מה זה החזר מס ולמי זה מגיע?

בוודאי שמעתם לא פעם בחייכם את המושג החזר מס. אך מה זה החזר מס? האם כל אדם זכאי להחזר? איך בודקים זכאות ומי הם האזרחים שמגיע להם לקבל הטבות מס והחזרי מס גבוהים מהרגיל? במאמר של החזרי מס זכותך, ננסה לתת לכם רקע והבנה בסיסית בכל המושגים הללו ואיך למעשה אתם יכולים לקבל כסף מרשויות המדינה – כסף ששילמתם ומגיע לכם לקבל אותו חזרה.

מה זה החזר מס?

השאלה מה זה החזר מס חוזרת על עצמך בקרב לקוחות רבים של החזרי מס זכותך, שכן אנשים רבים פונים לחברות אשר עוסקות במתן שירות של החזרי מס ואינם יודעים כלל מדוע מגיע להם לקבל כסף מהמדינה או האם מגיע להם לקבל כסף כלשהו. משום שמדובר בהליך בירוקרטי, אנשים רבים מעדיפים לוותר על ה"תענוג" ולא מנסים כלל להוציא את הכספים שמגיעים להם. במאמר זה נסביר מה זה החזר מס ומדוע לא כדאי לוותר על הכספים הללו.

ובכן, מדינת ישראל מחזיקה כיום בלא פחות ממיליארדי שקלים אשר יושבים וממתינים לבעליהם שיאספו אותם, אותם כספים אלו כספים ששולמו למדינה אך לא היה בכך הכרח ונסביר: כשכירים אתם ודאי רואים את ההורדה החודשית של מס בכנסה בתלוש המשכורת שלכם, כן, מידי חודש יורדים לכם לעתים מאות שקלים ולעתים אלפי שקלים מתלוש המשכורת לטובת תשלום מס הכנסה, ככל שהמשכורת שלכם גבוהה יותר כך תשלמו מס גבוה יותר. יחד עם זאת, תשלום למס הכנסה מחושב באופן שנתי, כלומר, אך ורק לאחר שמסתיימת שנת מס ניתן לראות את ההכנסות הכלליות שלכם והאם שילמתם אחוזי מס גבוהים יותר או נמוכים יותר ממה שהייתם אמורים, ברוב המקרים אנשים משלמים מס גבוה בהרבה ממה שהיו אמורים לשלם, אז לשאלה מה זה החזר מס, התשובה היא: כסף ששילמתם לשווא שעושה את דרכו אליכם חזרה.

מי האוכלוסיות שמגיע להן לקבל החזרי מס?

באופן כללי אין אזרח ישראלי עובד שלא מגיע לו החזר מס, אם אתה אזרח ישראלי ואתה עובד, בין אם כשכיר ובין אם כעצמאי, סביר להניח ששילמת מס יותר ממה שהיית אמור לשלם ומגיע לך החזר מס. יחד עם זאת ישנן אוכלוסיות שיש להן הטבות מס מוכרות בחוק ואותן אוכלוסיות שלא טיפלו בקבלת זכות ההטבה, עשויות בעת כניסה לתהליך של החזרי מס לקבל סכומים נכבדים מאוד. בין האוכלוסיות הללו נמצאת אוכלוסיית החיילים המשוחררים וכמו כן אוכלוסיית הורים לילדים בעלי מוגבלות כלשהי או נכות.

מה זה החזר מס לילד נכה?

החזר מס ילד נכה הוא החזר אשר ניתן לקבל רטרואקטיבית לאחר שמסדירים את כל עניין הטבת המס המגיע להורים לילד נכה או למבוגרים שלבני זוגם ילד נכה. בכדי לקבל החזר מס ילד נכה, יש לעבור תהליך אשר כולל אבחון של הילד על ידי רופא המותאם לתחום הבעיה שממנה סובל הילד, לאחר מכן קבלת אישור למצבו הבריאותי והסדר הטבת מס מול הרשויות. הורים לילדים נכים עסוקים אף יותר מהורים לילדים בריאים בבירוקרטיות וסידורים עבור ילדם ולכן לעתים קרובות מוותרים על התהליך, אך חברה להחזרי מס יכולה ללוות משפחות והורים לילד נכה בתהליך מתחילתו ועד סופו ולעזור להם לממש את הזכות שלהם להטבה במס ולקבלת החזרים.

אתם חיילים משוחררים?

כל אזרח ישראלי ששירת בצבא ההגנה לישראל או לחילופין התנדב בשנת שירות או משמר הגבול זכאי להטבת מס משמעותית מאוד למשך שלושים ושישה חודשים לאחר שחרורו. למעשה זה אומר שלאחר השירות הצבאי ישנה אפשרות לקבל החזר מס מאוד גדול, זאת כמובן שבהנחה שבאמת אותו אזרח משוחרר מצה"ל עבד לפחות בחלק מהזמן הזה ושילם מס. החזרי מס לחיילים משוחררים ניתן לקבל על ידי חברות החזרי מס שונות אשר מספקות שירות מלא מהצעד הראשון ועד קבלת הכסף לחשבון הבנק. החזרי מס לחיילים משוחררים ניתן לקבל גם לאחר הזמן הנתון, אך לא מומלץ לחכות זמן ממשוך מידי שכן אינכם רוצים לפקיר את כספכם ולשכוח ממנו. כל עוד ניתן לקבל החזר מס מהמדינה על כך ששירתם את המדינה מוטב לעשות זאת בהקדם האפשרי על ידי חברה להחזרי מס שתסביר לכם הכל על מה זה החזר מס ואיך ניתן לעשות זאת.

מה זה החזר מס
מה זה החזר מס

מה עם אוכלוסיית השכירים?

הקבוצה האחרונה שנדון בה במאמר זה של החזרי מס זכותך היא הקבוצה הגדולה ביותר של אוכלוסייה – אוכלוסיית השכירים. כמעט ואין שכיר כיום במדינת ישראל שלא מגיע לו לקבל החזר מס מידי שנה, כמובן שאין צורך לעשות את התהליך כל שנה, ניתן לעשות זאת רטרואקטיבית גם לאחר 7 שנים ולקבל את כל הסכום שהצטבר משבע השנים האחרונות. מה זה החזר מס לאוכלוסיית השכירים? ובכן, התשובה לשאלה הזו עבור שכירים הא פשוטה, אותו סכום עודף ששילמתם במשך שנה שלמה למס הכנסה חוזר אליכם. התהליך דורש טופס 106 ממקום העבודה אשר מוכיח כי אכן עבדתם וכמו כן מסמכים נוספים בהתאם לבקשת רואה החשבון המטפל בכם ובתהליך. החזר מס לשכירים ניתן לעשות על ידי חברות העוסקות בהחזרי מס או באופן עצמאי. יש לקחת בחשבון שהתהליך דורש הבנה בבירוקרטיות והבאה של מסמכים מסוימים שיעזרו לכם לקבל החזר מס לשכירים באופן המקסימלי ביותר.

אם כן, התשובה לשאלה מה זה החזר מס היא פשוטה למדי, אך התהליך לקבלת הכספים איננו בהכרח קצר כמו ההבנה מדוע מגיע לכם לקבל את הכספים הללו. ככל שתבינו יותר מה זה החזר מס, כך תוכלו לממש את זכותכם במהלך החיים ללא חשש ולהוציא את הכסף שמגיע לכם מהרשויות ללא דיחוי.

עוד משהו מעניין על: בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן