החזר מס חינוך מיוחד

ילדכם נמצא באחת ממסגרות החינוך המיוחד? קיבלת אבחון של וועדת השמה ואישור לכך? השלב הבא הוא לקבל החזר מס חינוך מיוחד באופן חודשי על כך. רוצים לעזרה? פנו אלינו עוד היום ונשמח לעזור.

נקודות הזיכוי הנוספות המגיעות להורה בעל ילד בחינוך המיוחד

ראשית נסביר לכם באופן כללי כיצד שיטת חישוב המס בישראל עובדת. כל אחד מאתנו מקבל נקודות זיכוי למס בהתאם למצב האישי והמשפחתי שלנו. נקודות זיכוי אלה מקוזזות מההכנסה שלנו וככל שיש לנו יותר נקודות זיכוי אנו יכולים להזדכות על יותר מס כלומר לשלם פחות מיסים וליהנות משכר גבוה יותר מהברוטו שלנו.

בישראל כל אזרח מקבל 2.25 נקודות זיכוי למס כברירת מחדל. אישה מקבלת חצי נקודה נוספת ואימא לילדים עד גיל 5 למשל מקבלת נקודות נוספות. פקודת מס ההכנסה קבעה קריטריונים ברורים לקבלת נקודות זיכוי נוספות מסיבות שונות ואחת מהם היא בגין ילד בחינוך מיוחד.

כמה נקודות זיכוי נוספות מגיעות להורה עם ילד בחינוך מיוחד

ניקח דוגמא לאימא עם ילד בחינוך מיוחד היא זכאית לקבל 2.25 נקודות זיכוי מקוריות כאזרחית המדינה ועוד חצי נקודה על עובדת היותה אישה. בסוף נניח שהילד שלה בן 4 אז מגיע לה על כך 1.5 נקודות זיכוי נוספות ועכשיו אם תשיג את החזר המס עבור ילד בחינוך המיוחד היא תהיה זכאית לעוד 2 נקודות זיכוי על עצם העובדה שהילד נמצא בחינוך מיוחד (לאחר שתשיג אישור לכך) וסך הכול מדובר ב-6.25 נקודות זיכוי למס. כל נקודת זיכוי מס כזאת נכון לשנת 2020 שווה 219 שקלים וסך הכול מדובר בזיכוי מס בסך כ-1368 שקלים בחודש!

אין ספק שזהו החזר שיכול לעזור לאימא שצריכה גם לטפל בילדיה על מה שכרוך בכך מבחינה כספית ומבחינות אחרות, והיא יכולה לשלם הרבה פחות מס ואולי לא להגיע לחבות מס בכלל תודות לזיכוי מס זה.

בדקו זכאותכם לקבלת החזר מס בגין ילד בחינוך המיוחד כבר היום ללא עלות

במידה וילדכם נמצא באחת המסגרות הנחשבות כמסגרת חינוך מיוחד כמו, גן ילדים לחינוך מיוחד, בית ספר, 'מסלול 7' וכיתות תגבור לחינוך המיוחד בבתי ספר אתם זכאים לקבל עבורו את החזר המס הזה.

אם ילדכם סובל מליקויי למידה, הפרעות קשב וריכוז ועוד, כדאי לבדוק אולי מוגדר בילד עם צרכים מיוחדים או לקות למידה שכן א' עדיף לו ללמוד במסגרת המתאימה לו ו-ב' תוכלו לקבל סיוע מהמדינה הן בהצבתו במסגרת תומכת והן בעזרת החזר מס חינוך מיוחד.

אנו יודעים הבירוקרטיה מייגעת ושאתם נאלצים לעבור לפעמים מסכת ייסורים כדי לעמוד מול אותה וועדת השמה, לקחת את ילדכם לוועדה רפואית וכדומה. הדבר האחרון שבא לכם לעשות זה גם ללכת למשרדי מס הכנסה ולהציג להם פעם נוספת את כל המסמכים והכל רק בשביל זיכוי מס קטן.

ביכולתנו לעזור לכם לבצע את הכול דרכנו ולחסוך מכם את הטרטור. נשמח לתת לכם פרטין נוספים ולספק לכם ייעוץ מקצועי פרטני בנושא.

בסופו של דבר אם אתם הורים לילד בחינוך המיוחד העבודה שלכם כפולה, וההוצאות שלכם רבות יותר מההוצאות של הורה לילד שלא בחינוך המיוחד. עליכם לפרנס את המשפחה ובמקביל להיות כמה שיותר עם הילד, לדאוג לצרכיו הפיזיים והאחרים ולא תמיד אפשר למצוא עבודה גמישה שמאפשרת לשלב שעות עבודה רבות עם שהייה בבית.

זו הסיבה שהורים רבים לילדים בחינוך המיוחד מוותרים על פיתוח הקריירה ונאלצים לעבוד בעבודה חלקית או זמנית.

החזר המס עבור ילד בחינוך המיוחד שווה 5256 שקלים בשנה (לפי 2 נקודות זיכוי בחודש) עבור ילד וגם אם הוא לא סכום גדול במיוחד אך הוא יכול לעזור לכם ללא ספק וחבל לוותר עליו.

אנו כאן כדי להסביר לכם אילו מסמכים צריך להביא, אלו טפסים צריך למלא ואיך להגיש את הבקשה לקבלת החזר מס בגין ילד בחינוך המיוחד בצורה הטובה ביותר עם סיכוי גדול שבקשתכם תאושר בהקדם האפשרי.

בדיקת הזכאות לקבלת החזר מס היא ללא עלות. מוזמנים ליצור קשר ולקבל ייעוץ מלא כיצד לקבל את החזר המס הרלוונטי עבורכם. אנו מטפלים בכל סוגי החזרי המס כולל החזר מס לחולים במחלה קשה או החזר מס לנכה או עיוור, החזרי מס בשל אובדן כושר עבודה ועוד.

בין אם אתם שכירים או עצמאים אתם יכולים ליהנות מהחזרי המס הללו 6 שנים אחורה

במידה וילדכם סובל מהפרעות קשב וריכוז או לקויות למידה אחרות ואתם רוצים לקבל החזר מס על כך אתם צריכים ללכת עם הילד לוועדת השמה ואבחון מטעם משרד החינוך ושם יבחנו את הילד ואם הוא ימצא מתאים הוא יקבל אישור למידה באחד ממוסדות החינוך המיוחד ואז תוכלו לקבל את החזר המס המיוחל.

דברים נוספים שלשוב לדעת: תצטרכו להביא אישור מנוירולוג ולמלא טופס 127 במידת הצורך לגבי וכן לדאוג לחדש את האישור לאחר 3 שנים.   

החזר מס חינוך מיוחד
החזר מס חינוך מיוחד

החזר מס עבור ילד בחינוך המיוחד

ילד בחינוך המיוחד בכל גיל מזכה את הוריו או האפוטרופוס שלו במידה וקיבל אישור מיוחד לכך בהחזר מס בשווי שתי נקודות זיכוי מס כל חודש. נקודות אלה מצטרפות לכל נקודת זיכוי אחרת שיש לכם מכל סיבה שהיא ויחד הן מהוות הטבת מס שיכולה להצטבר ולהגיע לאלפי שקלים בשנה.

הורים לילדים בחינוך המיוחד שממילא מוצאים כסף רב על טיפולים והשגחה, יכולים ליהנות מהחזר מס חינוך מיוחד בקלות על ידי הגשת בקשה לרשות המס. הטבת המס אינה אוטומטית ולכן גם אם ילדכם כבר נמצא במסגרת חינוך מיוחד וקיבל את כל האישורים לכך מוועדת האבחון ומבית הספר עדיין נדרש מכם להעביר את המסמכים והטפסים הרלוונטיים לרשות המס במסגרת הגשת הבקשה שלכם לקבלת החזר המס בגין ילד בחינוך המיוחד.

לסיכום, גידול ילד בחינוך המיוחד היא משימה קשה ומורכבת המצריכה מההורים לילד בחינוך המיוחד מאמץ רב וזמן רב כמו גם הוצאות כספיות לא מבוטלות. הורה לילד בחינוך המיוחד צריך לנווט בין עבודה לבין גידול הילד כמו כל הורה אך עבורו זה קשה פי כמה הן מכיוון שגידול הילד צריך השקעה רבה יותר והן מכיוון שהוא עצמו חייב לפרנס את המשפחה במקביל בלי להזניח את הטיפול המיוחד לילד, טיפול שדורש זמן רב יותר מגידול ילד אחר, הוצאות רבות יותר וכוח נפשי לא קטן.

המעט שאפשר לעשות על מנת לסייע להורים לילדים בחינוך המיוחד הוא בעזרת תמיכה כספית המאפשרת להורים לילדים בחינוך המיוחד לצאת לעבודה בכל זאת ולהרוויח יותר מהברוטו בעזרת נקודות זיכוי מס המגיעות להם ויכולות להצטבר לאלפי שקלים בשנה.

אל תוותרו על זכות זאת והגישו עוד היום בקשה לקבלת החזר מס בגין ילד בחינוך המיוחד למס הכנסה לקבלת האישור והכסף מהחזר המס ישירות לחשבונכם עוד היום. נשמח לעזור לכם בכך.

זכרו: ניתן לקבל את החזר המס המגיע לכם עבור ילד בחינוך המיוחד או עבור כל סיבה אחרת בגינה מגיע לכם החזר מס עד 6 שנים אחורה ועבור כל אחת מהשנים הללו בנפרד וביחד.

בדקו זכאותכם עכשיו ללא עלות וללא התחייבות להחזר מס הכנסה וקבלו ייעוץ מקצועי לגבי אופן הגשת הבקשה לקבלת החזר מס, המסכמים והטפסים שצריך למלא ועוד.

עוד משהו מעניין על: החזר מס חברות, החזר מס לידועים בציבור

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן