כל מה שאתן צריכות לדעת על החזר מס דמי לידה

כל הורה יודע ובעיקר יודעת שאם יש תקופה מאתגרת וקשה במיוחד בחיים לכולם זו התקופה שלאחר הלידה. התקופה שלאחר לידה של תינוק, אותה תקופה אשר אוהבים לכנות אותה "חופשת לידה" שכל אם יודעת היטב שכל קשר בינה לבין חופשה הינו מקרי בהחלט. בתקופה זו אשר נמשכת בדרך כלל כ- 14 שבועות  (אשר ניתן להאריך אותם במקרים מסוימים), האם יכולה להישאר בביתה עם התינוק שזה עתה נולד ולהתרכז אך ורק בטיפול בו ובעצמה בזמן שהיא תקבל מידי חודש מעין משכורת חודשית (חלקית) שהיא למעשה דמי הלידה הניתנים בהתאם לשכר שאותו קיבלה טרם הלידה. זאת במידה והאם מציגה תלושי שכר של 10 חודשים טרם הלידה, היא תוכל לקבל את דמי הלידה הללו למשך כל התקופה של חופשת הלידה ובהתאם לגובה תלושי השכר האחרונים שהיו לה לפני הלידה. חשוב לא לשכוח לדבר על החזר מס דמי לידה גם.

פעמים רבות המצב הזה של הריון ולידה באותה שנת מס יוצר מצב בו משולמים על ידי היולדת כספים רבים בהרבה ממה שנדרש על פי חוק לרשויות המיסים, את אותם כספים ניתן לדרוש בחזרה מה שנקרא: החזר מס דמי לידה. למעשה אלו הם אותם סכומים עודפים אשר שולמו על ידי היולדת לרשויות המיסים ומגיע לה לקבל החזר מלא שלהם באותו תהליך של החזר מס דמי לידה.

חברת החזרי מס זכותך מאפשרת לבצע תהליכים של החזרי מס באופן כזה שמכסה את כל התחומים. מכיוון שישנן יולדות אשר עומדות במספר קריטריונים לקבלת החזרי מס ולא רק בקריטריון של החזר מס דמי לידה – כגון יולדת שמגיע לה החזר מס דמי לידה ולצד זה גם עומדת בקריטריונים נוספים של ילד שעבר ועדת השמה עליה נרחיב בהמשך במאמר זה של החזרי מס זכותך או כל קריטריון אחר של הטבת מס.

מהו החזר מס ועדת השמה?

החזר מס ועדת השמה הוא החזר מס להורים לילדים שעברו ועדת השמה אשר מאשרת כי הילד או הילדה הם לקויי למידה וצריכים ללמוד במסגרת חינוך מיוחד. במקרה שבו יולדת מגישה החזר מס דמי לידה ויש בבית ילד שעבר ועדת השמה לחינוך מיוחד, בין אם הוא במסגרת לימודים של חינוך מיוחד ובין אם אתם כהורים החלטתם לשלב אותו במסגרת לימודית רגיל, ניתן להגיש את שתי הבקשות להחזר מס יחד.

ההטבה במס עבור ילד שעבר ועדת השמה הינה 2 נקודות זכות במס הכנסה ששווין הינו 5,232 שקלים חדשים בשנה. בין אם ילדכם נכנס למסגרת חינוך מיוחד ובין אם לא זכותכם לקבל את ההטבה הזו במס וכמו כן, אם הנכם הורים גרושים, כל אחד מכם זכאי לקבל את ההטבה הזו בנפרד.

כיצד ניתן לקבל החזר מס דמי לידה?

החזר מס דמי לידה ניתן לקבל אך ורק אחרי שנת מס ולא יותר מ6 שנים לאחר שנת המס אשר עבורה את מגישה את בקשת ההחזר. ראשית יש לאתר את המשרד אליו עלייך לפנות – זו צריכה להיות בלשכה של פקיד השומה אליה את משתייכת.

לבקשת החזר מס דמי לידה שתגישי עלייך לצרף מספר טפסים הרלוונטיים לבקשה, ביניהם טופס 135 טפסי 106 וטפסים נוספים על פי דרישת הלשכה. חשוב למלא את כל הפרטים כראוי ולא לפספס פרטים חשובים בעת מילוי הטפסים. במקרים רבים, ניתן להגיש את הטפסים אך ורק לקראת חודש אפריל. בנוסף לטפסים הללו יש לצרף לבקשה אישור לכך שיש בבעלותך חשבון בנק, זאת עושים על ידי צילום צ'ק או אישור ממשי מהבנק על פרטי החשבון בבעלותך. חשוב לעביר פרטים נכונים וברורים שכן, לאחר שכל התהליך יסתיים ותקבלי החזר מס דמי לידה, הכסף יכנס ישירות לחשבון שמופיע וששלחת את פרטיו.

החזר מס דמי לידה
החזר מס דמי לידה

כיצד מתבצע תשלום החזר מס?

החזר מס דמי לידה יכנס ישירות אל חשבון הבנק של היולדת שמופיע בבקשה עצמה. החזר מס דמי לידה יכול לקחת חודשים רבים ויש להתאזר בסבלנות. ברוב המקרים בתוך שנה אחת יכנס סכום החזר מס דמי לידה שדרשת מרשויות המיסים אל חשבונך.

בכל מקרה החזרי מס מומלץ לא לעשות בעצמכם, אלא להיעזר בשירותיה של חברה המתמחה במתן שירות של החזרי המס השונים כמו חברת החזרי מס זכותך. בין אם אתם מעוניינים לבצע החזר מס חלת כמו רבים מאזרחי המדינה שלא עבדו חושים רבים בתקופת הקורונה ומגיע להם החזר מס חלת, בין אם אתן נשים לאחר חופשת לידה ומעוניינות לבדוק את זכאותכן לקבלת החזר מס דמי לידה ובין אם אתם שכירים שמרוויחים מעל 6,000 ₪ בחודש ומשלמים את המיסים וחושבים שיתכן ומגיע לכם לקבל החזר מס, מוטב כי תבצעו את הבדיקה במשרד המתמחה בכך מכמה סיבות.

ראשית, יועץ מס המתמחה במתן שירותים של החזרי מס יוכל להדריך אתכם צעד אחר צעד מה עליכם לעשות, אילו טפסים עליכם למלא וכיצד למלא כל טופס כך שלא יחזור אליכם למילוי בפעם השנייה. שנית, ליווי של איש מקצוע יבטיח לכם שבקשתכם תיבחן מכל הפרספקטיבות ונסביר: איש מקצוע יוכל לברר מולכם פרטים נוספים שעשויים לזכות אתכם בהטבות מס שונות, החזרי מס נוספים ועוד זיכויים כלאו ואחרים שימקסמו את ההחזר הכספי למקסימום שתוכלו לקבל על פי חוק. חשוב שתזכרו – זהו כסף שלכם, הוא יושב שם ומחכה שתמשכו אותו.

עוד משהו מעניין על: החזר מס אבטלה

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן