החזר מס רשות המסים – איך לקבל החזר מס לחשבון הבנק בקלות

רשות המיסים בדרך כלל גורמת לנו קונוטציה שלילית. בישראל כמו בכל העולם אף אחד לא אוהב להתעסק יותר מדי עם רשויות המס. יש את האמרה ידועה שבחיים יש שני דברים בטוחים. המוות ותשלום מס. יחד עם זאת עבור סקטור שלם במשק כמו רואי חשבון, יועצי מס ועוד, העיסוק במס הוא עבודה לכל דבר. יותר מכך, עבודה מהנה שכן היא מאפשרת לעוסקים בה לשלב מתמטיקה עם כלכלה. מאפשרת להביא תוצאות בשטח בדמות של עזרה לבעלי עסקים, אפשרות לחיסכון, החזר מס רשות המסים ועוד.

ממלאים טופס קצר

כמה פרטים, כדי לוודא שמגיע לך החזר ונשלח אלינו לבדיקה

נחשב את ההחזר

אנחנו מחשבים את ההחזר והתוצאות ישלחו אליך בדואר אלקטרוני.

נגיש את הבקשה

אנחנו נגיש בקשה למס הכנסה , במידה ומגיע לך החזר מס , הכסף יועבר ישירות אליך.

יש לכם רשות לקבל החזר מס מהרשות

אז אולי כדאי לשנות את כל התדמית הזאת על רשות המס. אולי כדאי להבין שאף אחד לא מחפש אתכם. כמו שיש לכל אחד ואחת מאתנו חובות כך יש לנו גם זכויות. הנה כמה כללים בסיסיים לפיהם עובד תשלום המס בארץ ובעולם.

משלמים רק על רווחים – כלל ידוע הוא שעבור בעלי עסקים ועצמאיים כמו גם שכירים, משלמים רק על ההכנסות. הברוטו והנטו שונים כיוון שאפשר ונהוג ליהנות מהטבות מס, החזרי מס והוצאות עסק לקזז אותם עם ההכנסות. עם המחזור שלכם גדול אך יש לכם הרבה הוצאות, עדיין תשלמו אך ורק על ההכנסות!

הרווחתם יותר תשלמו יותר – נשמע הגיוני לא? במדינות שונות קיימות שיטות חישוב תשלום מס שונות. שיטת פרוגרסיבית ושיטות אחרות לפי מדרגות מס שונות. בישראל קיימות מדרגות מס החל מהמדרגה הנמוכה ביותר ועד הגבוהה ביותר. אך על כל מדרגת מס משלמים לפי טווח המדרגה. כך שיטת תשלום מס זאת מאפשרת לכם לשלם פחות על שכר נמוך יותר. אם יש לכם הוצאות אתם יכולים לקזז את המס גם אם אתם משלמים עבור מדרגת מס גבוהה.

החזרי מס והוצאות נלוות מקזזות את גובה התשלום – קיימות קטגוריות שונות במגזר העסקי והפרטי ואתם מוגדרים לפיהם בהתאם לקריטריונים שונים. אפשר להיות עצמאי שאינו עונה להגדרה, עוסק פטור, עוסק מורשה, חברה ועוד. כל קטגוריה מאפשרת לכם להזדכות על הוצאות שונות. מאפשרת לקבל הטבות מס, ניכויי מס והחזרי מס. עוסק מורשה רשאי להזדכות על מע"מ לעומת עוסק פטור שלא זכאי לכך. חברות נהנות מהטבות מס שונות ורבות בהתאם לסוג העיסוק שלהן, מיקומן ועוד.

החזר מס בנסיבות לימודים
החזר מס בנסיבות משפחתיות
החזר מס בנסיבות רפואיות
החזר מס בנסיבות תעסוקתיות

מי זכאי להחזר מס רשות המסים?

חשוב לדעת שלא רק בעלי עסקים זכאים להחזרי מס מרשות המס. קיימות סיבות רבות לקבל החזר מס מהרשות המסים. החל מהחזר מס בגין קצבה חודשית מביטוח לאומי, החזר מס בגין פיטורים, החזר מס בשל אובדן כושר עבודה ועוד שורה ארוכה של קריטריונים לקבלת החזר מס.

סיבה מרכזית נוספת בגינה אפשר לקבל החזר מס היא עבודה לא סדירה במהלך עד 6 שנים לאחור. מעבר בין עבודות ועבודה של מספר חודשים בשנה. אזרחים רבים זכאים להחזר מס זה ואחרים. אך הם אינם מודעים לכך. בדיקה פשוטה יכולה לבשר שאתם זכאים להחזר מס בגובה אלפי שקלים!

האם החזר המס חד פעמי או חודשי?

קיימים מקרים בהם החזר המס הוא חד פעמי וניתן בתשלום אחד. למשל במקרה של החזר מס עבור עבודה מפוצלת ועוד. בנוסף לכך יש מקרים בהם החזר המס עובר אל חשבונכם בכמה תשלומים כאשר מדובר בסכומים גדולים או חודשיים המגיעים לכם כל חודש מסיבות שונות. למשל החזר מס בגין פיצויים, החזר מס על השקעה בשוק ההון ועוד.

שכיר יכול לקבל החזר מס?

בהחלט כן! ניתן לקבל החזר מס רטרואקטיבית עד 6 שנים אחורה. יש אנשים רבים אשר זכאים להחזר מס בגין התקופה שעבדו כשכירים. לרוב החזר המס מצטבר כאשר אנו עובדים מספר חודשים חלקים בשנה, מפוטרים או מתפטרים, עובדים בשתי עבודות ועוד.

החזר המס מגיע לנו כיוון שכאשר עבדנו שילמנו את החלק היחסי עבור השכר שקיבלנו ומדרגת המס בה אנו נמצאים אך כאשר הפסקנו לעבוד בחודש הבא או בכמה חודשים הבאים, אנו זכאים לקבל החזר מס כי לא הרווחנו דבר.

מס הכנסה שלילי

בהמשך לזכאותנו להחזר מס בשל עבודה חלקית אנו יכולים להימצא במצב של מס הכנסה שלילי. כלומר, מס הכנסה חייב לנו כסף על תשלום יתר של מס שנגבה ממנו בחודשים הקודמים.

רוצים לבדוק את מצב המס שלכם? חושבים שאתם זכאים להחזר מס מסיבה כלשהיא?

משרדנו מטפל בכל סוגי החזרי המס הקיימים. לרבות החזר מס לשכירים ולעצמאים, החזר מס למשפחה חד הורית, החזר מס בגין מחלה קשה ועוד.

נשמח לתת לכם ייעוץ מקצועי לגביי סוגי החזרי המס הקיימים ולבצע בדיקת זכאות מהירה שלאחריה תדעו האם מגיע לכם החזר מס. במידה ואכן מגיע לכם החזר מס ייתכן ואתם זכאים להחזר בגובה אלפי שקלים! שווה לבדוק ושווה להגיש בקשה להחזר מס אך זה צריך לעשות זאת בצורה חכמה ונכונה כך שרשות המס תקבל את כל המסכמים הרלוונטיים כמו טפסי 106 ועוד כך שתוכל לקבוע שמגיע לכם החזר מס.

החזר מס רשות המסים בתקופת הקורונה

מגפת הקורונה יצרה תנאים חדשים ולא מוכרים עבור אזרחים רבים אשר זכאים למענקים ולהחזרי מס. אלה לא תמיד מגיעים אל הכסף כיוון שהם נתקלים בקשיים במילוי הטפסים הרלוונטיים וכדומה.

במידה ויצאתם לחל"ת או שאתם עובדים מהבית, פוטרתם ועוד, יש חשיבות רבה לבדיקת מצבכם מול רשות המס, יישור קו וקבלת כל הכספים המגיעים לכם מהמדינה בין אם על ידי מענקים או החזרי מס. שווה לבדוק ולהיות עם היד על הדופק.

אפשר להגיש בקשה להחזר מס עד 6 שנים אחורה .אך בתקופה כזאת בה מקומות העבודה אינם רבים ואנו צריכים להשיג פרנסה וכסף לביתנו אין לנו את הפריבילגיה להתמהמה. כדאי שנעשה זאת בהקדם האפשרי.

החזר מס מרשות המיסים החזרי מס זכותך
החזר מס מרשות המיסים

פנו אלינו ונדאג שתקבלו את החזר המס המגיע לכם מרשות המיסים

רשות המיסים מקבלת את כל הבקשות הנשלחות אליה להחזר מס. במידה ותמצאו זכאים תקבלו את החזר המס ללא כל בעיה! איך תעשו זאת? ניתן לבצע זאת בצורה עצמאית. אך הסיכוי שתשכחו מסמך כלשהו או לא תמלאו את הטפסים כמו שצריך עלול לפגוע בסיכוי ההצלחה שלכם לקבל את החזר המס. פנייה לגורם מקצועי, יועץ מס או רואה חשבון המנוסים בהגשת בקשות להחזר מס יגדיל רבות את הסיכוי שלכם לקבל את החזר המס וכן יחסוך לכם כאב ראש וכסף בסופו של דבר. לסיכום, החזר מס רשות המסים הם הטבה שרבים זכאים לה אך לא יודעים זאת. במידה ועבדתם בעבודות חלקיות, שילמתם יותר מדי מס בחודש מסיום וכדומה, תוכלו לקבל החזר מס בהתאם. פרט לכך קיימות עוד מגוון רחב של סיבות בגללן מגיע לכם החזר מס החל מהחזר מס למשפחה חד הורית, החזר מס חברות, החזר מס בגין מחלה ועוד שורה ארוכה של קריטריונים להחזר מס הן לשכיר והן לעצמאי, החזר מס הגין פיצויים ועוד. אל תזניחו את מצבכם הכספי וזכרו שהחזרי מס יכולים להיות לא רק חד פעמיים אלא מתמשכים. בחישוב פשוט יכול להיות שמגיעים לכם עשרות אלפי שקלים בצורה של החזר מס חודש וחודשו. כל בעל נכס, בעל חברה, בעל עסק ועצמאי חייבים לבדוק מול רשות המס האם מגיע להם החזר מס או לא. רוצים לעשות זאת בצורה עצמאית? בהצלחה, אך פנייה לרשות המס דרך גורם מקצועי חכמה ומשתלמת הרבה יותר. פנו אלינו עוד היום השאירו פרטים או צרו קשר ותיהנו מייעוץ מקצועי ראשוני ללא עלות וללא התחייבות בכל הנוגע להחזר מס מכל סיבה שהיא והתנהלות מול רשות המס. פתיחת תיק במס הכנסה במס ערך מוסף ועוד. עוד משהו מעניין על: החזר מס באינטרנט, החזר מס בדואר, החזר מס כמה שנים אחורה

החזר מס רשות המסים - שאלות ותשובות

כל עוד לא חלפו שש שנים משנת המס הנוכחית, יש באפשרות כל אחד ואחת לבדוק זכאות להחזר מס בגין שנים קודמות. שכיר או עצמאי יכול ליהנות מהחזר מס מסיבות שונות כאשר אחוז הזכאים להחזר מס בגין עבודה חלקית כשכירים גבוה מאוד.

לא. החזר מס מרשות המיסים מגיעים גם לעצמאים, פרילנסרים, עוסקים זעירים, עוסקים מורשים וחברות. ישנן סיבות רבות בעטיין מגיע לכם החזר מס! איך תדעו האם מגיע לכם החזר מס? הדרך היעילה ביותר היא לפנות לבעל מקצוע המכיר את כל החוקים והדרכים לקבל החזר מס מרשות המיסים בצורה מהירה. אחוזי ההצלחה גבוהים מאוד ובוודאי הרבה יותר גבוהים אם פונים לרשות המס דרך גורם מקצועי ובכל מקרה על תוותרו על זכותם לבדיקה ולהחזר מס!

בוודאי. רשות המס מאפשרת ליהנות מהחזר מס משיבות שונות שאינן קשורות לסטטוס העבודה שלכם אלא למצב האישי שלכם הקשור לעבודתם למשל במידה ונקבעו לכם אחוזי נכות או חליתם, במידה ופוטרתם ממקום עבודתכם, החזרי מס על ילדים בצורה של נקודות זיכוי עבור כל ילד, החזר מס לגרושים בצורה של נקודת זיכוי ועוד.

פנו אלינו עוד היום ונדאג להגיש לרשות המיסים בקשה מסודרת, תקינה ומלאה כך שאחוז ההצלחה לאישור הבקשה יהיה גבוה במיוחד. בכל נושא אחר הקשור לרשות המס מוזמנים להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם אם מענה מהיר. בהצלחה.

דילוג לתוכן