד החזרי מס מסיבות כאלה ואחרות – אתם תוכלו לקבל את הכל ביחד. אתם לא צריכים לתת עדיפות להחזר מס אחד מבין כל החזרי המס שמגיעים לכם. אתם צוברים נקודות שהם מגלמים את החזר המס שצפויה לכם, ככל שיהיו יותר נקודות כך יגיע לכם יותר כסף.
החזר מס לתורמים החזרי מס זכותך
החזר מס לתורמים

אל תחכו שיהיה מאוחר מידיי – הגישו בקשה עכשיו

אז אחרי שהבנתם כי גם לתורמים מגיע החזר מס, כעת אתם צריכים לפעול על מנת להשיג אותו. רשויות המס לא יודיעו לכם שאתם זכאים להחזר, אתם תצטרכו לדרוש אותו מרשויות המס – אם לא תדרשו אתם פשוט לא תקבלו אותו.

לכן אם יצא לכם לתרום בשנה האחרונה, אתם תוכלו להגיש את הבקשה על מנת לברר את הזכאות שלכם. במקרה הכי גרוע אתם תקבלו סירוב, ולכן אין לכם מה להפסיד מהתהליך עצמו – יש לכם רק מה להרוויח, ולרוב מדובר על סכומי כסף לא נמוכים בכלל.

עוד משהו מעניין על: החזר מס על תרומות רטרואקטיבי, החזר מס על תרומות, החזר מס בגין תרומות

החזר מס לתורמים - שאלות ותשובות

באופן עקרוני כל תרומה מביאה איתה החזר מס לתורמים, כל עוד התרומה מתבצעת למוסד או לארגון שמוכר על ידי רשות המיסים. את הרשימה המלאה תוכלו למצוא באינטרנט, כך שתוכלו לדעת טרם התרומה – האם אתם תקבלו החזר מס על התרומה או שלא תקבלו החזר מס על התרומה.

אם אתם רוצים לדעת כמה כסף אתם תקבלו מהחזר מס לתורמים אתם יכולים לעשות את זה יחסית בקלות. האפשרות הראשונה היא פשוט להשתמש במחשבון החזר מס שיספק לכם הערכה לגבי הסכום שמגיע לכם. תוכלו גם להתייעץ עם איש מקצוע, שיוכל להגיע לכם כמה כסף מגיע לכם מתוקף החזר מס לתורמים.

יש לא מעט אנשים שזכאים לקבל יותר מהחזר מס אחד. על כל החזר מס אתם מקבלים נקודות זיכוי, שככל שיש לכם יותר זכאויות הן מצטברות. המשמעות היא מאוד פשוט – ככל שיהיו לכם יותר נקודות זיכוי כך בסוף תוכלו לקבל יותר כסף מהמדינה.

יש סכום מינימאלי של תרומות בכל שנה שאליו אתם צריכים להגיע על מנת שתוכלו לקבל החזר מס לתורמים. אתם צריכים לתרום מינימום 190 שקל בשנה על מנת שתוכלו להיות זכאים לקבל החזר מס. אם תרמת פחות, אתם לא תהיו זכאים לקבל החזר מס מהמדינה.

אם אתם לחוצים לראות את הכסף בחשבון בנק, לשמחתכם אתם לא צריכים לחכות הרבה זמן. רשות המיסים מחויבת להעביר את הכסף בתוך כ-90 יום מאישור הבקשה שלכם. המשמעות היא שעד שלושה חודשים אתם תראו את הכסף נכנס לחשבון הבנק שמעודכן ברשות המיסים.

אין תשובה חד משמעית לשאלה הזאת. אתם צריכים להחליט מה נוח לכם, ולפעול על פי שיקול דעתכם. החזר מס לתורמים תוכלו להגיש לבד כל עוד יש לכם מספיק זמן להתעסק עם זה, ואם אין לכם מספיק זמן תוכלו להגיש ביחד עם חברה חיצונית.

דילוג לתוכן