החזר מס לבעלי ביטוח אובדן כושר עבודה

כאשר אנו מצהירים על הכנסות מול הוצאות לצורך חישוב מס בדו"ח השנתי המוגש למס הכנסה, יש כמה סעיפים שיכולים לזכות אותנו ולהשיג עבורנו את החזר המס. כולם מכירים את צורת החישוב המשווה בין רווח להפסד. צריך להבין שעסק משלם מס רק על רווח לכן המאזן השנתי קובע כמה מס תשלמו ובאפשרותכם להגדיל את סעיף ההוצאות בעזרת סעיפים שונים וביניהם סעיפי התשלום שלכם לפוליסות הביטוח ועוד. אחד האלמנטים שרבים לא מודעים אליו הוא הזכאות להחזר מס לבעלי ביטוח אובדן כושר עבודה.

מהו ביטוח אובדן כושר עבודה

רוב האזרחים מחזיקים בביטוחים שונים, בין היתר ביטוח בריאות, בריאות חיים ועוד. עבור רובנו מרכיב אחד מפוליסת הביטוח בין אם ביטוח פנסיוני או רגיל, הוא סעיף הביטוח המתייחס לאובדן כושר עבודה. סעיף ביטוח זה חשוב ביותר להבטחת הזכות שלנו לקבל כסף מהביטוח במידה ונאבד את כושר העבודה שלנו במהלך עבודתנו לאורך השנים.

מין הסתם ברור שזהו סעיף חשוב ביותר שכן במידה וכושר העבודה שלנו ייפגע ולא נמשיך במקום העבודה, בין אם מסיבה בריאותית או בשל פיטורים, לא יהיה לנו מקור פרנסה ואנו עלולים להיקלע מהר מאוד לקשיים ולחובות. הדרך להבטיח שזה לא יקרה היא לעשות ביטוח אובדן כושר עבודה.

מהו אחוז הפיצוי בביטוח פוליסת אובדן כושר עבודה?

חשוב לדעת שרוב פוליסות אובדן כושר עבודה אינן מכסות 100% מהפיצויים אלא 75% בלבד בדרך כלל. כמובן שזה יותר טוב מלא לקבל כלום בעקבות מחלה קשה, פציעה או כל דבר אחר שמביא לפגיעה בכושר העבודה שלכם. אנו משלמים את ביטוחי החיים והבריאות וכן את מרכיב אובדן כושר עבודה מרבית חיינו וכלל לא מודעים לכך שמגיע לנו החזר מס לבעלי ביטוח אובדן כושר עבודה!

איך מקבלים החזר מס מבגין אובדן כושר עבודה

כל בעל עסק יודע שיש הוצאות מוכרות לעסק. בדרך כלל מדובר בהוצאות רכב, הוצאות משרדיות וכדומה אך בין ההוצאות הללו ההוצאה על ביטוח נחשבת גם היא. יתרה מזאת המדינה מעודדת את האזרחים לרכוש פוליסות ביטוח חיים ואובדן כושר עבודה באמצעות הטבות מס גדולות שהיא מעניקה לכל מי שיש בידיו ביטוח מסוג זה.

אמנם אין מדובר באחוזים גבוהים של החזר אך כפי שאמרנו בהתחלה, דו"ח רווח והפסד מגלם בתוכו את כל הרווחים שגרפנו אך לצידם גם את כל ההוצאות שספגנו ואנו נשלם מס הכנסה רק על ההפרש ולכן כל הוצאה מוכרת שכזאת שווה בסופו של דבר הרבה כסף עבורנו בצורה של החזר מס.

שיעור החזר המס הניתן על פוליסת אובדן כושר עבודה הוא עד 2.5% משכר העובד. מעסיקים רבים מפרישים כסף גם לקופת הגמל של העובד וסך הכול בשילוב השניים אפשר לקבל עד 7.5% ניכוי מס.

החזר מס לבעלי ביטוח אובדן כושר עבודה – אזרחים רבים מפסידים כסף כיוון שאינם מודעים להחזר המס המגיע להם!

רוב האזרחים כלל לא מודעים לזכותם להחזר מס זה ואחרים. אנו דואגים לפרנס את משפחתנו, עוברים בין מקומות עבודה ובפעמים רבות קיימים סכומי כסף המגיעים לנו מסיבות שונות בעבור החזרי מס על סעיפים שונים. אין ספק שכל אחד חייב לעשות סדר פעם אחת ולתמיד ולשלוט בכסף שלו ובהחזרי המס המגיעים לו שכן ייתכן ומדובר באלפי או בעשרות אלפי שקלים לאורך השנים.

טוב לדעת שניתן לקבל החזרי מס עד 6 שנים אחורה ואם התפזרתם בין מקומות עבודה, אתם לא בטוחים איפה יש לכם פוליסת ביטוח ואיפה לא ולא ידעים לקרוא את התלוש ולדעת אם המעסיק בכלל הפריש עבורכם את הכספים המגיעים לכם – זה הזמן לפנות לאיש מקצוע שיעשה עבורכם סדר, יישר קו וסיכוי גדול מאוד שימצא כספים אבודים המגיעים לכם בדמות של החזר מס, פיצויים המגיעים לכם ועוד.

