החזר מס מס הכנסה – כל מה שאתם מוכרחים לדעת!

עוד מעט מסתיימת לה עוד שנה. האם אתם כבר בדקתם האם מגיע לכם החזר מס? החזר מס מס הכנסה מאפשר לכם לקבל את כל הסכומים ששילמתם לרשויות, סכומים שלא הייתם צריכים לשלם אותם מלכתחילה. אז רגע לפני שאתם דורשים לקבל את הכסף בחזרה, שווה לכם להבין בדיוק מה זה אומר. להבין מה ההשלכות של החזר מס מטעם מס הכנסה.

בסוף יכול להיות מדובר כאן על החזר של כמה אלפי שקלים ישירות לחשבון הבנק שלכם! אל תפספסו את ההזדמנות הזאת. כי היא אולי לא תחזור על עצמה שוב בעתיד הקרוב.

זה הזמן להבין – מה זה החזר מס מס הכנסה

בין אם אתם שכירים או עצמאיים, אתם משלמים בכל חודש כסף למס הכנסה. את הכסף אתם יכולים לשלם דרך התלוש שלכם או באופן עצמאי דרך האתר של מס הכנסה. אך לא פעם, רשויות המס גובות סכומי כסף גבוהים יותר מאשר הן היו צריכות לגבות מלכתחילה.

במקרה כזה אתם זכאים לקבל את הכסף בחזרה. הרי מדובר על כסף שלכם. אך הבעיה היא שרשויות המס לא הן דואגות להחזיר את הכסף. אתם צריכים לדרוש את הכסף. במקרה שבו לא תדרשו את הכסף, הוא ישאר אצל רשויות המס. מהסיבה הזאת אתם צריכים לבדוק בכל סוף שנה האם מגיע לכם החזר מס מס הכנסה.

השיטות היעילות ביותר לדעת מה מגיע לכם

אתם שואלים את עצמכם, כמה כסף מגיע לכם בעקבות החזר מס מס הכנסה? אז אין תשובה חד משמעית. רק לאחר שתגישו את הבקשה תוכלו לדעת באמת מה מגיע לכם. אך אתם כן יכולים להיערך בהתאם.

מחשבון החזר מס הוא אחת מהאפשרויות הנגישות והיעילות ביותר שעומדות לרשותכם. בעזרת המחשבון תוכלו להעריך פחות או יותר מה מגיע לכם.

התייעצות עם איש מקצוע היא גם אפשרות שיכולה להיות אפקטיבית עבורכם. איש המקצוע יכיר את אותה רשימת פטורים של רשויות המס. באמצעותה הוא יוכל לדעת האם מגיע לכם החזר מס. לעיתים אפילו הוא ידע גם כמה.

החזר מס בנסיבות לימודים
החזר מס בנסיבות משפחתיות
החזר מס בנסיבות רפואיות
החזר מס בנסיבות תעסוקתיות

המקרים הנפוצים ביותר שבהם מגיע החזר מס מס הכנסה

  • עבודה לא רציפה במהלך השנה: אם מסיבה כזאת או אחרת לא עבדתם ברציפות במהלך השנה האחרונה, ככל הנראה מגיע לכם החזר מס. זה יכול להיות בגלל חופשת לידה, פיטורים, חופשה ללא תשלום או כל סיבה אחרת. לכן אם במהלך השנה לא עבדתם ברציפות, שווה לכם לבדוק האם מגיע לכם החזר מס. ככל הנראה התשובה תהיה חיובית.
  • עבודה בחו"ל בנוסף לעבודה בישראל: לא מעט ישראלים עובדים גם בישראל וגם בחו"ל, כאשר לכל אחד יש את הסיבות שלו. אם מסיבה כזאת או אחרת עבדתם בארץ ובחו"ל, יש סיכוי גבוה שמגיע לכם לקבל כסף מרשות המיסים בגין שהייה בחול או בגין עבודה בחול. כדאי לכם לבדוק את הנושא לעומק ולברר מהי הזכאות שלכם.
  • מעבר לאחת מערי הפריפרייה בישראל: אם מסיבה כזאת או אחרת עברתם להתגורר בעיר אחרת שווה לכם לבדוק האם מגיע לכם החזר מס מס הכנסה. יש ערים שונות בישראל שנמצאות בעדיפות לאומית. לכן אתם צריכים לראות האם העיר שעברתם אליה משתייכת לאחת מהערים הספצפיות האלה.
  • חיילים משוחררים או עולים חדשים: ראשית נדבר על החזר מס לחיילים משוחררים שהם על פי החוק אינם צריכים לשלם מס הכנסה עד למשכורת מסוימת. הפטור הזה תקף לשלושת השנים הראשונות לאחר השחרור. שנית עולים חדשים גם הם בדומה לחיילים משוחררים זכאים להחזרי מס עד כשלוש שנים מרגע עלייתם לארץ. כך שאם אתם משתייכים לאחת מהקבוצות האלה, לא מן הנמנע כי מגיע לכם לקבל כסף מרשויות המס.

כל שקל חשוב – אל תחשבו שלכם לא מגיע

לא משנה מה גובה המשכורת הנוכחית שלכם, החזר מס מגיע לכולם . כל עוד הם שילמו יותר מיסים במהלך השנה. יש כאלה שיגידו לכם כי אולי לא משתלם לכם להגיש את הבקשה, אך נכון להיום אין לכם מה להפסיד. יש לכם רק מה להרוויח מכל הסיפור הזה. לכן אל תוותרו על הכסף שמגיע לכם מראש. גם אם זה מצריך קצת יותר מאמץ מהצד שלכם.

החזר מס מס הכנסה ניתן לבצע במגוון רחב של דרכים. אתם יכולים לבחור את הדרך שהכי נוחה לכם. כך שאפילו אם מדובר על סכום נמוך יחסית, למה שלא תתעקשו לקבל אותו? מדובר על כסף שהוא שלכם. המדינה לקחה אותו מכם שלא בצדק.

החזר מס מס הכנסה – ניתן לשלוח באינטרנט

אם אתם מחליטים לבצע את ההליך בעצמכם, חשוב שתזכרו כי תוכלו להגיש את כל הבקשה להחזר מס בצורה מקוונת. אתם לא צריכים להגיע למשרד של רשויות המס על מנת לקבל את מה שמגיע לכם. כיום העולם כולו מבצע את מרבית הפעולות בצורה מקוונת. גם החזר מס תוכלו להגיש בצורה הזאת. זה באמת יכול להיות מאוד פשוט.

כך שאם התירוץ שלכם עד כה היה – שאין לכם מספיק זמן, אתם יכולים להשאיר את התירוצים הללו מאחור. כיום תוכלו לבחור את הדרך שהכי נוחה לכם, ובאמצעותה להגיש את הבקשה שיבחנו את הסיכוי שלכם להחזר מס. תוכלו לשלוח את הבקשה מכל מקום. מהבית, מהעבודה או אפילו מהדרך שבה אתם נמצאים.

החזר מס מס הכנסה החזרי מס זכותך
החזר מס מס הכנסה

תמיד תוכלו להיעזר באנשי מקצוע מנוסים

אם אתם חוששים שתמצאו את עצמכם מסתבכים עם כל ההליך הבירוקרטי זה בהחלט מובן. הרי לא כולם בנויים למלא את הטופס ולאסוף את כל המסמכים הדרושים. לעיתים זה יכול להיות קדר וכאב ראש מיותר. אך זה לא אומר שאתם צריכים לוותר על הכסף שמגיע לכם. זה רק אומר שאתם צריכים לבחון אפשרויות אחרות לקבל החזר מס מס הכנסה.

כיום יש אנשי מקצוע שזוהי העבודה שלהם! לבחון את הזכאות שלכם להחזר מס. כמובן, לדאוג שתקבלו את כל הכסף. כמובן שהם ידרשו עמלה סמלית על העזרה שלהם. אך זה יחסוך מכם את כל הפרוצדורה. אז אין שום סיבה שתצדיק שתוותרו מראש על הכסף שלכם שנמצא ברשויות המס.

עוד משהו מעניין על: החזר מס הכנסה, החזר מס הכנסה לעצמאיים, החזר מס הכנסה באינטרנט, החזר מס הכנסה לשכירים

החזר מס מס הכנסה - שאלות ותשובות

החזר יכול להתבצע עד כ-6 שנים אחורה, כך שישנו חוק התיישנות עד מלפני 6 שנים ומעלה. המשמעות היא שבשנת 2020 תוכלו לבקש החזר מס החל משנת 2014, אך לא על השנים שקדמו לשנה הזאת.

חשוב מאוד שהבקשה תגיע עם כל הטפסים המבוקשים על מנת שיהיה אפשר לדון עליה ברצינות. לרוב לבקשת החזר מס מס הכנסה רצוי לצרף טופס 106 וכל טופס אחר על הכנסות שקיבלתם במהלך השנה הרלוונטית.

החוק קובע באופן חד משמעי כי החזר המס צריך להתבצע בתוך 90 יום מרגע שליחת הבקשה. אך כמובן שישנם מקרים שבהם עלולים להיווצר עיכובים מסיבות כאלה ואחרות, במקרה כזה ישנה ריבית של 4% – כך שאתם יכולים להרוויח אפילו יותר.

מחשבון החזר מס מס הכנסה נמצא באינטרנט, וכמובן שאתם תוכלו להשתמש בו על מנת לקבל פרספקטיבה לגבי הסכום שמגיע לכם. אך באופן עקרוני אתם לא יכולים להסתמך על המחשבונים הללו באופן חד משמעי – אתם יכולים להיעזר בהם ולא מעבר לכך.

היתרון המשמעותי ביותר של חברות החזר מס מס הכנסה זה שהן מנהלות עבורכם את כל הפרוצדורה. אתם יכולים לשבת בבית ולחכות לתשובה מרשויות המס, בפועל מבלי שאתם עשיתם שום דבר מיוחד. אך אתם תצטרכו להפריש אחוז מסוים מהרווח לטובת הטיפול בכל התהליך מההתחלה ועד הסוף.

אתם לא צריכים להתעסק יותר מידיי עם הכסף. ברוב המקרים הכסף יופקד ישירות לחשבון הבנק שמעודכן ברשות המיסים. אתם כמובן תקבלו הודעה על כך שהכסף הועבר לחשבון הבנק שלכם. רצוי שתעדכנו את חשבון הבנק בדוח שאתם מגישים, ולשם יועבר הכסף.

דילוג לתוכן