החזר מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים

אם יש קבוצה באוכלוסייה אשר מגיע לה החזר מס כמה שיותר גדול אלו הורים לילדים עם צרכים מיוחדים. אין ספק שטיפול בילד עם צרכים מיוחדים היא משימה קשה במיוחד ותובענית הדורשת מההורה תעצומות נפש, סבלנות, מסירות ולא פחות מכך כסף. כן כסף, כולנו יודעים כמה עולה לגדל ילד אך ההוצאה גדולה הרבה יותר כאשר מדובר בילד עם עיכוב התפתחותי או צרכים מיוחדים.

ישנן הוצאות על טיפולים, תרופות, עזרה פיזית ונפשית 24 שעות ביממה. בנוסף לכך הורה לילד עם צרכים מיוחדים צריך להקדיש את רוב זמנו הפנוי לטיפול בילד או לדאוג למטפל או מטפלת מתאימים אשר שירותיהם עולים כסף רב. הורה לילד עם צרכים מיוחדים לא יכול לצאת לעבודה ולפתח קריירה רחוק מהבית או בשעות רבות מחוץ לבית ולכן זיכוי מס או החזר מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים מוצדק לחלוטין.

מה הן נקודות הזיכוי במס המגיעות להורים לילדים עם צרכים מיוחדים

לכל אזרח במדינת ישראל מגיעות לכל הפחות 2.25 נקודות זיכוי במס השוות ערך ל- 492 שקלים נכון לשנת 2020. נקודות זיכוי מס נוספות ניתנות לפי קריטריונים שונים למשפחות חד הוריות, בעבור ילדים עד גיל 5, על סטטוס משפחתי ועוד.

הורים לילדים בעלי עיכוב התפתחותי הנובע מלקות למידה חמורה זכאים לקבל 2 נקודות זיכוי מס נוספות עבור ילדם. זוהי הטבת מס ששוויה 5256 שקלים בשנה או 438 שקלים בחודש.

החזר מס זה מתקזז מתשלום המס שכל הורה לילד עם צרכים מיוחדים בעל עבודה, משלם בעבודתו. את החזרי המס הללו אפשר לקבל עד 6 שנים אחורה כך שאם אתם הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ולא הכרתם את החוק או לא מצאתם זמן לבקש את החזר המס, עדיין לא מאוחר ויש לכם אפשרות לקבל את החזר המס המגיע לכם עבור כל אחת משש השנים הקודמות כולל ריבית בשיעור 4%.

איך מקבלים את החזר המס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים?

על מנת ליהנות מהחזר מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים תידרשו להמציא את המסמכים הרלוונטיים המאשרים את מצבו הבריאותי של ילדכם ולצרף אותם לבקשה שלכם להחזר מס מרשות המיסים המטפלת בה.

את האישור לכך תקבלו לאחר בחינה של וועדת הזכאות והאפיון לשירותי החינוך המיוחדים אליה תצטרכו לגשת ובמידה ו-וועדה זו או ועדת ההשמה מטעמה תחליט שיש להציב את ילדכם באחת המסגרות המתאימות:

  • בית ספר לחינוך מיוחד
  • גן לחינוך מיוחד
  • כיתה לחינוך מיוחד בבית ספר רגיל
  • מסלול 07 לתגבור בלימודים בשלב תיכון שש שנתי כיתות ט' עד יב'

את הזיכוי יקבל אחד ההורים והוא יראה זאת בתלוש השכר שלו ויתבטא במשכורת.

הורים פרודים אשר לא גרים יחד אך ילדם זכאי לקבל גמלת ילד נכה יקבלו שניהם את נקודות הזיכוי.

את האישור להחזר המס הגין ילד עם צרכים מיוחדים תקבלו מפקיד השומה אליו אתם משויכים לאחר המצאת כל המסמכים הדרושים לרבות טופס 116 א' שהוא טופס הבקשה לזיכוי מס בגין קרוב משפחה נטול יכולת.

חשוב: הורה לילד המקבל גמלת ילד נכה יכול לקבל את נקודות הזיכוי ישירות מהמעסיק בלי להגיע לרשות המס!

עוד חשוב לזכור שבמידה וועדת האפיון החליטה שיש לשלוח את ילדכם לאחת המסגרות המתאימות לילד עם לקות, לא תידרשו להמציא מסמכים רפואיים נוספים וזה יהיה מספיק על מנת להגיש את הבקשה לקבלת זיכוי המס המגיע לכם עבור ילדכם בעל הצריכם המיוחדים.

כמו כן יש תקרת שכר להורה בוגר עם בן זוג או ללא זוג לצורך חישוב זיכוי המס.

בעלי ילד עם צרכים מיוחדים? צריכים עזרה בקבלת החזר המס עבור ילדכם? נשמח לעזור לכם לקבל את ההחזר המגיע לכם בהקדם האפשרי ולתת לכם ייעוץ אישי ומקצועי מקיף בנושא

פנו אלינו עוד היום לשיחת ייעוץ ראשונה ללא עלות וללא התחייבות במהלכה נסביר לכם לפרטים מה עליכם לעשות ואילו מסמכים עליכם להציג על מנת שוועדת ההשמה תבחן את זכאותכם.

החזר מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים
החזר מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים

אילו ליקויים נכללים בקטגוריית לקות למידה עבור ילדים עם צרכים מיוחדים?

לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז בדרגות שונות הם שם מרכז למגוון לקויות הנבחנות על רקע נוירולוגי אשר פוגעות בצורה משמעותית בתפקוד הילד וביכולתו ללמוד במסגרת רגילה בהתאם לגילו.

אנו בטוחים שאתם כבר מכירים הייטב את כל ההגדרות הללו אך במקרה ואינכם מכירים את הפרוצדורה הקשורה להחזר מס להורים לילדים עם לקות למידה וקבלת נקודות הזיכוי הנוספות עבור ילדכם, אנו כאן ונשמח לעזור לכם להבין איך להגיש את הבקשה להחזר מס ולקבל אותה במהירות.

עבור רשות המס וועדת האפיון קיימות מספר לקויות הנכללות ברשימת הלקויות המזכות אתכם בהחזר מס על ידי 2 נקודות הזיכוי הנוספות וביניהן: עיוורון, שיתוק, פיגור שכלי, פיגור התפתחותי ועוד. ייתכן והאבחנה של ילדכם לא תואמת את הגדרות הוועדה ועל כן לפני שאתם ניגשים אליה כדאי לקבל ייעוץ ואבחון נוסף ולהגיע מוכנים לוועדה שכן היא זו שמחליטה אם ילדכם נכלל בהגדרה וזכאי בעקבות כך להחזר המס או לא.

חשוב לדעת: במידה והילד בעל הצרכים המיוחדים טופל על יד אפוטרופוס אחר שאינו אחד מהוריו, ייתכן ונקודות הזיכוי מגיעות גם לו.

עוד חשוב לדעת: נקודות זיכוי המס בחלק מהמקרים נשארות עבור ילדכם גם לאחר הגיעו לגיל 18!

על מנת ליהנות מהטבות מס אלה בתנאים המיוחדים יש צורך להתנהל בצורה מסודרת ועיקשת מול רשות המס על מנת שזאת תאשר את זיכוי המס לתקופה הארוכה יותר ותכיר גם במעמדו של האפוטרופוס המטפל בילד במידה והוא לא ההורה.

לסיכום

גידול ילד עם צרכים מיוחדים היא אחת המשימות הקשות ביותר בחייו של כל אדם וכל הורה. המעט שאפשר לעשות על מנת להקל על הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים ולקויות למידה זה בעזרת החזר מס או בכל דרך אחרת מסייעת. אנו כאן עבורכם ונשמח לעזור לכם להשיג את החזר המס המגיע לכם שהוא למעשה זיכוי מס קבוע על בסיס חודשי בצורה של 2 נקודות זיכוי נוספות המזכות אתכם במשכורת. זיכוי זה אינו בא במקום זיכוי אחר והוא יכול להתווסף לנקודות הזיכוי שכבר יש לכם עבור ילד באופן כללי ועבור כל סיבה אחרת המוכרת כברשות המס.

במידה ויש לכם ילד עם לקות למידה המוגדר כילד עם צרכים מיוחדים תוכלו לקבל נקודות זיכוי נוספות בהתאם לגילו. לבדיקת סטטוס המס שלכם ובחינה האם אתם זכאים לזיכוי המס הרלוונטי צרו קשר או השאירו פרטים באתר ונחזור אליכם בהקדם. בהצלחה.

אנו מטפלים בכל החזרי המס הקיימים לרבות החזר מס עבור משפחות חד הוריות, החזר מס לגמלאים, החזר מס חברות ועוד. נא השאירו שם וטלפון או חייגו עכשיו לקבלת מענה אישי וטיפול מידי בצורך שלכם.

עוד משהו מעניין על: החזר מס בגין קבלת קצבה חודשית

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן