החזר מס בגין שינויים במשכורת

אחת הסיבות הנפוצות ביותר בגינה אפשר לקבל החזר מס זה שינויים במשכורת. בכל פעם שהמשכורת שלכם משתנה (בתקווה שתמיד למעלה…) אתם למעשה מדלגים בין מדרגות המס הקבועות בחוק. שיטת המיסוי בישראל היא הדרגתית ויש מספר מדרגות מס עבור טווחים של סכומי משכורת קבועים. הסכומים מתעדכנים מדי פעם. שינוי במשכורת יכול לנבוע מכמה סיבות: שינוי בסטטוס המשפחתי או הרפואי וסיבות נוספות. בגין כל סיבה שכזאת ייתכן ומגיע לך החזר מס אשר שווה כסף הלכה למעשה ותוכל ליהנות ממנו לשנים רבות קדימה במידה ותעמוד על זכותך ותבדוק את זכאותך. חייג עכשיו לקבלת פרטים נוספים וייעוץ מקצועי ואישי ללא עלות ובדיקה האם מגיע לך החזר מס בגין שינויים במשכורת, החזר מס בגין חילופי עבודות, שינוי במצב רפואי או המשפחתי ועוד. הבדיקה מהירה ומדויקת והתשלום אך ורק על הצלחה.

החזר מס בגין שינויים במשכורת – הרווחתי יותר השנה האם אשלם יותר מס בהכרח?

באופן הגיוני ובדרך כלל התשובה לכך היא כן. בן אדם העובד כשכיר ומקבל משכורת גבוהה יותר, מין הסתם יעלה במדרגות המס וישלם יותר מס. הברוטו יגדל, כך גם הנטו וכך גם שיעור המס. כולם מרוויחים…

במקרה ההפוך במידה וחלה הרעה במשכורתכם למשל בעקבות משבר הקורונה, אז גם הברוטו שלכם קטן, הנטו יקטן וגם אתם תשלמו פחות מס.

אותם שינויים במשכורת אשר יכולים להגיע לכאן או לכאן, למעלה או למטה, מתעדכנים ברשות המיסים אך לפעמים נוצר מצב בו שילמתם יותר וגבו מכם יותר מדי מס.

קשה לעובד שכיר לעקוב אחר שינויים אלה שכן הוא בסך הכול עובד כשכיר המקבל תלוש ומכניס את הכסף לחשבון הבנק. עבור עצמאים, הם רגילים בשינויי המשכורת ומסיבה זאת ואחרות כל עצמאי חייב שיהיה לו רואה חשבון או יועץ מס שיסייעו לו לנהל את העסק מבחינה חשבונאית, ידאג להשיג לו החזרי מס ויהיה עם האצבע על הדופק לגביי מאזן הרווח וההפסד שלו. אך גם שכיר צריך להיות מודע להחזר מס בגין שינויים במשכורת המגיע לו.

החזר מס בגין שינויים במשכורת – השתנתה לי המשכורת האם אני חייב כסף למס הכנסה?

כאמור לשכירים יש חיים קלים יותר מבחינה זאת. תפקידו של המעסיק שלכם לנהל את התשלום ואת ההפרשות לביטוח, לפנסיה וכדומה והוא גם צריך לעדכן את רשות המס בכל שינוי במשכורת כשלמעשה זה קורה בצורה אוטומטית. העניין הוא ששכירים רבים לא מבינים בזה ולפעמים יש מצבים בהם מגיע לכם החזר וקיזוז מס בגין שינוי במשכורת בשילוב עם סיבות אחרות שבגללן ייתכן ומגיע לכם החזר מס.

במיוחד בעידן שלאחר הקורונה והמעבר לעבודה מהבית, סדרי עולם קצת השתנו לאחרונה וגם שכיר יכול לקזז הוצאות הקשורות לעבודה. שינוי במשכרת בין אם נובע מיציאה לחל"ת (חופשה ללא תשלום) או בשל יציאה לחופשת לידה ועוד שינויים המתרחשים במשכורת מסיבות שונות, כולם זכאים להיבחן על ידי רשות המס ולזכות אתכם בהחזר מס במידה ומגיע לכם.

נולדה לי ילדה האם מגיע לי החזר מס?

הנה דוגמא פשוטה לשינוי במשכורת שיכול להתבצע בעקבות שינוי בסטטוס המשפחתי. נהוג במדינת ישראל לתת לכל אזרח מספר נקודות זיכוי בשווי מסוים (219 שקלים נכון לשנת 2020) הנחשבות למס, ולפחות 2.25 נקודת זיכוי כאלה לכל אזרח במינימום, כאשר כל נקודת זיכוי שווה כסף המתקזז וחוזר אליכם בהחזר מס היורד מעלות המשכורת ממנה נגזר מס ההכנסה.

הבאת ילד לעולם מזכה אתכם בנקודה נוספת וכך למעשה המשכורת שלנו אמורה להשתדרג וכך גם תשלום המס.

מתפקידנו לוודא שרשות המס מסונכרנת עם רשות האוכלוסין ושהילד החדש שלנו רשום בכל המקומות הרלוונטיים, הן בתעודת הזהות והכי חשוב: בתלוש השכר בו נראה את השינוי במספר נקודות הזיכוי שיש לנו וכך נדע שאנו מקבלים זיכוי מס גדול יורת במשכורת החודשית החדשה שנקבל.

עוד סיבות אשר יכולות לגרום לשינויים במשכורת ולזכות אתכם בהחזר מס: שינוי במקום המגורים הוצאות הרכב, הוצאות מוכרות על לימודים וקורסים, שינוי בשעות העבודה וימי העבודה, שינוי  בסטטוס הרפואי שלכם למשל אם הפכתם נכים חלילה וכדומה.

כל שינוי בסטטוס שלכם ובתנאי הסביבה והמחיה שלכם יכול להשפיע ישירות על המשכורת שלכם גם אם בשינוי קטן. חשוב אם כן להיות מעודכנים ולדעת מה הזכויות שלכם, איך עובד התלוש במידה ואתם שכירים ואיך לנהל מאזן רווח והפסד במידה ואתם עצמאים.

גם בעלי חברות אשר עובדים כשכירים בחברתם יכולים לבצע שינויים במשכורת מסיבה כאת או אחרת ולקבל החזר מס על כך ולמעשה עבור אותן בעלי חברות זה קל וגמיש יותר כמובן.

החזר מס בגין שינויים במשכורת – תן לי להתרכז בעבודה הבוס כבר ידאג לתלוש ולמס הכנסה…

בעולם העבודה החדש אין לשכירים עוד את הפריבילגיה לא להכיר את חוקי המס ולכל הפחות לדעת לאן הכסף שלהם הולך. משכורת שהרווחת ביושר וכ-25% ממנה מופרשים למקומות שונים כמו פנסיה, ביטוח וכדומה ועוד שיעור דומה ההולך למס הכנסה הם כספים מספיק גדולים ומכובדים היורדים לך מהמשכורת כל חודש ואם לא תדע לאן הם הולכים ובאיזה אופן, תפסיד כסף רב כל חודש.

במלים אחרות, הכרה וידיעה איך הדברים עובדים, מה האחוז שאתה מפריש לפנסיה למשל לעומת המעסיק, האם כדאי לפתוח קופת גמל או קרן השתלמות וכדומה, כל אלה במידה ותשלוט בהם יעזרו לך להרוויח יותר כל חודש אם תנהג בחוכמה.

לדוגמה אם היית יודע שמסכום מסוים של העלאה במשכורת אתה קופץ למדרגת מס גבוהה יותר ולמעשה משלם יותר מס בכללי, ייתכן ולא תרצה לקבל דווקא את ההעלאה הספציפית הזאת ותעשה צעד חכם, תעבוד פחות שעות באותה משכורת ותשלם פחות מס.

יש עוד אלף ואחת דוגמאות אך מין הסתם אינך מכיר את כול ורק יועץ מס בכיר מכיר ויכול לעזור לך לתמרן ולנהוג בחוכמה מול המערכת בין אן זה הבוס או רשות המס, בין אם כשכיר או כעצמאי.

החזר מס בגין שינויים במשכורת
החזר מס בגין שינויים במשכורת

החזר מס בגין שינויים במשכורת – שורה תחתונה: איך אני מרוויח יותר ומשלם פחות

כפי שאמרנו בהתחלה, ככל שתרוויח יותר תשלם יותר. אתה רוצה לשלם יותר מס כי זה אומר מין הסתם שאתה מרוויח יותר. אז אמנם אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה אבל צריך לדעת איך לחלק אותה כך שתראה יותר גדולה…

מה שחשוב להבין הוא שבעל מקצוע המתעסק במיסוי, בהחזרי מס ובניהול תיקים מול רשות המס, מס ערך מוסף וביטוח לאומי יכול מתוקף תפקידו לסייע לך רבות הן כשכיר או כעצמאי לאורך שנים בהסדרת תשלומי המס, השגת החזרי מס , זיכויי מס ועוד. לאורך שנים מדובר בחיסכון של אלפי ועשרות אלפי שקלים ומעבר לזה מתן שקט נפשי וביטחון המאפשרים לך להתרכז בעבודה ביודעך שהכסף שלך מנוהל בצורה בטוחה, חכמה ויעילה.

לסיכום, כל שינוי במשכורת יכול לגרום להחזר מס בגין שינויים במשכורת. הכרת התלוש והשיטה בה נעשים הדברים מול רשות המס הכרחיים כדי לשלוט בהוצאות ובהכנסות ולדעת היכן אתה עומד בכל רגע נתון. בעל מקצוע יכול לסייע לך רבות בעניין ולדאוג לכך שלא תשלם בטעות יותר ממה שאתה צריך ובמידה ואכן נגבה ממך יותר מדי כסף בשנה זאת או אחרת תוכל לקבל את החזר המס הזה במיידי.

עוד משהו מעניין על: החזר מס לשכירים, החזר מס לשכירים 2015, החזר מס לשכירים 2019

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן