החזר מס בגין פיטורין

אף אחד לא אוהב להיות מפוטר אך אלו החיים, ולפעמים כישלון הוא רק צעד בדרך הצלחה. בכל מקרה במידה ופוטרתם חשוב להפיק מכך את המירב ולמצות את הזכויות שלכם להחזר מס במקרה שכזה. פוטרתם? רוצים לדעת אם מגיע לכם החזר מס? השאירו פרטים ונשמח לסייע לכם ולבדוק את זכאותכם להחזר מס בגין פיטורין או מכל סיבה אחרת.

פיטרו אתכם? זה לא סוף העולם וכנראה גם מגיע לכם החזר מס

איך זה עובד: מס הכנסה מחשב את תשלום המס על בסיס שנתי אך בפועל אנחנו משלמים חודש בחודשו. לכן כשאתם מפוטרים באמצע השנה למשל, אפשר לומר שגבו מכם מס בשיעור גדול מדי כביכול בשיעור שהייתם אמורים לשלם במשך שנה שלמה, זו הסיבה שמגיע לכם החזר מס על חשבון שאר החודשים באותה שנת מס.

הבעיה היא ששכירים רבים לא מכירים את שיטת המס ואינם מודעים לזכותם בפועל לקבל החזר מס בגין פיטורין. מין הסתם החברה או המעסיק שפיטרו אתכם לא יידעו אתכם לגבי זה כמו שהרבה חברות לא מודעים ולא מודיעים לעובדיו על הטבות מס נוספות שמגיעות להם במהלך עובדתם כמו נקודות זיכוי נוספות, החזר מס בגין פיצויים, החזר מס בגין שינויים במשכורת ועוד.

אמנם החזר המס לא מגיע מהם כלל אך בנסיבות שנוצרו קשה לראות איך רגע אחרי שהתבשרתם שאתם מפוטרים ואתם אוספים את הדברים שלכם מהמשרד, הבוס יבוא ויגיד לכם: " ואל תשכחו לקבל החזר מס על החודשים שלא תעבדו כאן יותר…"

הנה דוגמה איך החזר המס הזה עובד: נניח שעובד כלשהוא עבד במקום עבודה מסוים והשתכר כ-10 אלף שקלים בחודש. הוא עבד והרוויח את המשכורת שלו וגם שילם עליה מס לפי מדרגת המס בה משכורת זאת נמצאת, אך לאחר 4 חודשים אותו עובד פוטר. בשאר חודשי השנה, דהיינו בשאר 8 החודשים הוא ישב בבית ולא יצא לעבודה אחרת. מה שקרה בפועל זה שאותו עובד שילם מס לפי מדרגת המס המתאימה למשכורת שנתית כללית של 120 אלף שקל אך בפועל הרוויח רק 40 אלף שקל באותה שנה, עובדה שמציבה את מדרגת המס האמיתית שלו לאותה שנה ברמה הרבה יותר נמוכה וזה אומר שהוא שילם יותר מדי מס באופן יחסי עבור אותם 4 חודשים בהם עבד בחברה ולכן מגיע לו החזר מס די גדול אפילו!

בדקו עכשיו האם מגיע לכם החזר מס בגין פיטורין

עוד חשוב לדעת: בכל מקום עבודה מסודר המעסיק אמור להפריש כספים הן לפנסיה והן לפיצויים. מועסק אשר עבד 4 שנה ומעלה בחברה זכאי לתשלום פיצויים על כך בסך שנה אחת. עובד שעבד שנים רבות באותו מקום עבודה ופוטר זכאי לקבל את סכום הכסף היחסי על פיטוריו והוא יכול לגבות אותו בתשלום אחד אולם המדינה אינה מעוניינת בכך ומאפשרת לו למשוך את הכסף בתשלומים עליהם היא מציעה הטבות מס.

אין ספק שפיטורים זה דבר קשה, במיוחד עבור עובדים וותיקים. שוק העבודה רעוע גם ככה וקשה לעובדים מבוגרים למצוא עבודה חדשה. במצבים אלה חשוב לדאוג לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם והחזרי המס עליהם יכולים להוות סכום כסף משמעותי שיכול לעזור לכם לעמוד על הרגליים מיד לאחר הפיטורים גם ללא עבודה חלופית.

פנו אלינו עוד היום ונעזור לכם לקבל את החזר מס בגין פיטורין והטבת המס המקסימלית האפשרית.

משרדנו מתמחה במתן ייעוץ לשכירים שפוטרו ממקום עבודתם ורוצים לדעת מה הדרך הטובה ביותר למשוך את כספי הפיצויים ולקבל החזרי מס על עבודתם.

כאשר מדובר בסכומי כסף גדולים הנאספים במקרה של פיטורים רצוי שתדעו מה הכי נכון לעשות עם הכסף שתקבלו, כמה כסף מגיע לכם ואיך הכי נכון למשוך אותו.

החזר מס בגין פיטורין – איך עובד חוק תשלום הפיצויים

חוק תשלום הפיצויים עובד בצורה הבאה: החזר המס בגין פיטורים מגלם בתוכו את שיעור המס המוטל על פיצויים במקרה של פיטורים (מכונה שנת פרישה או מענק פרישה בחלק מהמקומות) לפי שיעור המס השולי מינוס הפטור ממס ההכנסה של אותו מועסק.

מה הוא מס שולי

מס שולי מוגדר כמדרגת המס הגבוהה ביותר ממשכורת המועסק או העובד. פטור מתשלום מס מחושב ע"י הכפלה של שכר הברוטו כפול מספר שנות העבודה.

כאמור עובד שפוטר יכול למשוך את כל כספי הפיצויים בבת אחת אך הוא מקבל הטבת מס על פריסת תשלומים. פריסת מס יכול להתבצע לאחור במידה והשכר בשנים הקודמות היה נמוך יותר.

דרך נוספת להפחית את גובה המס היא על ידי רצף קצבה כאשר כספים שהופרשו על ידי המעסיק לקרן הפנסיה, לקופת הגמל או פוליסת הביטוח והיו אמורים להיות משולמים לאותו עובד כקצבה, פטורים ממס וכך יכול אותו עובד שפוטר לחסוך למעשה כספים אלה בהשאירו אותם לחיסכון ללא משיכה מיידית.

פיטורים הם נושא רגיש ובעייתי עבור מי שחווה אותם ובכלל. פיטורים יכולים לפגוע לא רק בכיס שלנו אלא גם בביטחון העצמי ולגרום לכדור שלג במצבו הפיננסי והאישי של כל אחד.

אנו מנסים להימנע מפיטורים ככל שניתן אך לפעמים זה לא ביכולתנו. כל עובד מחפש יציבות תעסוקתית ורוצה להחזיק מעמד ולהתפתח במקום עבודתו.

כשאנו צעירים לא כל כך אכפת לנו מכל הנשואים הללו: הפרשה לקרן פנסיה, ביטוח, החזר מס, החזר מס בגין פיטורין…

כל אלה נשמעים לנו ביטויים משעממים שאנחנו מנסים להימנע מהם כמה שניתן אך האמת היא שלא רק שאלו נושאים חשובים, הם גם יקבעו את עתידנו במקרה שנפוטר אך גם אם נמשיך לעבוד ונדע לחסוך ולייעל את הכסף שלנו לאפיקי השקעה וחיסכון חכמים נוכל לצבור כסף לשעת צרה כמו בשעת פיטורים למשל.

החזרי מס בגין פיטורין
החזרי מס בגין פיטורין

סיכום להחזר מס בגין פיטורין

נקלעתם לצרה ואתם עומדים להיות מפוטרים או כבר פוטרתם? נהגו בשיקול דעת ובקור רוח ודעו איך להתנהל מול החברה המעסיקה אתכם וגם זאת שעומדת לפטר אתכם או פיטרה אתכם.

נכון, זה לא תמיד נעים או נוח אבל הקפדה על שמירת הזכויות הפיננסיות שלנו בחברה בה אתם עובדים גם בזמן עבודתכם וגם לאחר הפיטורין יכולים להיות שווים לכם הרבה כסף אם תתנהלו כמו שצריך. חשוב להכיר את החוק, לדעת איך לקבל החזר מס מקסימלי בגין הפיטורים ועוד.

צריכים עזרה בנושא? צרו קשר או השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם עם ייעוץ מקצועי בתחום החזר מס בגין פיטורים וכל החזר מס אחר.

עוד משהו מעניין על: החזר מס לשכירים, החזר מס לשכירים 2018, החזר מס לשכירים 2015

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן