החזר מס ועדת אבחון – לא עוקבים מקרוב אחרי ניכויי המס שלכם? הגעתם למקום הנכון!

עובדים רבים בישראל זכאים להחזר מס ועדת אבחון, החזר מס הפרעת קשב, החזר מס מזונות, החזר מס ועדת השמה ועוד. רבים מהם כלל לא מודעים לכך, מה שגורם להם להפסיד לא מעט כסף. אז אם גם אתם לא עוקבים הדוקים אחר כל הורדות המס שלכם, הגעתם למקום הנכון. בפסקאות הבאות נציג את כל המידע החיוני ביותר שיוכל לחסוך לכם אלפי שקלים בכל שנה. רשות המיסים מעניקה החזרי מס לכלל הזכאים, בתוספת ריבית שנתית של 4% על סך ההחזר כולו. חשוב להדגיש שזמן ההחזרים מוגבל, ובמידה ולא תדרשו את שמגיע לכם, לאחר כשש שנים לא תוכלו לקבל את ההחזרים. המשיכו לקרוא את הפסקאות הבאות שיעשו לכם סדר בכל הקשור לקבלת החזרי מס, לזכאים לקבלת החזרי מס ולהליך בדיקת הזכאות הפשוט.

הכירו את הליך בדיקת הזכאות לקבלת החזרי מס – הליך פשוט ומהיר במיוחד!

עד לפני מספר שנים הליך בדיקת הזכאות לקבלת החזר מס ועדת אבחון, החזר מס הפרעת קשב, החזר מס מזונות או החזר מס ועדת השמה היה ארוך ומורכב במיוחד. כלל הדורשים החזרים נדרשו להתמודד עם שלבי בירוקרטיה ארוכים, טפסים מורכבים ותורים בלתי נגמרים. מסיבה זו אנשים רבים בחרו פשוט לוותר על כל המגיע להם. אך בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי ברשות המיסים המאפשר לכם לבדוק את זכאותכם לקבלת החזרים תוך זמן קצר וללא הליך בירוקרטי כלל. איך עושים את זה? בעזרת בדיקה אינטרנטית מהירה. כיום ניתן לבדוק זכאות דרך האינטרנט על ידי השלמת מספר פרטים בסיסיים ותעודת זהות של העובד. הליך זה פשוט למדי ואינו מצריך ידע קודם על מנת לצלוח אותו תוך דקות בודדות. אז לפני שאתם ממהרים על החזר מס ועדת אבחון, חשוב שתכירו את השיטה הפשוטה שתאפשר לכם לבדוק את זכאותכם תוך מספר דקות בודדות ובכל רגע שתבחרו.

אז למה רבים כל כך נמצאים זכאים לקבלת החזרים? הכירו את כל הסיבות

כעת, חשוב שתכירו את הסיבות השכיחות ביותר בגינן אנשים רבים כיום נמצאים זכאים לקבלת החזר מס ועדת אבחון או החזרי מס מכל סיבה אחרת. הסיבה הראשונה היא זכאות לקבלת נקודות זיכוי ללא מימוש. רשות המיסים מעניקה נקודות זיכוי במס הכנסה לכמות גדולה של עובדים במשק. נקודות זיכוי אלה מעניקות לעובדים הנחה משמעותית של אלפי שלקים מידי שנה. עובדים רבים כלל לא מודעים לעובדה שהם זכאים לקבל נקודות זיכוי, או שהם מודעים אך לא מוודאים שהם אכן קיבלו את שמגיע להם. לכן, הסיבה הראשונה והשכיחה ביותר לפערי מס המזכים רבים בקבלת החזרים היא נקודות זיכוי לא ממומשות. החזר מס ועדת אבחון, החזר מס מזונות, החזר מס הפרעת קשב, החזר מס ועדת השמה הם החזרים המוענקים לעובדים שלא דרשו את נקודות הזיכוי המגיעות להם. ישנן עוד לא מעט נקודות זיכוי שכדאי שתכירו, המרכזיות הן:

  • נקודת זיכוי לגרים באזורי פריפריה.
  • נקודת זיכוי למסיימי תואר אקדמי.
  • נקודת זיכוי להורים לילדים בחינוך מיוחד.

פערים בתשלומי מס בגין הערכה לא מדוייקת של סך ההכנסה השנתית

סיבה נוספת בגינה עובדים רבים נמצאים זכאים לקבלת החזר מס ועדת אבחון היא פערים בתשלום המס החודשי. רשות המיסים מנכה מס חודשי ממשכורתו של כל עובד על בסיס הערכה בלבד. רשות המיסים מעריכה כמה כל עובד צפוי להרוויח במהלך השנה כולה, מחשבת את תשלום המס הנדרש ומחלקת את החוב השנתי ל 12 תשלומים חודשיים. איך ניתן להעריך כמה כל עובד ירוויח בתום שנת העבודה? בעזרת הכפלת השכר החודשי במספר חודשי העבודה. עובש שמרוויח כ 9,000 שקלים מידי חודש, צפוי להרוויח כ 108,000 שקלים מידי שנה. מסכום זה רשות המיסים יודעת כמה מס היא צריכה לנכות, ומחלקת את החוב השנתי לתשלומים חודשיים. מטרת החלוקה – להקל על משק בית ממוצע שיתקשה לשלם את כל תשלומי המיסים בהורדה חד שנתית.

נעדרתם למשך זמן רב ממקום העבודה מכל סיבה שהיא? ייתכן שאתם זכאים לקבלת החזרי מס!

הסיבה להיווצרות פערי מס המזכים רבים בהחזר מס ועדת אבחון היא טעויות בחישוב השכר השנתי. חישוב השכר השנתי לא מביא בחשבון העדרויות ממושכות בגין טיולים, פציעות, צרכים רפואיים ועוד. כמו כן החישוב השנתי לא מביא בחשבון שינויים במשכורתו החודשית של העובד בגין קיצוץ בשעות העבודה, יציאה לחל"ת, קיצוץ בשכר השעתי ועוד. כלל הנתונים הללו משפיעים באופן ישיר על השכר השנתי של כל עובד, מה שגורם לפערים בים החישוב של רשות המיסים לבין ההכנסה השנתית בפועל. פערים אלה יוצרים פערי מס המזכים רבים בקבלת החזר מס ועדת אבחון של אלפי שקלים בכל שנה. זכאים להחזרים? חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודות הליך קבלת ההחזרים שלכם

החזר מס ועדת אבחון
החזר מס ועדת אבחון

זכאים לקבלת החזרים? שלושה דגשים שחשוב שתכירו אודות הליך קבלת ההחזרים

ראשית, חשוב לדעת שההחזרים מועברים באופן ישיר לחשבון הבנק שלכם. העברת ההחזר לחשבון הבנק מחייבת אתכם לוודא שהחשבון העדכני שלכם מעודכן ברשות המיסים. שנית, חשוב לדעת שההחזרים יועברו בצירוף של 4% על כל שנה. בכל שנה שהכסף שלכם שהה אצל רשות המיסים, אתם זכאים לקבל עליו 4% תוספת ריבית חיובית. שלישית, אתם זכאים לדרוש החזר מס ועדת אבחון עד שש שנים אחורה מסיום שנת המס שבה החלה הטעות. אנשים רבים טועים לחשוב שניתן לדרוש החזר מס ועדת אבחון רק על השנה הקודמת, מה שמונע מהם לערוך בדיקות ולדרוש את שמגיע להם. לכן, חשוב להדגיש שאתם זכאים לקבל החזרי מס עד שש שנים אחורה.

עוד משהו מעניין על: החזר מס מומלץ, החזר מס פדיון פנסיה

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן