החזר מס למשפחות חד הוריות

לפי פקודת מס הכנסה נקבעו קריטריונים שונים לזיכוי מס עבור אוכלוסיות מסוימות. נתחיל בזה שכולנו זכאים לנקודות זיכוי אלה והמינימום שיש לכל אזרח הוא 2.25 נקודות זיכוי. מה זה אומר בפועל? כיום שוויה של כל נקודת זיכוי היא 219 שקלים כלומר כל אזרח זכאי לקיזוז או החזר מס בשווי 492 שקלים בחודש. זאת אומרת שאם הרווחתם סכום מסוים ולפי מדרגת המס בה אתם נמצאים נקבע שעליכם לשלם נניח 1000 שקלים מס, אז סכום זה יקוזז ותדרשו לשלם רק 508  שקלים. כמובן שהשכר משתנה מאדם לאדם אך סכום זה מגיע לכם בין אם אתם מרוויחים מעט או הרבה. האם יש הטבות מס והחזר מס למשפחות חד הוריות?

הסעיף בפקודת המס שמאפשר החזר מס למשפחות חד הוריות

סעיף 40 / ב / 1 קבע כך:

" בחישוב המס של יחיד תושב ישראל שהוא הורה במשפחה חד הורית שהיו לו ילדים שבשנת המס טרם מלאו להם תשע עשרה שנה ושכלכלתם הייתה עליו, אך אינו זכאי לנקודת זיכוי לפי סעיף 37, יובאו בחשבון בנוסף לנקודות הקצבה לפי סעיף קטן (א), בשל ילדיו כאמור הנמצאים אצלו, ½ נקודת זיכוי בשל כל ילד, בשנת לידתו ובשנת בגרותו, שתי נקודות זיכוי בשל כל ילד החל בשנת המס שלאחר שנת לידתו ועד לשנת המס שבה מלאו לו חמש שנים, ונקודת זיכוי אחת בשל כל ילד החל בשנת שבה מלאו לו שש שנים ועד לשנת המס שקדמה לשנת בגרותו".

כלומר להורה במשפחה חד הורית מגיעות נקודות זיכוי נוספות על כל ילד לפי פרק זמן שונים ובנוסף ללא קשר לכמות הילדים מגיע להורה בראש המשפחה נקודת זכות נוספת, מה שמקנה לו את הזכות להחזר מס למשפחות חד הוריות או קיזוז מס.

מי נחשב משפחה חד הורית

בהגדרה של משפחה חד הורית נכללים הן גבר והן אישה המגדלים לבד את ילדיהם וכן מי שבן זוגו נפטר או כזה שרשום ללא פרטי בן הזוג. כמו כן חשוב לזכור שנקודות הזיכוי הן בנוסף ולא במקום. עוד חשוב לציין שנקודות הזיכוי מגיעות להורה חד הורי גם במצב בו בני הזוג התגרשו, במצב שהם רק חיים בנפרד וגם כשמדובר בהחזר מס לידועים בציבור פרודים. יש למלא את הטפסים הדרושים לקבלת ההטבה.

במקרה של הורים גרושים במשמורת משותפת רק הורה אחד יכול לקבל את הטבת המס על ילדיו ויש להגיע להסכמה הדדית בבית משפט לקביעת זהות ההורה שייהנה מהטבת מס זו.

איך מקבלים את החזרי המס והטבת המס בקלות ובמהירות

אמנם לכל הורה במשפחה חד הורית מגיעות נקודות זיכוי נוספות במס הכנסה אך הורים רבים לא מודעים לכך, לא מעודכנים על החזר מס למשפחות חד הוריות ומפסידים כסף רב כל שנה. לכל הורה מגיע נקודות זיכוי אלה על ילדיו ועל הסטטוס בו הוא נמצא אך עליו לוודא שרשות המס מכירה במעמדו וכן שהוא וילדיו רשומים כראוי.

במקרים רבים, במיוחד לאחר גירושים או בכל מיני מצבים אליהם נקלענו, אנו שוכחים לבדוק שאכן אנו רשומים בכל המקומות הרלוונטיים במיוחד כמשפחה חד הורית, כלומר, ברשות האוכלוסין וברשות המס.

רק רישום תקין יאפשר לנו ליהנות מהטבת המס. מי שלא דאג לכך ואינו יודע מה הסטטוס שלו מוזמן ליצור קשר ולקבל ייעוץ מלא ועזרה בהגשת כל המסמכים הרלוונטיים.

בנוסף חשוב לזכור שאפשר להגיש בקשה להחזר מס עד 6 שנים אחורה כך שעוד לא מאוחר לעשות זאת גם אם הסטטוס שלכם השתנה בתקופה זאת.

ישנם סוגים נוספים של החזרי מס כגון החסר מס לשכירים, החזר מס לעצמאיים, החזר מס חול ועוד. כל אלה חופפים להחזר מס למשפחות חד הוריות ואינם סותרים. בדיקה מקיפה, הגשת תיק למס הכנסה לרישום ולהחזרי מס יכולים להגיע לאלפי שקלים בשנה וכדאי לכל אחד לבצע פעם אחת באופן מסודר בדיקה זאת וייתכן ומגיע לכם החזר מס קבוע כל שנה בסכום גבוה.

החזר מס למשפחות חד הוריות
החזר מס למשפחות חד הוריות

כמה נקודות זיכוי מגיעות להורה במשפחה חד הורית?

כאמור לפי פקודת מס הכנסה מגע לכל תושב ישראל המוגדר כהורה במשפחה חד הורית עם ילדים מתחת לגיל 19 נקודות זיכוי.

  • חצי נקודת זיכוי נוספת על כל ילד שבאחזקתו עבור שנת הלידה
  • שתי נקודות זיכוי על כל ילד החל משנת המס לאחר מכן עד לשנת המס בו מלאו לילד 5 שנים.
  • נקודת זיכוי אחת עבור כל ילד החל מהשנה השישית ועד לשנת המס האחרונה של גיל 18

לא בטוחים כמה נקודות זיכוי מגיעות לכם? לא יודעים אם אתם רשומים בצורה תקינה ברשות האוכלוסין וברשות המס? חבל לפספס החזר מס אשר יכול להצטבר לאלפי שקלים בשנה ולהכניס לכם יותר כסף מהברוטו במשכורת במידה ואתם שכירים או כעצמאיים כהחזר מס לכל דבר.

פנו אלינו עוד היום ונדאג לברר את כל הפרטים ולעזור לכם להגיש בקשה להחזר מס במידה ומגיע לכם.

בקשה להחזר מס דורשת מכם להמציא את כל המסמכים הדרושים לרבות טפסי 106 ממקומות העבודה בהם עבדתם, הסכמי גירושים והסכמי מזונות במידה והתגרשתם ואתם משלמים מזונות על ילדכם. כל המסמכים הללו צריכים להיאסף ויחד עם בקשת החזר המס להינתן לרשות המס.

כאמור אפשר לבצע החזר מס עד 6 שנים לאחור לכן אל תוותרו על זכותם לכך ותוכלו ליהנות מהחזר מס גבוה במידה ומגיע לכם.

חשוב לדעת: במקרים מסוימים פקיד השומה המטפל בתיק שלכם לא מסתפק בהסכם החזקת הילדים שבידכם ודורש לראות מסמך מאשר על קבלת קצבת הילד גם מביטוח לאומי.

עוד חשוב לדעת שאם יש לכם ילד יחיד מגיע לכם הטבת מס נוספת.

צריכים עזרה במילוי טפסי הבקשה להחזר מס? הולכים לאיבוד בין הרשויות ולא מצליחים לאתר את טפסי העבודה הישנים? נשמח לעמוד לשירותכם ולספק לכם שירות מקצועי ולדאוג לכם שתקבלו את החזר המס המגיע לכם בכל מצב, בין אתם שכירים, עצמאים או חברה.

לסיכום

רבים כלל לא מודעים לזכותם בחוק לקבל נקודות זיכוי נוספות כל שנה.

שוויה של נקודת זכות לטובת זיכוי במס הכנסה עולה כל שנה ובמצטבר מדובר באלפי שקלים. אל תוותרו על זכותכם וודאו שאתם רשומים כמו שצריך בכל המקומות הרלוונטיים.

במציאות כלכלית קשה בה האבטלה גואה וגם העבודות הקיימות הינן חצי משרה או משרה מלאה בשכר נמוך, נקודות זיכוי המס מאפשרות לכם להגיע למצב בו אתם אפילו לא משלמים מס הכנסה כלל!

נקודות הזיכוי שאתם מקבלים בין אם כשכירים, עצמאיים או הורים במשפחה חד הורית ועוד, מאפשרים לכם לצאת לעבודה ולקבל את מקסימום השכר האפשרי לאחר החזר המס המגיע לכ בחוק.

עבור משפחות חד הוריות שגם ככה רשה להם לגדל את הילדים לבד כל תוספת קטנה עוזרת, אל תוותרו על זכותכם ודאגו לקבל את החזר המס שייכנס לחשבון הבנק שלכם למשך שנים רבות. אין ספק שזה שווה את המאמץ ואת ההשקעה הקטנה. בהצלחה.

עוד משהו מעניין על: החזר מס למשלמי מזונות, החזר מס לגרושים

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן