החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית מביטוח לאומי

ביטוח לאומי הוא הגוף הממשלתי שבאחריותו לספק לכל אזרחי ישראל ביטוח לאחר גיל הפרישה ולמטרות נוספות. כולם משלמים ביטוח לאומי בצורה כזאת או אחרת בסכומים שונים בהתאם לגובה השכר. שכירים משלמים ביטוח לאומי דרך המעסיק שמנכה סכום זה משכרם וכן עצמאים משלמים ביטוח לאומי כל חודש. גובה התשלום לביטוח לאומי נקבע בדומה הכנסה על פי מדרגות מסוימות אך לא כולם מגיעים תמיד לכל המדרגות האלה ויש מי שאף מי שמקבלים קצבאות מהמדינה מסיבות שונות. קצבאות אלה פטורות ממס על פי רוב או מזכות את מי שמקבל אותן בהטבות מס שונות והחזר מס בגין קבלת קצבה חודשית מביטוח לאומי.

החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית – עבור אלו קצבאות ניתן לקבל פטור מס או החזר?

הנה כמה קטגוריות שאם אתם נמצאים בהם מגיע לכם החזר מס. במידה ובכל זאת שילמתם מס שלא הייתם אמורים לשלם מסיבה כזאת או אחרת או אם מצאתם את עצמכם באחת הקטגוריות ובכל זאת אתם רואים שאתם משלמים מס שלא הייתם אמורים לשלם, פנו אלינו עוד היום ונשמח לעזור לכם לסדר את המצב מול רשות המס וביטוח לאומי דרך הגשת בקשה להחזר מס בגין קבלת קצבה חודשית מביטוח לאומי ועוד.

  • קצבת נכות 

    מי שמוגדר כנכה ברמה של 90% ומעלה ומקבל קצבת נכות כללית זכאי לקבל פטור מלא ממס הכנסה עבור קצבתו ועבור הכנסות אחרות במידה ויש לו וזאת בגין נכות רפואית. כדי ליהנות מהפטור צריך להגיש בקשה לפטור זה לפקיד השומה במס הכנסה בצירוף כל המסכים הדרושים. הפטור ניתן למי שתקופת הנכות שלו עברה את סך 184 הימים. במידה ולא ניצלתם את הפטור ניתן להגיש בקשה להחזר מס לנכה עד שש שנים אחורה.

  • קצבת ילד נכה

    מזכה את ההורה לילד המוגדר כנכה ב-2 נקודות זיכוי למס בשווי 219 שקלים לכל נקודה וסך הכול 5256 שקלים בשנה המגיעים להורה כהחזר מס. אין מדובר בפטור נוסף ממס הכנסה אך אם קיימות נקודות זיכוי נוספות עבור ההורה לילד נכה הוא זכאי לקבל גם אותן במקביל. במידת הצורך ההורה יכול להגיש בקשה להחזר מס בגין קבלת קצבה חודשית מביטוח לאומי.

  • קצבת נפגע עבודה

    כל מי שנפגע במהלך עבודתו ובעקבות קיבל 90% נכות ומעלה זכאי לקבל פטור מתשלום מס הכנסה או הנחה בשיעור משתנה בהתאם לקריטריונים נוספים הנקבעים בוועדה הרפואית ובביטוח לאומי.

  • קצבה לעיוורים

    אנשים בעלי ליקויי ראייה חמורים או בעלי עיוורון מלא זכאים לפטור מלא ממס הכנסה על הקצבה שהם מקבלים מביטוח לאומי ועל כל הכנסה אחרת.

  • נפגעי פעולות איבה 

    אזרחים המקבלים קצבת נפגעי פעולות איבה יכולים ליהנות מהנחה כפולה על מס רכישה על קרקע לבנייה או על דירה.

בנוסף לקצבאות אלה יש עוד כמה קצבאות אשר לא נגבה עליהן מס כמו קצבת זקנה עבור אזרח ותיק, קצבאות שארים ועוד.

פרט לכך קיים חוק מס הכנסה שלילי שגם הוא נחשב הטבת מס והוא מגיע למי שמקבל קצבת השלמת הכנסה ועוד.

בכל מקרה כדאי לבדוק את כל הפרמטרים שיכולים לזכות אותכם במס כגון החזר מס לגמלאים, החזר מס לנכה או עיוור, החזר מס בגין פיצויים ועוד.

החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית – איך לוודא שרשות המס מקבלת את כל הפרטים המלאים עליכם ומחזירה לכם את המס

מי שמקבל קצבה מביטוח לאומי תלוי בסכום כזה כל חודש. אין זה מותרות לבקש ולדרוש את החזר המס המגיע לכם כשכל שקל הוא בעל חשיבות ליכולתכם לגמור את החודש ולחיות בכבוד.

מה שקורה בפועל הוא שאזרחים רבים נופלים בין הכיסאות, לא רשומים בביטוח לאומי ובמס הכנסה כמו שצריך וייתכן והם מקבלים פחות כסף ממה שמגיע להם.

קשה להתמצא בתחום ויש בירוקרטיה רבה שעלולה לפגוע בתשלום החזרי המס המגיעים לכם. חוקי המס משתנים מדי פעם ויש עדכונים שלא תמיד אתם מודעים להם. בנוסף אירועים חיצוניים גדולים כמו מגפת הקורונה למשל יצרה תנאים מיוחדים עבור מקבלי קצבאות ואזרחים רבים וייתכן ומגיע לכם מענקים בנוסף וכדומה.

רק גורם מקצועי כמו יועץ מס או רואה חשבון יכול לעשות לכם סדר בדברים ולדאוג לכם שאתם רשומים בצורה מלאה הן בביטוח לאומי והן במס הכנסה. רישום תקין ווידוא שאכן אתם מקבלים את הקצבה בסכום המקסימלי וכן את החזר המס, יכולים להיות שווים לכם אלפי שקלים בשנה.

החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית מביטוח לאומי
החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית מביטוח לאומי

מקבלים קצבת ביטוח לאומי? פנו אלינו להגשת בקשה החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית

מסתבכים עם הטפסים? נאמר לכם שעליכם למלא טופס 135 ולצרף את מסמכי הוועדה הרפואית  שעברתם אך איבדתם אותם או שאינכם יודעים היכן נמצא הטופס באתר רשות המס? אנו כאן בשבילכם עם כל שאלה ובעיה ונשמח לעזור לכם להגיש בקשה מסודרת לפטור ממס ולהחזר מס בגין קבלת קצבה חודשית מרשות המיסים.  

צריכים להגיש בקשה להחזר מס בגין קבלת קצבת נכות או קצבה אחרת? רישום מדויק ומלא וצירוף מסמכים נכונים יעזרו לכם רבות באישור החזר המס בזמן הקצר ביותר. פקיד השומה מטפל במאות פניות כל חודש והוא מאשר אלו המוגשות בצורה מסודרת וללא טעויות. במידה וטעיתם או החסרתם טופס או מסמך כלשהוא ברשתכם עלולה להידחות או להתעכב מספר חודשים נוספים.

חסכו זמן, כסף וכאב ראש בפנייה לבעל מקצוע מומחה בתחום שידאג לכך שהחזר המס המגיע לכם יגיע אליכם בביטחון מלא. בדיקת הזכאות אינה עולה כסף. אל תוותרו על זכותכם ליהנות מהחזר מס המגיע לכם. כל נקודת זכות שווה כסף וכל הגדרה שאתם עונים עליה בביטוח לאומי ובמס הכנסה ומגיע לכם עליה החזר מס, כדאי לנצל אותה ולדאוג לכך שאתם רשומים בכל המקומות הרלוונטיים על מנת שהחזר המס וקצבת הביטוח תגיע אליכם בזמן ובסכום הנכון.

לסיכום החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית

מקבלי קצבאות ביטוח לאומי הם בין הסקטור הפגיעים ביותר במשק אשר בדרך כלל נסמכים על קצבאות אלה ואין להם מקורות פרנסה נוספים או שיש להם עבודה חלקית או כזאת במשכורת לא מספיקה. בנוסף לכך אנשים המקבלים קצבת ביטוח בעלי משפחה מרובת ילדים או כאלה עם ילדים הסובלים מלקויות או נכות נדרשים להוצאות רבות יותר מאלו של משפחה ממוצעת.

זיכוי מס, החזר מס או פטור ממס עבור אותם אזרחים חשוב מאוד ויכול לסייע להם רבות לגמור את החודש ולקבל יותר מכסף מהעבודה שלהם. זיכוי המס יכול להגיע לאלפי שקלים בחודש וכל אזרח המקבל קצבת ביטוח לאומי מכל סיבה שהיא חייב לבדוק שהוא גם מקבל את החזר המס מגיע לו על כך בנוסף.

החזר מס בגין קצבה פטורה ממס או פטור החלקית יכול לזכות אתכם בכסף נוסף כל חודש מעבר למה שאתם מכירים. לא בטוחים אם אתם כבר מקבלים את החזר המס? רוצים לקבל החזר מס גבוה יותר מרשות המיסים ולשפר את קצבת ביטוח הלאומי שלכם? ייתכן ויש לנו את הפתרון בשבילכם ובוודאי את המידע העדכני ביותר על סכומי הכסף ושיעורי המס המגיעים לכם כהחזרים עבור קצבתכם ומכל סיבה אחרת. צרו קשר עוד היום ונשמח לתת לכם ייעוץ מקצועי ראשוני בנושא ללא עלות וללא התחייבות.

תאמו עמנו פגישת היכרות ראשונה ללא התחייבות והגיעו למשרד עם כל המסמכים הרלוונטיים על מנת שנדע האם אפשר לשדרג את הבקשה שלכם להחזר מס בגין קבלת קצבה חודשית מרשות המס ואילו החזרים תוכלו לקבל עוד. בהצלחה.

עוד משהו מעניין על: החזר מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים, החזר מס בגין קרוב משפחה סיעודי

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן