החזר מס בגין פיצויים

אף אחד לא אוהב להיות מפוטר ממקום עבודתו אך כשזה קורה הדבר החשוב ביותר זה להכיר את זכותנו ליהנות לא רק מפיצויים אלא גם מהחזר מס בגין פיטורין והחזר מס בגין פיצויים.

מס הכנסה קבע שחלק מפיצוי הפיטורים פטור מתשלום מס עד גובה מסוים, לפי גובה התקרה הקבועה בחוק.

איך נקבע מרכיב החזר מס בגין פיצויים?

לפי חוקי מס הכנסה נקבע שהסכומים אותם הפריש המעסיק עבור רכיב הפיצויים אשר עולים על סך המשכורת החודשית של אותו עובד שפוטר או עולים על 34900 שקלים בשנה (הנמוך מבניהם) אלו ייחשבו כהכנסה עבור אותו עובד בזמן הפקדתם לקופת הגמל ולכן העובד יחויב בתשלומי המס עליהם אך על פי מדרגות המס לפיהן נגזר המס ממשכורתו.

נשמע מסובך? נקלעתם למצב של פיטורים ואתם בתהליך של קבלת הפיצויים? אין לכם מושג מה זה החזר מס בגין פיצויים? פנייה לאיש מקצוע בתחום יכולה לחסוך לכם אלפי שקלים ולמנוע מכם לבצע טעות בחישוב או בהגשת המסמכים הדרושים למס הכנסה כמו גם לגרום לכם להפסדים נוספים בהמשך שנת המס.

איך למשוך כספי פיצויים במינימום מס

כאמור סכומים אשר הופרשו אל רכיב הפיצויים עד לגובה הסכומים שצוינו חייבים ניכוי מס במועד משיכתם. יחד עם זאת חשוב לדעת שבמידה ואותו עובד הפקיד את כספי הפיצויים שקיבל בקופת הגמל שלו או בביטוח הפנסיוני שלו ובחר לבצע 'רצף קצבה' אותו עובד לא יהיה צריך לשלם מיסים על הכספים הללו אלא אך ורק את הקצבה החודשית אשר נקבע שיקבל בעתיד מאותם פיצויים.

אין ספק שלאדם מהישוב זה יכול להישמע קצת סינית. לכן פנייה לבעל מקצוע היא צעד חכם. זקוקים לייעוץ מקצועי ראשוני ללא עלות וללא התחייבות? פנו אלינו עוד היום ונשמח להעמיד לרשותכם את בעל המקצוע הרלוונטי למקרה שלכם.

מענקי פיצויים על פי רוב מסתכמים בעשרות אלפי שקלים ואף יותר. ניהול נכון של אותם כספי פיצויים והבנה ברורה איך אפשר לקבל מהם את המקסימום תוך כדי תשלום מס מינימלי זה צעד שכל מי שנמצא במצב זה חייב לבצע ולחסוך אלפי ועשרות אלפי שקלים בחודש ומדי שנה.

האם כדאי למשוך את כספי הפיצויים מהביטוח הפנסיוני

לפי המלצת משרד האוצר אין זה מומלץ למשוך את כספי הפיצויים מהביטוח הפנסיוני שכן פעולה זאת תקטין את סכום קצבת הפנסיה החודשית אשר מגיעה לכל עובד המגיע לגיל הפרישה בשיעור של מעל שליש. בנוסף זה עלול להקטין גם את סך הטבות המס שעובד יכול לקבל לאחר שהוא פורש לפנסיה. יתרה מזאת ייתכן ויוטל עליו מס הכנסה בגין אותם כספי פיצויים שנמשכו באופן חלקי או מלא.

יועץ מס או יועץ פנסיוני יכולים להסביר לכם באופן פרטני את הנושא, מוזמנים ליצור קשר ולקבל מענה מלא.

כך או כך משיכה מוקדמת של כספי פיצויים כרוכה בהפסד כספי והפסד של הטבות כמו גם במילוי טפסים, פתיחת תיק והמתנה לאישור. כל אלה כאשר הם נעשים על ידי מי שאינו בקיא בנושא עלולים לגרום להפסד כספי ולטעויות מיותרות.

החזר מס בגין פיצויים – מה חשוב לדעת

פרט שחשוב לדעת הוא שלמועד משיכת כספי הפיצוי והמטרה לטובתה הם נמשכו קיימת השלכה רבה גם על גובה המס אשר ינוכה מהפיצויים.

באפשרותכם לקבל ייעוץ מגופים שונים, מקרן הפיצויים של רשות המיסים וממוקד שירות ייעוץ לאזרח אך הצעד הנכון ביותר הוא לקבל ייעוץ פרטי שכן רק כך תשמרו על האינטרסים שלכם מול הרשויות.

כאשר אתם נמצאים בתווך בין המעסיק למנהל קופת הגמל לבין קרן הביטוח הפנסיוני שלכם, יהיה מאוד קשה להגיע לתוצאה הרצויה במיוחד אם אין לכם הבנה בתחום. כספי הפיצויים כמו גם כספי הפרישה שלנו אשר נצברו במהלך כל שנות עבודתנו הם העוגן הכלכלי שלנו לאחר פרישה. ניהול נכון של כספים אלא משמעותו חיסכון וצבירה של כסף לשנים הבאות ולכן דווקא כאן המקום להשקיע מעט על מנת לקבל הרבה בהמשך.

הדבר המוזר הוא שאנשים רבים מתמקחים על מחיר של מוצר צריכה פשוט וזול אך לא רוצים להתעסק בכסף הגדול באמת, כספי הביטוח, הפרישה וכדומה. דווקא כאן כל חצי אחוז קובע, התזמון, הסכום והאופן בו מנוהל הכסף שווים הרבה יותר ולאורך זמן.

 

החזר מס בגין פיצויים
החזר מס בגין פיצויים

החזר מס בגין פיצויים – פריסה חכמה של כספי הפיצויים

חשוב לזכור: אפשר לצמצם בצורה משמעותית את תשלומי המס הנגבים מכם על פיצויים באמצעות פריסתם! ככה זה עובד: תשלום המס בפועל אשר נגבה מכם על אותם כספי פיצויים להם אתם זכאים צריך להתבצע ברגע קבלת הכסף לעובד. אם תצרפו את הסכום למשכורת תגיעו למדרגת מס גבוה ותאלצו לשלם הרבה יותר מס! חשוב לדעת שמס הכנסה מאפשר לכם לפרוס את אותם כספי פיצויים עד לתקופה של שש שנים קדימה ולפי החישוב בו כל 4 שנות עבודה מאפשרות לפרוס לשנה אחת וסך הכול שש שנים במקסימום.

עוד חשוב לדעת: הפריסה אפשרית גם אחורה וגם קדימה. מתי עדיף לפרוס קדימה ומתי אחורה? כאשר אתם חושבים שתהיה לכם ירידה בהכנסה עדיף לפרוס קדימה ואם הכנסתכם בעבר הייתה נמוכה יותר מאשר בהווה עדיף לפרוס את הפיצויים אחורה.

לפי מס הכנסה אתם צריכים לשלם מקדמה על תשלום מס ובמידת הצורך אתם מקבלים החזר אם שילמתם יותר מדי. את כל ההחלטות הללו כיצד לפרוס ואיך לנהל את כספי הפיצויים כדאי לקחת לא על רגל אחת ועדיף להתייעץ אם בעל מקצוע שכן בכל מקרה לגופו מתקיימים תנאים שונים.

כך או כך יש לדווח למס הכנסה ולהכניס לדו"ח השנתי את כל הסכומים האלה במידה ואתם עצמאיים וגם אם הינכם שכירים רצוי לוודא שהמעסיק פועל בצורה שהכי כדאית ומשתלמת עבורכם ולא מפריש לכם את הפיצויים כלאחר יד ובטח לא בסכום הלא נכון.

לסיכום

החזר מס בגין פיצויים יכול להגיע לאלפי שקלים. על מנת ליהנות מזכותכם לקבל את הפיצויים אך לשלם עליהם כמה שפחות מס, כדאי ורצוי להתייעץ עם בעל מקצוע שיסביר לכם איך עובד החוק ואיך ניתן לשלם כמה שפחות מס על כספי הפיצויים בין אם דרך פריסה או בדרך אחרת המשלבת קיזוז הוצאות והכנסות בדו" השנתי.

בכל מקרה גם אם טעיתם בעבר ולא ניהלתם נכון את כספי הפיצויים או כספי הפרישה שלכם מהעבודה, יש באפשרותכם לבקש החזר מס בגין כך עד 6 שנים אחורה.

אל תעשו את אותה טעות פעמיים. גשו עוד היום לאיש מקצוע מנוסה המכיר את החוק ויודע לעבוד מול רשויות המס והחוק במדינה. זה על מנת להבטיח שתקבלו את כל הכספים המגיעים לכם ותשלמו פחות מס עליהם. כמו כן באפשרותכם לקבל החזר מס בגין לידה, החזר מס לעצמאיים, החזר מס לשכירים ועוד מגוון החזרי מס המגיעים לכם מסיבות שונות. כל החזר מס כזה שווה כסף!

עוד משהו מעניין על: החזר מס בגין תואר ראשון, מס לשכיר עם יועץ מס

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן