החזר מס בגין קרוב משפחה סיעודי

גיל הזקנה יכול להיות מאתגר מאוד, במיוחד עבור מי שזקוק לטיפול סיעודי. מעבר לצורכי הטיפול האינטנסיביים הנדרשים עבור מי שזקוק לטיפול סיעודי, במיוחד בגיל מבוגר, הדבר עולה כסף רב כל חודש ויש הוצאות נלוות על מטפל ועוד, שכל מי שטיפל או מטופל כמבוגר סיעודי מכיר. זאת הסיבה שחיסכון וביטוח בגיל צעיר הם דברים שכל אחד חייב לעשות על מנת שכאשר הוא יצטרך את הסיוע בעת בעצורך עבור הוריו או עבור עצמו, יהיו לו את המשאבים הנחוצים לכך. יש לכם מבוגר סיעודי במשפחה? ייתכן ומגיע לכם החזר מס בגין קרוב משפחה סיעודי שטרם קיבלתם. בדקו את זכאותכם עכשיו לקבלת החזר מס זה ואחרים בקלות ובמהירות.

אלו הזכאים לקבלת החזר מס בגין קרוב משפחה סיעודי:

סעיף 44 בפקודת מס הכנסה קובע שכל עובד או מועסק אשר משלם על אחזקת אחד מילדיו , הוריו או בן הזוג שלו במוסד סיעודי מוכר יכול לקבל על כך החזר מס בגין קרוב משפחה סיעודי או זיכוי ממס הכנסה. הזיכוי ניתן עבור כל מי ש:

  • שיתוק מלא – כאשר בן או בת הזוג שלו או אחד מילדיו או הוריו משותק לגמרי
  • עיוורון – כאשר בן או בת הזוג שלו או אחד מילדיו או הוריו עיוור
  • אי שפיות – כאשר בן או בת הזוג שלו או אחד מילדיו או הוריו אינו בקו השפיות
  • ריתוק למיטה – כאשר בן או בת הזוג שלו או אחד מילדיו מרותק
  • מעל גיל 65 – כאשר בן או בת הזוג שלו או אחד מילדיו או הוריו מעל גיל 65 וגר בבית אבות או מוסד סיעודי אחר ודירתו של קרוב המשפחה מושכרת ייתכן ומגיע לו החזר מס חלקי על שכר הדירה.

על מנת לקבל את החזר מס בגין הסיבות הללו יש לעמוד בתנאים האלה. האדם הסיעודי בין אם עדיין עובד, משכורתו לא תעלה על תקרת שכר מסוימת הקבועה בחוק. בשנת 2020 תקרת שכר זאת עומדת על 170 אלף שקלים בשנה או 272 אלף שקלים בשנה יחד עם בן או בת זוג.

יש לך הורה או בן זוג סיעודי?  אל תוותר על זכותך לקבל החזר מס בגין קרוב משפחה סיעודי במידה והוא עומד בכל התנאים. צרו קשר עכשיו לקבלת ייעוץ פרטני בתחום.

כמה כסף שווה החזר מס בגין קרוב משפחה סיעודי

עבור כל המקרים בהם ציינו למעלה אפשר לקבל החזר מס בגין קרוב משפחה סיעודי בסך 35% לשנה מההפרש בין שווי ההוצאות אשר שולמו למוסד בו נמצא קרוב המשפחה הסיעודי לבין 12.5% מההכנסה החייבת במס של מגיש הבקשה.

למשל: יש לכם קרוב משפחה, בן זוג, ילד או הורה סיעוד ואתם מרוויחים 100 אלף שקלים בשנה וכן שילמתם למוסד הסיעודי בו שוהה קרוב המשפחה הסיעודי שלכם 40 אלף שקלים בשנה עבור האחזקה. חישוב 12.5% מהכנסתכם הוא 12500 שקלים. את סכום זה תוכלו להפחית מ-40 אלף השקלים שעולה לכם האחזקה ועל ההפרש תוכלו לקבל את 35 אחוזי הזיכוי במס בגין קרוב המשפחה הסיעודי. החזר המס ניתן עבור בן משפחה אחד

איך אפשר לקבל את החזר המס בגין קרוב משפחה סיעודי

לקבלת ההחזר נדרש טיפול איש מול פקיד השומה אליו אתם משויכים אך ניתן לבצע זאת און ליין דרכנו ולחסוך את ההגעה למשרד מס ההכנסה. תצטרכו להמציא מסמכים ולמלא טפסים עבור קרוב המשפחה הסיעודי שלכם בגינו אתם מבקשים את החזר המס.

  • טופס 116 א' – זהו הטופס אתו תבקשו זיכוי מס בגין קרוב משפחה חסר יכולת
  • טופס 127 – זוהי התעודה הרפואית הנדרשת מכם להציג, ממולאת על ידי רופא מומחה ובה כל הפרטים הרפואיים לגביי קרוב המשפחה הסיעודי. חשוב למלא בטופס זה את תאריך האבחון המדויק שכן זהו התאירך הקובע את תחילת ההחזר גם רטרואקטיבית.
  • מסמכים נוספים – מסמכים בנקאיים כמו צילום צ'ק מבוטל או כל אסמכתה תקפה אחרת למתן פרטי חשבון הבנק שלכם אליו יועבר הכסף מהחזר המס בגין קרוב המשפחה הסיעודי.

כמעט כל בקשה להחזר מס קיימת אפשר להגיש עד 6 שנים אחורה כך שאם הכנסתם את קרוב המשפחה למוסד הסיעוד שנים קודמות ובמסגרת תקופה זאת אתם עדיין יכולים לקבל את החזר המס רטרואקטיבית וגם לקבל ריבית על הכסף עבור כל התקופה.

החזר מס בגין קרוב משפחה סיעודי
החזר מס בגין קרוב משפחה סיעודי

הדרך הטובה ביותר להגיש בקשה להחזר מס בגין קרוב משפחה סיעודי

אנו ממליצים לבצע את הגשת הבקשה דרך גורם מטפל מוסמך ומקצועי בעל ניסיון בתחום על מנת להימנע מטעויות ולהבטיח שבקשתכם הוגשה כראוי. מסמך חסר או טופס שלא מולא כראוי יכולים לגרום לבקשה להידחות על ידי פקיד השומה המוצף בקשות דומות או להידחות.

רוצים ראש שקט? תנו לנו לעזור לכם במילוי והגשת הבקשה להחזר מס בגין קרוב משפחה סיעודי ותהיו בטוחים שבקשתכם להחזר מס בידיים טובות ובעלת סיכוי רב יותר להתקבל מהר מיותר מאשר אם הייתם מגישים אותה לבד. נחסוך מכם את ההגעה למשרד רשות המס ואת כאב הראש הכרוך בכך. משרדנו מטפל בצלחה בהחזרי מס בתחומים שונים ומגוונים כגון החזר מס לחולים במחלות שונות, החזר מס לבעלי ביטוח אובדן כושר עבודה ועוד.

לסיכום, קרוב משפחה סיעודי זה תיק לא קטן. טיפול באדם קרוב לנו בעל מגבלות פיזיות או נפשיות גם ככה הוא מעמסה הגוזלת מאתנו זמן וכסף. ביכולתנו לקבל החזר מס עבור ההוצאות שלנו על קרוב משפחה סיעודי וסכומי כסף אלה הם סכומים גדולים במצטבר כל שנה.

וודאו שאתם מקבלים את ההחזר הכספי המגיע לכם בגין קרוב משפחה סיעודי עוד היום על ידי הגשת בקשה מסודרת לקבלת החזר המס ממס הכנסה.

עוד משהו מעניין על: החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית, החזר מס לחולים במחלה קשה

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן