החזר מס רכישה על קרקע – משקיעים בקרקע, וחוסכים כסף

לא מעט משקיעים מעדיפים לרכוש קרקע על פני רכישת נכס קיים, ובכך הם צפויים להגדיל את התשואה העתידית שלה הם יהיו זכאים. אך כאשר רוכשים קרקע, חשוב מאוד לקחת בחשבון את כל הנושא של המיסים, נושא שהוא חלק בלתי נפרד מתהליך הרכישה כולו. אומנם התשלום על המיסים לא בא ברגל, אך האם אתם יודעים כי יש סיכוי שמגיע לכם החזר על חלק מהמיסים? אם יצא לכם לשלם מס, יכול להיות שמגיע לכם החזר מס רכישה על קרקע. זה בדיוק הזמן שלכם לגלות את כל הפרטים.

החזר מס רכישה על קרקע – הסיבה שתוכלו לקבל אותו

אז לפני שאת רצים לדרוש את המס שמגיע לכם, אתם קודם כל צריכים להבין את הסיבה שמקנה לרוכשים את החזר המס. כך תוכלו לדעת מבעוד מועד האם אתם זכאים לקבל החזר מס. או מנגד אינכם זכאים לקבל החזר על פי החלטת המדינה. כך תוכלו למנוע מעצמכם לפתח תקוות שווא או מנגד לצפות לקבל כסף שאיננו מגיע לכם.

באופן עקרוני החזר מס רכישה על קרקע מגיע לרוכשים שקנו שטח באזור כזה או אחר שבו השכונה איננה מפותחת ב-100%. מכיוון שהשכונה שבה נמצאת הקרקע איננה מפותחת עדיין, לרוכש מגיע לקבל החזר מסוים על המס. כי המדינה מבינה כי עוד ייקח זמן עד שהשכונה תתפתח.

כך תוכלו לדעת האם אתם זכאים להחזר מס רכישה

אתם לא בטוחים מה מצב הפיתוח של השכונה שבה רכשתם את הקרקע? זה לא אומר שאתם לא זכאים לדרוש החזר מס רכישה על קרקע. תוכלו לבצע מספר פעולות על מנת לדרוש את המגיע לכם מתוקף החוק.

  • תמיד תוכלו להתייעץ עם איש מקצוע שמכיר את התחום על בוריו. הוא ידע להגיד לכם בדיוק מה מצב הפיתוח השכונתי, והאם מגיע לכם החזר מס רכישה.
  • טרם החתימה על החוזה מול עורך הדין, אתם תוכלו לברר מול החברה שמוכרת לכם את הקרקע מה המצב של הפיתוח השכונתי. כמובן שתדרשו שהסעיף הזה יכנס אל תוך החוזה עליו אתם חותמים.
החזר מס בנסיבות לימודים
החזר מס בנסיבות משפחתיות
החזר מס בנסיבות רפואיות
החזר מס בנסיבות תעסוקתיות

כמה כסף מגיע לכם? זוהי השאלה הכי משמעותית

אחת מהדברים שהכי בוערים בכם הוא כמובן לדעת כמה כסף אתם צריכים לקבל במסגרת החזר מס רכישה על קרקע. אך בפועל אתם לא יכולים לדעת מבעוד מועד כמה כסף מגיע לכם. זה מכוון שהחישוב מתבצע בהתאם למצב של הפיתוח השכונתי. כך שכל אחד מקבל החזר בגובה שונה.

לכן על מנת שתוכלו לחשב בצורה מדויקת את גובה ההחזר שאותו אתם זכאים לקבל, עליכם לבצע בדיקה עם אנשי מקצוע. ברחבי האינטרנט ישנם גם לא מעט מחשבונים. אלה שאליהם אתם מכניסים את הנתונים, והם יגידו לכם בדיוק איזה גובה של החזר אתם צפויים לקבל. כמה שזה קל, ככה זה גם מאוד פשוט.

אל תשלמו את המס מבלי לבדוק החזר מס רכישה

עדיין לא שילמתם את המס על הקרקע? אתם יכולים לבקש ממיסוי מקרקעין שיבצעו חישוב מחודש לגובה המס בהתאם למצב הפיתוח השכונתי. כך את ההחזר אתם תקבלו כאשר הוא כבר מגולם בתוך המס עצמו, וזה עשוי להפחית את התשלום בצורה ניכרת.

כמובן שאם כבר שילמתם את המס מכיוון שרציתם להריץ את כל העניינים הקשורים לבנייה תוכלו לבקש החזר. אתם לא צריכים להשלים עם המצב כמו שהוא. אתם לא צריכים לשלם מס גבוה מהמס שאותו אתם נדרשים לשלם. עד שהמדינה מוכנה להחזיר לכם כסף, יש לכם הזדמנות חסרת תקדים לנצל את זה. את הכסף תשקיעו בנכסי נדל"ן אחרים.

החזר מס רכישה על קרקע – לא מדובר על סכום זניח

לא מעט משקיעים נוטים לחשוב כי ההחזר שהם צפוי לקבל הוא זניח. לכן הם מעדיפים שלא להגיש בקשה להחזר מס. אך סכום ההחזר נקבע בהתאם לגובה המס שאותו נדרשתם לשלם ובהתאם למצב הפיתוח השכונתי בשכונה שבה נמצאת הקרקע. לכן בחלק מהמקרים אנו מדברים על החזר של עשרות או מאות אלפי שקלים.

לא מדובר על סכום זניח בכלל! כשמדובר על החזרי מס שבח, החזר מס רכישה או החזר מס שבח על מכירה, מדובר על סכום שיכול לאפשר לכם אוויר לנשימה, סכום שיפתח לכם אפשרויות נוספות להשקעה בעתיד. אין שום סיבה שתוותרו על הכסף שמגיע לכם. כי בסוף אתם משקיעים כל כך הרבה כסף על השקעות כאלה ואחרות – תדאגו שחלק מהכסף פשוט יחזור אליכם כפי שקבוע בחוק.

נזכרת באיחור? אולי הכסף לא הלך לאיבוד

אם רק עכשיו אתם מגלים שמגיע לכם החזר מס רכישה על קרקע, אולי זה עדיין לא מאוחר מידיי. הכל תלוי בשאלה כמה זמן עבר מאז שרכשתם את הקרקע. אם לא עבר הרבה זמן – אולי עדיין תוכלו להשיג את הכסף שמגיע לכם.

במקרה כזה מוטב כי תנהלו את הבקשה להחזר מס ביחד עם חברה מקצועית ולא באופן עצמאי. כך תוכלו להגדיל את הסיכוי שלכם לקבל את ההחזר. כי בכל זאת עברה תקופה לא קטנה מאז שסיימתם לבנות. העבודה במקרה הזה היא קצת יותר קשה וקצת יותר מורכבת.

החזר מס רכישה על קרקע החזרי מס זכותך
החזר מס רכישה על קרקע

החזר מס רכישה על קרקע – נקודות שאתם צריכים לזכור

  • אתם יכולים להגיש את הבקשה באופן עצמאי דרך האינטרנט. אך אתם לוקחים כאן סיכון מסוים כי אין לכם את הידע הנדרש. אז אם אתם בטוחים שיש לכם את היכולת לנהל את הבקשה בעצמכם, תוכלו בהחלט לעשות זאת. אך תהיו בטוחים שאתם מסוגלים להביא לעצמכם את החזר המס המיוחל שנמצא במרחק נגיעה.
  • אם אין לכם זמן לנהל את כל התהליך ואתם עסוקים בהשקעות שלכם, זה לא אומר שלא מגיע לכם לקבל את הכסף. תוכלו לבקש מחברה חיצונית שתנהל את הנושא הזה בעבורכם. לאחר שתקבלו את כסף היא תגבה מכם אחוז מסוים ממה שהרווחתם. כך כל אחד מהצדדים יוצא מרוצה, ואתם תקבלו את מה שמגיע לכם.

עוד משהו מעניין על: החזר מס שבח, החזר מס שבח דירה, החזר מס רכישה

החזר מס רכישה על קרקע - שאלות ותשובות

התהליך של קבלת ההחזר הוא לא מאוד מורכב. כל מה שאתם צריכים לעשות זה למלא טופס שנקרא "בקשה לתיקון שומה". לאחר שתשלחו את הטופס אתם צפויים לקבל את ההחזר שמגיע לכם. כל זאת בהתאם לנתונים שהכנסתם אל תוך הבקשה – לכן שימו לב לכך.

אין משך זמן מסוים שעל פיו אתם צפויים לקבל את אותו החזר מס רכישה על קרקע. אך ברוב המקרים ברגע שהבקשה מאושרת אתם אמורים לראות את הכסף נכנס לחשבון הבנק שלכם. בתוך מספר שבועות. המדינה עושה כל מאמץ על מנת לספק את החזרי המס בתוך כ-90 יום מרגע אישור הבקשה.

גם במקרה שבו אינכם יודעים מה מגיע לכם מתוקף החוק, אין שום סיבה שאתם לא תבקשו בקשה להחזר מס. במצב שבו אין לכם מושג מה אתם צריכים לעשות תמיד תוכלו לפנות לחברה חיצונית. זה על מנת שהיא תגיש בשמכם החזר מס רכישה על קרקע.

התשלום שאותו אתם תצטרכו לשלם לחברה החיצונית שמסייעת לכם לקבל את אותו החזר מס רכישה על קרקע נקבע בהתאם לגובה ההחזר. אתם תשלמו לחברה אחוז מסוים מתוך ההחזר שתקבלו. ככל שההחזר יהיה גבוה יותר כך גם האחוז יגדל בהתאם.

אתם תמיד רשאים לערער במקרה של דחיית הבקשה. אך חשוב שבמקרה שבו קיבלתם דחייה על הבקשה לאותו החזר מס רכישה על קרקע, תתייעצו עם אנשי מקצוע מנוסים. זה על מנת להבין את הסיבות לדחייה. על מנת להבין מה לא עשיתם בסדר.

באופן עקרוני אתם צריכים למלא את הטופס "בקשה לתיקון שומה". בנוסף, לצרף מסמכים המעידים על המצב של הפיתוח השכונתי באזור שבו רכשתם את השטח. כל מסמך שאתם חושבים שיכול לסייע לכם בבקשה מומלץ לכם לצרף.

דילוג לתוכן