כל אזרח שעבד במקום עבודה ולא דאג לקבל החזר מס על סעיף ביטוח אובדן כושר עבודה חייב להבין: מדובר בסכומי כסף לא מבוטלים שיכולים להצטבר לאלפי שקלים!

זה הרגע לפנות ליועץ מס מקצועי שיוכל לתת לכם מידע חשוב ולהסביר לכם בדיוק מה עליכם לעשות על מנת לקבל את החזר המס ישירות לחשבון הבנק שלכם. ייתכן וזה כרוך בהשגת מסמכי עבודה ומסכמים נוספים, מילוי טפסים, פתיחת תיק והגעה לרשות המס אך זה שווה את המאמץ והטרחה.

החזר מס לבעלי ביטוח אובדן כושר עבודה – חישוב אחוז המס המגיע לכם

גם אם מדובר על החזר מס בשווי 2.5% בלבד אל תזלזלו בכך. קחו לדוגמא אדם אשר השתכר 10000 שקלים בחודש לאורך 5 שנים. אם תעשו את החישוב הפשוט תגלו שמגיע לו החזר מס בסך 15000 שקל! לפי 2.5% אחוז לחודש כפול שניים עשר חודשים כפול חמש שנים.

עכשיו אתם מבינים שכל אחוז קובע ואם התלבטתם האם כדאי לי להשקיע מעט בפתיחת תיק לבקשת החזר מס ממס הכנסה אתם מבינים שאין מקום להתלבט וגם אם תשלמו על כך עמלה קטנה, הסכום המצטבר שתקבלו בסופו של דבר גדול ומשמעותי ויכול לעזור לכם רבות.

החזר מס לבעלי ביטוח אובדן כושר עבודה
החזר מס לבעלי ביטוח אובדן כושר עבודה

בנוסף להחזר מס לבעלי ביטוח אובדן כושר עבודה חשוב לדעת שיש החזרי מס נוספים

עבדתם בכמה מקומות עבודה במהלך 6 השנים האחרונות? אם עבדתם כמה חודשים מתוך שנה מלאה סיכוי גדול שמגיע לכם החזר מס. ישנן סיבות נוספות לקבלת החזר מס לשכירים ולעצמאים שרבים מכירים אך עבור סעיפים שרובנו לא מכירים כמו החזר מס על אובדן כושר עבודה וסעיפים אחרים, פנייה לגורם מקצועי יכולה לגלות לכם שמגיע לכם החזרי מס, הטבות מס ופיצויים שכלל לא חשבתם שמגיעים לכם אך הם ישנם שם ומחכים לכם אפילו 6 שנים אחרונה רטרואקטיבית!

אל תפסידו כסף המגיע לכם ויכול לעזור לכם! זה הזמן להשאיר פרטים או ליצור קשר ולקבל מענה מלא וייעוץ מקצועי לגבי החזרי מס בגין אובדן כושר עבודה או מכל סיבה אחרת. משרדנו מטפל בהצלחה רבה בהחזרי מס בתחומים שונים מגוונים כגון החזר מס בגין מצב בריאותי כמו החזר מס בגין קרוב משפחה סיעודי, החזר מס בגין מצב משפחתי כמו החזר מס למשפחות חד הוריות ועוד.

לסיכום

במהלך חיינו אנו דואגים להשיג עבודה ולבצע אותה בין אם כשכירים או כעצמאים אך לא מודעים לכל הסעיפים עבורם מגיע לנו החזר מס. ראשית כל עלינו להבין ששום דבר לא מובן מאליו ולא מובטח לנו. אובדן כושר עבודה הוא דבר רציני שעלול לקרות לנו חלילה אך אם נגיע אליו מוכנים נוכל לצאת בנזק קטן ולעמוד בו בכבוד.

עלינו קודם כל להבין זאת ולרכוש ביטוח אובדן כושר עבודה ולא לחסוך כמה שקלים כל חודש כיוון שתשלום קטן זה יכול לעזור לנו בענק בהמשך במידה ואכן ניפגע במהלך העבודה. הדבר נכון במיוחד בעבודות עם סיכון רב ואין ספק שרכישת פוליסת ביטוח במצבים אלה היא הכרחית.

לאחר מכן עלינו להכיר את החוק ולדעת שעבור פוליסת הביטוח הזאת מגיע לנו החזר מס על בסיס חודשי קבוע. עליו להכיר את תלוש השכר שלנו ולוודא שהמעסיק אכן מפריש עבורנו את כל הכספים המגיעים לנו בין אם לקרן הפנסיה, לקופת הגמל, לקרן ההשתלמות או לפוליסת הביטוח.

מסתבכים עם זה וצריכים עזרה עם החזר מס לאובדן כושר עבודה והחזרי מס נוספים? פנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ מקצועי ונשמח לעמוד לרשותכם עם מלוא הידע והניסיון שלנו.

עוד משהו מעניין על: החזר מס הכנסה לשכירים, החזר מס בגין הפסקות בעבודה, החזר מס בגין סיום לימודים

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן