החזר מס עבור הפקדות לביטוח חיים וקופת גמל

אחת הדרכים של המגזר העסקי והמדינה לשלב כוחות כדי לשכנע יותר ויותר אנשים לרכוש פוליסות ביטוח חיים ולהפקיד כספים לקופות גמל, זה דרך מתן הטבות מס על הפקדות אלה. הטבות המס הינן בשיעורים גבוהים מאוד באופן יחסי ובמצטבר אפשר לחסוך אלפי ועשרות אלפי שקלים בזכות רישום נכון והגשת בקשות להחזרי מס בגין סיבות אלה.

מה זה קופת גמל וביטוח חיים?

עבור כל מי שמצטרף למעגל העבודה הן כשכיר ועבור עצמאיים במיוחד, רכיב ההפרשה מהמשכורת הוא מרכיב חשוב במיוחד. במסגרת עבודתנו כשכירים נהוג להפריש עבורנו אחוז מסוים מהמשכורת לקרן הפנסיה שהיא חובה ולביטוח בריאות. בנוסף לכך חברות רבות נוהגות לתגמל את עובדיהם בהטבות נוספות ופותחות עבורם קרנות השתלמות, קופות גמל, ביטוח חיים ועוד.

במגזר הפרטי והעסקי כמו גם במגזר הציבורי קיימים עשרות מסלולי השקעה שונים ובנוסף כשאפיק השקעה מוכר אחר הוא השקעה בביטוח חיים, ביטוח אובדן כושר עבודה ועוד.

מי זכאי להחזר מס עבור הפקדות לביטוח חיים וקופת גמל?

בין אם אתם עצמאים או שכירים, בעלי חברות או פרילנסרים, כולם זכאים להבטיח את עתידם בעזרת הפרשת כסף לחסכונות כאלה ואחרים. עבור שכיר זה קל יותר לביצוע והוא כמעט ואינו מעורב בכך למרות שגם כאן כדאי לכל שכיר לדעת לאן מופרש הכסף שלו שכן גם הוא מפריש חלק מהסכום לאותה קרן ולאותה קופה.

עבור עצמאי תפקידו לקבוע בעצמו איך לנהל את הכסף שהוא מרוויח מעבודתו ובאפשרותו לשמור את כל הכסף ולא להפקיד לקופת גמל או לא לפתוח פוליסת ביטוח אך גם עבורו זה כדאי הן מכיוון שהוא זכאי להטבת מס והן מכיוון שזהו אפיק השקעה טוב יותר מאשר לשים את הכסף בבנק באפס אחוז ריבית.

החזר מס עבור הפקדות לביטוח חיים וקופת גמל – מה זה ריסק

חשוב לדעת שהנוהל בביטוחי חיים הוא שזה המשלם על ביטוח החיים הוא זה הזכאי להחזר המס עליו ולאו דווקא המבוטח. חשוב להכיר מידע זה בעיקר אם אתם חברה המעוניינים לפתוח פוליסות ביטוח לעובדים שלה וכדומה.

עוד חשוב לדעת שכל החזרי המס הניתנים בשל ביטוח חיים תופסים גם כן להפקדות במסגרת ביטוח משכנתה. כלומר אם לקחתם משכנתא מהבנק בין אם תכננתם זאת או לא הלכה למעשה רכשתם גם ביטוח חיים על פי רוב.

הפקדות המתבצעות למרכיב ביטוח חיים בפוליסה מכונות 'ריסק' כאשר הפיצוי עליהן חד פעמי במקרה הנדרש וללא מרכיב חיסכון. גם עצמאי וגם שכיר יכולים לבצען.

מה שיעור החזר המס המגיע בגין הפקדה לקופת גמל ולפוליסת ביטוח חיים?

רשות המס מחלקת את הטבות המס הניתנות בגין הפקדה לקופת גמל ולפוליסת ביטוח לחיים לשניים:

• ניכוי מס – סעיף 47 בפקודת מס ההכנסה אומר שניתן לקבל עד 5% ניכוי מס מגובה ההכנסה של המפקיד. לאחר חישוב ההכנסות השנתיות שלכם נקבע שיעור המס ובהתאם לכך אתם זכאים לניכוי מס בשיעור זה. דוגמא לכך יכולה להיות עבור מי שמשתכר 7000 שקלים בחודש אך הפקיד 400 שקלים לקופת הגמל או לביטוח החיים כל חודש, המס שיילקח ממנו יחושב לפי הכנסה בפועל של 6600 שקלים בלבד. זאת בהנחה כמובן שאין ניכויים נוספים שמקטינים את מדרגת המס להורדה.

• החזר מס – לפי סעיף 45 א' בפקודת מס הכנסה נקבע ששיעור זיכוי המס על רכישת פוליסת ביטוח יעמוד על 25% ועל הפקדה לקופת גמל יעמוד על 35%. לדוגמא הפקדתם בשנה קלנדרית מסוימת 12000 שקלים לקופות אלה (קופת הגמל או קופת פוליסת ביטוח החיים) תהיו זכאים ל- 3000 שקלים החזר מס על ההפקדה לקופת הגמל ול-4200 שקלים החזר מס על ההפקדה לביטוח החיים.

אין ספק שמדובר בסכומים משמעותיים שיכולים להתווסף להחזרי מס אחרים המגיעים לכם בין כשכירים, כעצמאים או כחברה, עבור סעיפים שונים הקבועים בחוק.

רוצים לחסוך אלפי שקלים כל שנה בעזרת החזר מס? השאירו פרטים!

כאמור אין מדובר בשקלים בודדים ולכן כל מי שנכנס לשוק העבודה בכל סקטור ובכל מעמד, רצוי שיכיר את הנושא, יידע לאן מופרשים עבורו כספים בכל מקום וינהל את הכסף שלו בחוכמה כך שיקבל את כל החזרי המס וניכויי המס המגיעים לו. זכותך – השאירו פרטים על מנת שנוכל לבדוק זכאויות נוספות שבגינן יכול להיות שתוכלו לקבל החזרי מס. יש מספיק סיבות לקבלת החזרי מס כגון החזר מס בגין קצבה חודשית מביטוח לאומי, החזר מס בגין פיצויים, החזר מס לגמלאים ועוד.

החזר מס עבור הפקדות לביטוח חיים וקופת גמל

איך לקבל החזר מס עבור הפקדות לביטוח חיים וקופת גמל?

יש הרבה פרטים יבשים ובבירוקרטיה הכרוכה בכך אך אם ברצונכם לבצע זאת לבד אתם זכאים לעשות זאת ולפנות לרשות המיסים, להשיג את כל הטפסים הרלוונטיים, למלא את הבקשות להחזרי מס ולחכות לקבלת תשובה.

אנו ממליצים בכל מקרה לא לעשות זאת לבד שכן יכולות ליפול טעויות בהגשת הבקשה שלכם והיא עלולה להידחות בשל כך.

בנוסף לכך דרושה הבנה וניסיון רב במילוי הבקשות החזר מס וניכוי מס בכללי והחזר מס עבור הפקדות לביטוח חיים וקופת גמל בפרט. הדבר האחרון שאתם רוצים זה לטעות ולגרום לעצמכם נזק כספי גם אם הצלחתם להגיש את הבקשה אך טעיתם במספרים ובנתונים.

ניהול נכון של קופות הגמל ופוליסות הביטוח, ביטוח המשכנתה, קרנות ההשתלמות והפנסיה שלכם שווה עבורכם אלפי שקלים מדי חודש. במצטבר מדובר כבר בעשרות אלפי שקלים. אין שאלה אם כן האם כדאי לפנות לבעל מקצוע שיטפל בעניינים אלה, יועץ מס או רואה חשבון אשר מבינים איך הדברים עובדים, מכירים את המערכת ויכולים להשיג עבורכם החזרי מס שלבד לא הייתם מצליחים להשיג.

טיפ: כאשר מדובר בהפרשה לביטוח פנסיוני למשל גם כן מגיע לכם 35% זיכוי מס ויש עוד הרבה הטבות מס שאינכן מכירים, לכן פנייה לבעל מקצוע בתחום היא צעד חכם ששווה לכם הרבה כסף.

יועץ מס, רואה חשבון ואיש מקצוע בתחום יידע בדיוק אילו סכומים כדאי להפריש כדי לא לחרוג ממדרגות המס ולקבל את הסכום המקסימלי של ההחזר בהפקדה לכל קופה שהיא.

יש עוד ועוד פרמטרים ולכן אם ברצונכם להיטיב עם הכסף שלכם, למקסם את ההכנסות ולהביא את ההוצאות לידי ביטוי בצורה חכמה בעל מקצוע יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר.

לסיכום

לא כולם מודעים לכך אך ניתן לקבל הטבות מס והחזרי מס משמעותיים על מגוון דברים מרשות המיסים כולל החזר מס עבור הפקדות לביטוח חיים או לקופת גמל. כל מי שנכנס למעגל העבודה מפריש בצורה כזאת או אחרת חלק משמכורת שלו לקופות אלא בין אם דרך המעסיק, החברה בה הוא עובד או כעצמאי הבוחר בכך.

הכספים הללו עובדים בשבילכם פעמיים, פעם ראשונה כאשר הם נחסכים בקופה ופעם שניה כאשר אתם באים לחשב את מאזן הרווח וההפסד שלכם ושם הם נחשבים כהוצאה מוכרת ואפשר אף לקבל עבורם החזרי מס על בסיס קבוע.

טיפול נכון בכספים אלה וידיעה בדיוק כמה נכון להפריש על מנת לקבל את הטבת המס הגבוהה ביותר הם תפקידיו של בעל המקצוע המטפל בתיק שלכם.

באפשרותכם לעשות זאת לבד אך מלבד כאב הראש והבירוקרטיה רבה הכרוכה בכך הגוזלת מכם זמן יקר שאין לכם כיוון שאתם צריכים לצאת לעבודה, זה גם יכול לגרום לכם להפסדים כספיים גדולים אם הבקשות לא ימולאו בצורה נכונה.

רוצים עזרה בקבלת החזר מס מכל סוג? פנו אלינו עוד היום ונשמח תת לכם שירות מקצועי. בהצלחה.

עוד משהו מעניין על: החזר מס לחולים במחלה קשה, החזר מס חברות

דה מארקר לוגו