החזר מס לחולים במחלה קשה

עבור מי מכם שחלה במחלה קשה אנו מאחלים לו החלמה מהירה ומקווים שיחלים במהרה ויצא מזה מחוזק. בנוסף אנו ממליצים לכם לעמוד על זכותכם ומצרפים כאן במאמר מספר טיפים ונקודות חשובות שאתם צריכים להכיר על מנת שתוכלו ליהנות מהטבות המס ומהחזרי המס המגיעים לכך בשל המחלה הקשה בה חליתם כמו החזר מס לחולים במחלה קשה.

למי מגיע החזר מס בגין מחלה קשה?

הקריטריונים לזכאות החזר מס לחולים במחלה קשה נקבעים על ידי ביטוח לאומי ועמידה בתנאים אלה מזכה אתכם באפשרות ליהנות מהטבות המס והחזרי המס המגיעים לכם על פי חוק.

צריכים עזרה במילוי טפסים והגשתם לביטוח לאומי? זקוקים לייעוץ מקצועי בתחום? נשמח לעמוד לשירותכם ולספק לכם את הטיפול הטוב ביותר בתחום.

סעיף 59 בפקודת מס הכנסה קובע שמגיש הבקשה לפטור או להחזר מס לחולים במחלה קשה חייב לעמוד מול וועדה מטעם ביטוח לאומי ורק לאחר מכן ייקבעו לו אחוזי הנכות המגיעים לו בשל אותה מחלה. לוועדה יש את הזכות לזכות אתכם במקרים מסוימים.

הנה תנאי הפטור ממס והתנאים להחזר מס לחולים במחלה קשה:

  • במידה ונקבעה לכם נכות רפואית של 100% לתקופה של מעל חצי שנה.
  • אם נקבעה לכם נכות רפואית של 90% בחישוב כמה מחלות יחדיו בחישוב משוקלל.
  • קריטריונים נוספים לפי החלטת הועדה.

רק עמידה בתנאי הוועדה הרפואית מטעם הביטוח הלאומי תקנה לכם את החזר מס לחולים במחלה קשה וזכויות המס המגיעות לכל מי שחלה במחלה חלילה ונקבעה לו נכות זמנית, חלקית או מלאה.

חשוב לדעת: גובה סכום ההחזר יכול להשתנות בהתאם לגובה שכרכם במקום העבודה ובהתאם לתקופת המחלה או הנכות. כך או כך אין ספק שבמקרה בו חליתם במחלה קשה או נפצעתם וכושר עבודתם ובריאותכם נפגעו בין אם באופן זמני או בצורה קבועה, פנייה למוסד לביטוח לאומי ועמידה בתנאי הוועדה היא צעד הכרחי שיכול להיות שווה עבורכם כסף רב כל חודש לשנים רבות.

איך אפשר לקבל את החזר המס לחולים במחלה קשה

כמובן שבזמן מחלתכם אתם מוגבלים בתנועה וסובלים הן כאב פיזי והן כאב נפשי. במידה ויש מי שיסייע לכם תוכלו להיעזר בו אך בסופו של דבר תצטרכו לעמוד מול הוועדה בכוחות עצמכם. יחד עם זאת גם אם תגיעו לוועדה אך בלי הכנה מוקדמת וללא המסמכים הדרושים, לכל הפחות בקשתכם תשתהה או תידחה לחלוטין ואינכם רוצים שזה יקרה.

כדי לוודא שתעמדו בפני הוועדה ותצלחו אותה עד לקבלת האישור להחזר מס לחולים במחלה קשה עדיף להגיע מוכנים מכל הבחינות. צריכים עזרה בהכנה לוועדה? נשמח לספק לכם ייעוץ לגביי המסמכים הדרושים ועוד.

הנה כמה אסמכתאות שחובה עליכם לצרף ולשלוח לרשות המס על מנת לקבל את החזר המס והם כוללים את כל המסמכים שיש לכם מהוועדה רפואית שתצטרכו לעמוד בפניה בביטוח לאומי לקביעת אחוזי הנכות שלכם וגובה החזר המס בגין מחלה קשה:

  • טופס 1516 הוא הטופס המרכזי שעליכם למלא על מנת לשלוח לרשות המס כדי שזו תאשר את החזר המס בגין מחלה קשה.
  • פרוטוקול הוועדה של ביטוח לאומי – אל תשכחו להביא את כל המסמכים שלכם מאותה וועדה בה קבעו לכם את אחוזי הנכות.
  • צילום צ'ק או כל מסמך אחר בעל תוקף המאשר את קיום חשבון הבנק שלכם אליו יועבר הכסף במידה ובקשתכם תאושר.

את כל המסמכים הללו יש לצרף ולהגיש יחדיו אל פקיד השומה אליו אתם משויכים. כיום עדיין אי אפשר לעשות זאת דרך האינטרנט באופן פרטני.

עד מתי אפשר להגיש את הבקשה להחזר מס בעקבות מחלה קשה וקביעת נכות?

במדינת ישראל יש אפשרות לבקש החזר מס עד 6 שנים אחורה מהשנה בה אתם נמצאים. כלומר גם אם עברתם את הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי לפני 5 וחצי שנים למשל ולא התפניתם למילוי הבקשה להחזר מס לחולים במחלה קשה, עדיין תוכלו לעשות זאת ואף תיהנו  מ-4% ריבית על כל שנה כפי שקבע משרד האוצר בשיתוף עם משרד הבריאות.

אין ספק שכשמדובר במחלה קשה אליה נקלעתם הדבר הראשון שאתם חושבים עליו ומרוכזים בו הוא להחלים מהמחלה. יחד עם זאת העניינים הכספיים חשובים לא פחות ובוודאי כאשר המחלה עצמה עולה לכם כסף רב בגין אשפוזים, טיפולים, איבוד ימי עבודה ועוד.

כך שגם אם אתם נמצאים במצב של סבל רב ונכנסים להוצאות רבות וכמובן סובלים מקושי בהתנהלות הפיזית שלכם, דעו שיש אור בקצה המנהרה ויום אחד תקבלו את הכספים המגיעים לכם, תקבלו החזר מס לחולים במחלה קשה. רק חשוב שהדבר יעשה בצורה מסודרת ושלא תפספסו אף טופס ותעמדו בצורה הטובה ביותר בכל תנאי הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי ובתנאי רשות המס.

על מנת להבטיח שאכן כך יעשה אנו ממליצים לכם להיעזר בחברה מקצועית ומנוסה בתחום שתבטיח את אישור בקשתכם להחזר מס בשל מחלה קשה במידה ומגיע לכם, שכן ברוב רובם של המקרים האדם שנקלע למחלה הקשה ועומד בכל התנאים, אכן מקבל בסופו של דבר את החזר המס המגיע לו, וגם את הפיצויים על אובדן כושר עבודה ויכולת השתכרות במידה והגיש בקשה לכך.

החזר מס לחולים במחלה קשה
החזר מס לחולים במחלה קשה

איזה מחלות מוגדרות כמחלות קשות שניתן לקבל עבורן החזר מס?

משרד הבריאות קבע מספר מחלות הנמנות על הגדרת מחלה קשה שבגינן ניתן לקבל החזרי מס ביניהן החזר מס לחולים בסרטן, במחלות כליות, במחלות לב, גידולים ועוד שורה של מחלות.

בכל מקרה בו אינכם בטוחים האם מגיע לכם פטור מס או החזר מס לחולים במחלה קשה בה חליתם כדאי לברר זאת שוב בוודאות שכן ייתכן ורשימת המחלות עודכנה לאחרונה.

בדיקה האם מחלתכם ומצבכם הבריאותי מוגדרים קשים תחסוך מכם התרוצצות וזמן.

ניתן כמובן להגיש לערעור לוועדה במידה ובקשתכם לקבלת אישור נכות לצמיתות או אישור נכות חלקי נדחו. במידה וזכיתם לקבל אחוזי נכות חלקיים או מלאים אתם צריכים לגשת לרשות המיסים ולמלא את כל הטפסים הרלוונטיים לרבות טופס הדו"ח השנתי במידה וקיבלתם כבר את החזר המס ולהכליל אותו בדוח זה כל שנה.

צריכים ייעוץ מקצועי אילו מסמכים צריך למלא וכדומה? נשמח לעמוד לרשותכם! השאירו פרטים או צרו קשר עוד היום ותקבלו מענה מלא. במשרדנו מטפלים במגוון בקשות להחזרי מס מסיבות בריאותיות כגון החזר מס חינוך מיוחד, החזר מס בגין קרוב משפחה סיעודי, החזר מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים ועוד ולא רק החזר מס לחולים במחלה קשה.

לסיכום

מחלה קשה לא עלינו היא צרה צרורה אשר יכולה להיהפך לכדור שלג כאשר אתם גם מאבדים את בריאותכם וגם את מקום עבודתכם. ברגעים קשים אלה אל תאבדו את האמונה וזכרו שזכותם תישמר ותקבלו את כל מה שמגיע לכם, אך על מנת שזה יקרה עליכם לעבוד בצורה מסודרת, לדאוג לכל האישורים, להגיש אותם במקום ובזמן הנכונים ולא לוותר עד לקבל האישור.

גם אם חליתם עד לפני 6 שנים, טופלתם אך לא דאגתם לבקש החזר מס בגין אותה מחלה קשה ופגיעה בכושר ההשתכרות שלכם, עדיין באפשרותכם לקבל רטרואקטיבית את החזר המס!

מוזמנים לפנות אלינו בהקדם ולעשות זאת עוד היום. משרדנו מטפל במגוון בקשות לקבלת החזרי מס מהמדינה בכל התחומים. בין אם אתם שכירים או עצמאיים ובעלי חברות. באפשרותכם ליהנות מהטבות מס וזיכוי מס מהמדינה אך צריך לפתוח בקשות אלה בצורה נכונה ולהגיש אותם בזמן עד 6 שנים אחורה. בהצלחה.

עוד משהו מעניין על: החזר מס עבור הפקדות לביטוח חיים

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן