עיכוב החזר מס הכנסה – אל תתמהמהו עם בדיקת זכאותכם, ישנה אפשרות לקבל החזרים עד שש שנים מתום שנת המס בה חלה הטעות!

גם לכם מגיעים החזרי מס עבור ניכויי מיסים גבוהים מידי? אספנו עבורכם את כל הדגשים החשבים ביותר שאתם חייבים להכיר לפני תחילת הליך קבלת החזרי המיסים ששילמתם שלא לצורך. ראשית, חשוב להדגיש ולומר כבר בפתיחת הדברים כי בשונה מן העבר, כיום ניתן להגיש את כל הבקשות ולערוך את כל הבדיקות ברשת. עד לפני מספר שנים התשובה לשאלה איך בודקים אם מגיע לי החזר מס, הייתה ארוכה ומורכבת. הייתם נדרשים להתמודד עם בירוקרטיה ממשלתית, ניירת רבה, לא מעט טפסים וכמובן עם המתנה בתורים ארוכים במשרדים ממשלתיים. כלל הקשיים הללו גרמו לרבים פשוט לוותר על המגיע להם מתוך מחשבה כי ביטול ימי העבודה לטובת המתנה בתורים ארוכים והתעסקות עם בירוקרטיות ארוכות ומייגעות, שווים יותר מסך ההחזר עצמו. לכן, חשוב להדגיש כי כיום המצב שונה בתכלית. אם גם אתם חושבים ששילמתם מיסים גבוהים מידי שלא לצורך, וודאי תשמחו לשמוע שבעידן האינטרנט תוכלו להשלים את כל הבדיקות והבקשות. תוך מספר דקות בודדות ללא צורך ביציאה מהבית, ללא עיכוב החזר מס הכנסה.

אז איך בודקים אן מגיע לי החזר מס אתם שואלים? ללא התמודדות עם בירוקרטיה, ללא המתנה בתורים בלתי נגרמים וללא צורך בביטול ימי עבודה, מספר דקות בודדות ברשת יספיקו. רגע לפני שאתם מתחילים בהליך קבלת החזרים, מתמודדים עם עיכוב החזר מס הכנסה ומזוכים ישירות לחשבון הבנק, החזרי מס – זכותך מסכמים לכם את כל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר.

תמיד רציתם לעקוב אחר ניכויי המס ואף פעם לא ידעתם כיצד הם מחושבים? הכירו את שיטת חישוב ניכויי המס בישראל

לפני שניגע בסטטוס החזר מס ובכל הליך קבלת התשלום, חשוב שתכירו כמה נקודות חשובות אודות שיטת החישוב של גובה ניכויי המס בישראל. בניגוד למקובל לחשוב, גובה המיסים שאתם משלמים מידי חודש כלל אינו קשור לסך ההכנסה החודשית שלכם, אלא לסך ההכנסה השנתית בלבד. אנשים רבים סבורים כי אחוזי המיסים מחושבים מידי חודש בחודשו על סמך ההכנסה החודשית של אותו חודש ועל כן חשוב להבהיר, אחוזי המיסים שמנוכים מהמשכורת שלכם מחושבים על פי סך ההכנסה השנתית. אז מדוע בכל זאת מנכים מיסים מידי חודש ולא רק בסוף השנה אתם שואלים? רשויות המס חוששות שהורדת מס שנתית בתשלום אחד בסוף השנה עתידה לפגוע בכל התנהלותו הכלכלית של משק בית ממוצע בישראל. בגין חשש זה רשות המיסים החליטה לחלק את סך הניכוי השנתי לשניים עשר תשלומים חודשיים ולכן אתם רואים את ניכויי המס מידי חודש. שאלה נוספת וחשובה לא פחות היא כיצד רשות המיסים יודעת מה תהיה הכנסתו השנתית של כל עובד כבר בתחילת השנה? התשובה לשאלה זו היא הגורם המרכזי לכך שרבים כיום משלמים מיסים גבוהים מאלה שהם אמורים לשלם ונאלצים להתמודד עם סטטוס החזר מס וכן עם עיכוב החזר מס הכנסה.

כך רשות המיסים יודעת להעריך כמה כל עובד ירוויח בכל שנת העבודה כבר מהחודש הראשון

רשות המיסים מעריכה כמה כל עובד ירוויח בכל שנת עבודתו ועל סמך הערכה זו קובעת את אחוזי ניכויי המס החודשיים. לא אחת הערכה זו מתגלה כלא מדויקת, מה שיוצר פערי מס ומזכה רבים בקבלת החזרים. השיטה המרכזית בעזרתה רשות המיסים מחשבת את סך הכנסתו השנתית של כל עובד היא הכפלת סכום המשכורת החודשית בסך חודשי השנה. לדוגמה עובד שמרוויח 10,000 שקלים מידי חודש, צפוי להרוויח 120,000 שקלים מידי שנה. אך מה קורה כאשר אותו עובד נעדר ימים רבים בגין פציעה, מחלה או כל סיבה שהיא? סך הכנסתו השנתית יורד, מה שמהווה את אחד הגורמים השכיחים ביותר ליצירת פערי מס. החזרי מס – זכותך אספו עבורכם את כל הגורמים השכיחים ביותר ליצירת פערי מס כך שתוכלו לדעת האם גם אתם זכאים לקבלת החזרי מס תוך התמודדות עם עיכוב החזר מס הכנסה.

חוששים שנפלתם בין הכיסאות ושילמתם מס שלא לצורך? אלה המקרים השכיחים ביותר בגינם רבים זכאים לקבלת החזרי מס

הסיבה הראשונה בגינה נוצרים לא מעט פערי מס היא אי הכרה בנקודות הטבה. כיום יש לא מעט הטבות מס המוענקות לגרים באזורי פריפריה, למחזיקים בתואר אקדמי, לגרושים, להורים, לנכים ועוד. לא מעט עובדים לא מודעים לנקודות ההטבה המגיעות להם, מה שגורם לאי עדכון בדבר, וגביית תשלומי מיסים מקסימליים ללא התחשבות בנקודות ההטבה. נקודה זו יוצרת פער בתשלומי המיסים ומזכה רבים בקבלת החזרי מס והתמודדות עם עיכוב החזר מס הכנסה, באשר לעיכוב החזר מס הכנסה נעסוק מטה. הסיבה השנייה ליצירת פערי מס רבים היא כל שינוי במשכורתו של עובד במהלך השנה. לא מעט עובדים לא מצליחים להשלים את כל חודשי העבודה במלואם, מה שגורע מסך ההכנסה השנתית שחושבה על ידי רשות המיסים.

מעבר לכך, ישנם מצבים שמשכורתו של עובד מקוצצת במהלך השנה משלל סיבות אפשרויות, מה שכמובן עתיד להקטין משמעותית את סך ההכנסה השנתית של אותו עובד. גם יציאה לתקופת שמירת הריון או חופשת לידה גורעת לא מעט מההכנסה השנתית ולכן כל אלה עתידים להוביל לפערי מס, קבלת החזרים והתמודדות עם עיכוב החזר מס הכנסה במקרים רבים.

לא רק לשכירים – הסיבה המרכזית בגינה גם עצמאים זכאים לקבלת החזרי מס!

אז אם גם אתם עונים על אחת הדוגמאות שצוינו מעלה, קיים סיכוי סביר שגם אתם זכאים לקבלת החזרי מס – זכותך. יש להדגיש כי הליך החזרי מס – זכותך, אינו נחלתם של שכירים בלבד אלא גם עצמאיים זכאים לו במידה והם אכן נמצאו זכאים לקבלת החזרים. אצל עצמאים הסיפור מעט שונה והסיבה השכיחה ביותר בגינה עצמאים רבים נמצאים זכאים לקבלת החזרים תוך התמודדות עם עיכוב החזר מס הכנסה במקרים רבים היא חוסר הכרה בהוצאות בית העסק. לכל בית עסק יש לא מעט הוצאות מוכרות עבור קידום ושדרוג יכולות בית העסק. רכישת רכבים עסקיים, ארוחות עם חברי הצוות, שיפוץ החלל, שילוב מכונות חדשניות ואיכותיות יותר ועוד, מוכרים כהוצאות בית העסק. במה מועילה ההכרה בהוצאות אלה וכיצד היא קשורה לפערי המס אתם שואלים? אי התחשבות בהוצאות בית העסק תגרום לרשות המיסים לחשוב שבית העסק הרוויח יותר ממה שהוא הרוויח בפועל, מה שיחייב אותו בתשלומי מיסים גבוהים יותר.

עיכוב החזר מס הכנסה
עיכוב החזר מס הכנסה

כל עיכוב יגרור תשלומי הצמדות וריביות בגובה של 4% מידי שנה!

כעת, לאחר שנגענו בפרטים החשובים ביותר אודות השאלה איך בודקים אם מגיע לי החזר מס, בשיטת חישובי המס ובסיבות השכיחות ביותר להיווצרות פערים, החזרי מס – זכותך אספו עבורכם עוד מספר נתונים חשובים אודות קבלת ההחזרים. ראשית, חשוב לדעת כי החזרי המס יועברו לחשבונכם בתוך שנה מהימצאותכם זכאים. לא אחת ישנו עיכוב החזר מס הכנסה אך ברוב המקרים חשבונכם יזוכה לאחר פחות משנה. שנית, חשוב לדעת שאתם זכאים להגיש בקשה להחזרים עד שש שנים מתום שנת המס בה חלה הטעות. שלישית, החזרי המס כוללים ריביות והצמדות על סך 4% מידי שנה, כך שתקבלו סכום גבוה יותר מזה שנוכה לכם שלא כהוגן.

עוד משהו מעניין על: תוך כמה זמן מקבלים החזר מס הכנסה, מס הכנסה לשכירים

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן