החזר מס למשקיעים בשוק ההון

השקעה בשוק ההון היא אחד מאפיקי ההשקעה מהאפקטיביים ביותר הקיימים כיום. לצד השקעות בנדל"ן ובמקומות אחרים, השקעה בשוק ההון יכולה להניב תשואות גבוהות בזמן קצר עליו כמובן תחויבו במס. מעוניינים להכיר את הנושא ולדעת מה אחוז המס על השקעה בשוק ההון ואיך ניתן לקבל החזר מס למשקיעים בשוק ההון? הנה כמה פרטים חשובים שכל משקיע בשוק ההון חייב להכיר:

איך מקבלים החזר מס על השקעה בשוק ההון

כפי שאנו נדרשים לשלם מס על כל הכנסה שיש לנו, בין אם מעבודה או ממכירת דירה למשל, כך גם אנו נדרשים לשלם מס על הכנסה מרווחים בשוק ההון. אחוז המס המקסימלי הקבוע בחוק הוא 25% המשולם על מניות כאשר על איגרות חוב שקליות 15%.

כאשר אתם משקיעים בשוק ההון או בבורסה אפשר לעשות זאת דרך רכישה של כלים פיננסיים שונים כמו מניות, אגח"ים, תעודות סל ועוד. כל השקעה כזאת במידה ומניבה עבורכם רווח, תידרשו לשלם עליה מס לאחר שתמכרו את המניה ותפדו את הרווח. למשל רכשתם מנייה של אמזון באלף שקל ומכרתם אותה באלף חמש מאות? על 500 השקלים שהרווחתם תידרשו לשלם 25% מס. אז באילו מקרים ניתן לקבל החזר מס למשקיעים בשוק ההון? נמשיך בהסברים.

מה קורה אם מפסידים?

רכשתם את אותה מנייה של אמזון ב-1000 שקלים ומכרתם אותה ב-500? כלומר הפסדתם חמש מאות שקל ומגיע לכם 'מגן מס', גם הוא בסך 25% מההפסד. כלומר משלמים עשרים וממש אחוז מס על הרווח אך גם מקבלים עשרים וחמש אחוז מס על ההפסד!

משקיעים נבונים יודעים כיצד לשחק עם ההפסדים כך שיוכלו להזדכות בהחזר מס למשקיעים בשוק ההון מול רשויות המס. קיים טופס מיוחד (טופס 867) אותו יש למלא והוא מהווה 'מגן מס' על הפסדים. חשוב ביותר להגיש אותו לרשות המיסים בזמן לקראת תום השנה על מנת שלא לפספס את אותו מגן מס.

טיפ: יועץ מס מקצועי יחסוך לכם כסף רב!

רובנו לא שולטים בחוקים ובתקנות סביב השקעות בשוק ההון אך כאמור יש חשיבות רבה ליצירת מגן המס ולכן כל משקיע בשוק ההון חייב להיעזר או כל הפחות להתייעץ עם יועץ מס מוסמך ומקצועי שמכיר את כל החוקים של החזר מס למשקיעים בשוק ההון על מנת שיוכל ליהנות ממגן המס ולמזער את ההפסדים שיש לו מהשקעה בשוק ההון באותה שנה.

מלאכת ההשקעה בשוק ההון מורכבת כאשר עושים זאת לבד. אם אתם נותנים למנהל ההשקעות שלך לטפל בתיק הוא אחראי לכך וכאב הראש נחסך מכם אך העמלה שהוא גובה נוגסת לכם ברווחים מההשקעה… מצד שני במידה והחלטתם להשקיע לבד במניות וכדומה, אתם חייבים לדעת כיצד לנצל את החזר המס הקיים על הפסדים, להימנע מטעויות וגרוע מזה, להסתבך עם רשות המיסים. אין ספק שאיש מקצוע השולט בתחום יכול לחסוך לכם כסף רב וזמן רב ולכן בכל מקרה לא כדאי לעשות זאת לבד אם אינכם שולטים בחומר.

מגן מס – הכלי שיצמצם עבורכם את ההפסדים

משקיעים רבים יודעים כיצד לתמרן את תיק המניות שלהם כך שההפסדים יקזזו את הרווחים, משמע הדבר יקבלו החזר מס למשקיעים בשוק ההון. כמעט אין אף משקיע אשר נהנה מרווחים בלבד. כאמור אחוז המס על מניות הוא עשרים וחמישה אחוז אך בתיק מניות מגוון ורחב יש על פי רוב מניות מרוויחות לצד מניות מנצחות. משקיע שרוצה להימנע מתשלום מיסים רבים מדי יכול למכור את המניות בהם הוא נמצא בהפסד לקראת סוף השנה וכך לקזז את אחוז המס אותו הוא חייב על ידי מגן המס שמקנה הפסד על מניות אחרות. נשמע פשוט? על הנייר אכן מדובר בעיקרון לא מסובך במיוחד אך בשטח אין אחד שלא מסתבך אם זה כשזה מגיע לביצוע.

עבור מי שגרוע במספרים ומתקשה לחשב אחוזים וכדומה, משימת חישוב המס לקיזוז רווח והפסד יכולה להיות בעייתית ביותר. כמובן שההחלטה אילו מניות למכור ואילו להשאיר נמצאת בידיים של המשקיע, אך אם אתם רוצים למקסם את הרווח על מכירת המניה ולצאת בהפסד מינימלי, חשוב שתדעו איך למכור בצורה נכונה את הניירות הערך המפסידים בתזמון הנכון.

האם כדאי להשקיע במניות

זה נתון לשיקול דעתו של דל אחד. השקעה בשוק ההון היא אפיק השקעה אטרקטיבי עבור רבים. בשונה מהשקעה בנדל"ן למשל שם צריך על פי רוב להשקיע סכומים גדולים, השקעה בשוק ההון יכולה להיעשות בצורה צנועה יותר. בנוסף, כאשר הריביות על הפקדות וחסכונות בבנק נמוכות מאוד (וזה אכן המצב עוד לפני משבר הקורונה ובמיוחד לאחריו) השקעה בשוק ההון היא אפיק ההשקעה משתלם בעזרתו ניתן להפיק תשואות על ההשקעה תוך זמן קצר. נכון שיש לקחת בחשבון את תשלום המס על הרווחים אך כאמור אפשר לקזז את ההפסדים ולמקסם את הרווח.

טיפ למשקיעים בשוק ההון: כאשר אתם מתלבטים דרך איזו פלטפורמה להשקיע כדאי לעשות סקר שוק ולהשוות את העמלות הנגבות בגופים השונים. כיום ניתן לבצע השקעות בשוק ההון דרך הבנקים אך גם דרך בתי השקעות ופלטפורמות מסחר אינטרנטיות. חשוב לוודא שכל פלטפורמה כזאת יודעת להפיק עבורכם את אותו 'מגן מס' בצורה אוטומטית שתעזור לכם להגיש אותו בסוף השנה דרך הטופס המיוחד שיופק עבורכם לצורך הגשתו לרשויות המס.

מי יכול להשקיע בשוק ההון

בין אם אתם שכירים או עצמאיים, כל אחד יכול נהל תיק השקעות בצורה עצמאית. רובנו נותנים למנהל ההשקעות בבנק שלנו לנהל את התיק ואין לנו כמעט אף נגיעה לכך פרט אולי לקביעת הרכב התיק ורמת הסיכון. יש מי שבוחר לתת לבית השקעות מקצועי לנהל את תיק ההשקעות שלו ואחוזים בודדים בוחרים לעשות זאת לבד. עבור מי שבוחר להשקיע עצמאי יש חשיבות רבה להתנהלות פיננסית נכונה, קרי לדעת היכן להשקיע וכדומה ולהתנהלות בירוקרטית מאידך, כלומר איך לנהל את הכספים מבחינה טכנית, להגיש בזמן את מגן המס ועוד.

שורה תחתונה: כל מי ששוקל להשקיע בשוק ההון חייב להכיר את החוקים הקשורים בתחום. משקיע עצמאי חייב להיות מודע לזכויותיו לקבל החזר מס למשקיעים בשוק ההון על הפסדים ולחסוך כך אלפי שקלים בשנה! רצוי ועדיף לעשות זאת דרך גורם מקצועי שמכיר את כל הניואנסים הקטנים ואת החוקים הקשורים לנושא. רק כך הוא יכול להעביר הפסדים משנה אחת לשנייה, לקבל החזר מס על הפסד בשוק ההון ולהמשיך לנהל את תיק ההשקעות שלו בצורה חכמה ואפקטיבית.

החזר מס למשקיעים בשוק ההון
החזר מס למשקיעים בשוק ההון

הדרך הנכונה לקזז הפסדים מהשקעה בשוק ההון

עבור המשקיע הפרטי וגם עבור חברות ועסקים המשקיעים בשוק ההון, בעל מקצוע ומנוסה בתחום יכול לסייע לכם למלא את הטפסים, להבין את המספרים והוא גורם חשוב שיכול לחסוך לכם כסף רב ולשים אתכם בפוזיציה הרבה יותר טובה מזו בה אתם נמצאים כשאינכם יודעים כיצד לנצל את מגן המס וליהנות מהחזר המס הקבוע בחוק על הפסדים מהשקעה בשוק ההון.

זכותך – פנו עוד היום ליועץ מס מוסמך שיעזור לכם למזער את אחוז המס אותו תשלמו בסופו של דבר על רווחי השקעה בשוק ההון. הרווחתם בשוק ההון? חשוב לא פחות להתייעץ גם כאן עם מישהו מוסמך שיעזור לכם לשלם את מינימום המס הדרוש. משרדנו עוסק בהצלחה רבה שהחזרי מס בתחומים שונים כגון החזר מס למשקיעים בשוק ההון, החזר מס לחברות, החזר מס לבעלי חברה משפחתית ועוד. אל תחכו לשנה הבא. תפנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ והכוונה.

עוד משהו מעניין על: כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס, החזרי מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן