תסיימו לימודים עם טעם מתוק – החזר מס בגין סיום לימודים

סיום של לימודים מכל סוג שהוא זה תמיד רגע מכונן, רגע שבו מסתיימת תקופה ומתחילה לה תקופה חדשה. בנוסף לכך יש גם לא מעט חוסר וודאות לגבי העתיד, לא מעט דלתות חדשות נפתחות – אך דלתות שעד לא מזמן אף אחד לא הכיר אותם. איך תוכלו להתחיל את החיים אחרי הלימודים ברגל ימין? תבררו על האפשרות שלכם לקבל החזר מס בגין סיום לימודים אקדמיים. מדובר על החזר מס שאתם זכאים לו לאחר שסיימתם את הלימודים, החזר מס שיכול להכניס לכם אלפי שקלים בכל שנה. אז אם מגיע לכם כסף מהמדינה, למה שלא תיקחו אותו?

החזר מס בגין סיום לימודים? אולי גם אתם זכאים!

חשוב להסביר לעומק מי בדיוק זכאי לקבל את החזר המס הספציפי הזה – החזר מס בגין סיום לימודים, על מנת שתמנעו מצב שבו אתם תגישו בקשה אך בפועל אתם תגלו שאינכם זכאים. זה יכול להיות מאוד מבאס, ורצוי שתימנעו מעצמכם את תקוות השווא הזאת שעשויה להתנפץ לרסיסים.

באופן עקרוני כל סטודנט או תלמיד שמסיים את לימודיו האקדמיים או המקצועיים זכאי לקבל נקודות זיכוי במס הכנסה. המשמעות היא שאם למדתם כל סוג של לימוד, אתם זכאים לקבל את ההטבה. קחו את הנושא הזה לתשומת ליבכם כבר בתחילת הדרך.

תיעזרו באנשי מקצוע – תקלו על עצמכם

אם להודות על האמת הפרוצדורה של החזר מס היא לא מאוד מורכבת, ומרבית האנשים שמסיימים לימודים כל כך ארוכים – יכולים להסתדר עם הפרוצדורה כולה. אך בפועל היא דורשת לא מעט תשומת לב, ואתם צריכים לשאול את עצמכם האם תוכלו להתעסק עם זה באופן עצמאי.

אך אם לא אתם לא צריכים לוותר על האפשרות לקבל החזר מס בגין סיום לימודים. אתם תוכלו להיעזר באנשי מקצוע שמכירים את התחום על בוריו, ויוכל לספק לכם את כל האפשרויות. אתם תוכלו להמשיך להתעסק בדברים שאתם אוהבים, והם ידאגו שבסוף היום אתם תקבלו את הכסף שמגיע לכם.

לא רק בוגרי תואר מקבלים החזר מס בגין סיום לימודים

למדתם קורס מקצועי? ככל הנראה אתם גם זכאים לקבל החזר מס מהמדינה. חשוב להדגיש כי לא רק בוגרי תואר ראשון או שני זכאים לקבל את ההחזר המס הזה. כך שאם למדתם מקצוע, אתם תוכלו לנסות להגיש את הבקשה בצורה מסודרת – כי יש סיכוי סביר שאתם זכאים לכסף. אז למה שתפספסו את ההזדמנות? במקרה הכי גרוע אתם תקבלו סירוב, ושום דבר אחר לא יקרה.

אם אתם רוצים לדעת בוודאות לפני שתתחילו את התהליך האם אתם זכאים לקבל החזר מס בגין סיום לימודים, תוכלו להתייעץ עם אנשי מקצוע. הם יסבירו לכם בדיוק האם אתם זכאים, כך שתוכלו להגיש את הבקשה בידיעה מלאה כי מגיע לכם כסף מהמדינה – ולא יהיו לכם אף סימן שאלה. תאמינו לנו שיש מספיק סיבות לקבל החזר מס מהמדינה בזמן הלימודים וגם לאחר מכן בזמן בניית הקריירה שלכם. זה יכול להיות החזר מס בגין מקצוע כגון החזר מס למורים, החזר מס מסיבות בריאותיות או משפחתיות. תתנו לאנשי מקצוע לבדוק לכם את האפשרויות ואולי עוד תופתעו.

החזר מס בגין סיום לימודים – אל תתעצלו – מדובר על לא מעט כסף

אנשים ששומעים כי מגיעה לכם "רק" חצי נקודה, חושבים כי מדובר על סכום זניח של כסף ולכן הם לא מגישים את הבקשה. אך החזר מס בגין סיום לימודים יכול להגיע לאלפי שקלים בכל שנה, אלפי שקלים שהם שלכם – ואתם לא צריכים לשלם אותם למדינה.

עבור לא מעט אנשים מדובר על סכומים מאוד רציניים, ועבור אחרים מדובר על אחלה מתנה שתוכלו לקבל מהמדינה. את הכסף הזה תוכלו לנצל על מנת לשלם הוצאות או אפילו סתם לצאת לטיול. הכל יכול להיות הרבה יותר טוב, אז פשוט תדרשו את מה שמגיע לכם – זה לא סכום פעוט כמו שנדמה לכם.

החזר מס בגין סיום לימודים – גם אם עברו 6 שנים מסיום הלימודים

הדבר המדהים שלא מעט אנשים מפספסים הוא שניתן להגיד את הבקשה גם 6 שנים לאחור. המשמעות היא מאוד פשוטה, אם סיימתם תואר או לימודים מקצועיים בששת השנים האחרונות אתם כנראה זכאים להחזר מס מהמדינה. אם תגישו את הבקשה בשלב הזה, אתם תוכלו לקבל כסף על כל השנים אחורנית, וכמו שאתם מתארים לעצמכם לא מדובר על סכום קטן.

החזר מס בגין סיום לימודים הוא לא משהו שאתם יכולים להקל בו ראש וכמו שהבנתם אף פעם לא מאוחר מידיי. תבחרו באפשרות המועדפת עליכם ותגישו את הבקשה. בתוך זמן קצר תוכלו לראות את הכסף בחשבון הבנק שלכם, וזה יהיה שווה את כל המאמץ וההשקעה.

החזר מס בגין סיום לימודים
החזר מס בגין סיום לימודים

מתלבטים מה נכון עבורכם? יש לנו כמה טיפים אליכם

  • להגיש בקשה להחזר מס באופן עצמאי זוהי בחירה לא פשוטה. אתם צריכים לוודא שיש לכם מספיק זמן על מנת לבצע את המשימה. אתם תצטרכו להישאב לתהליך ולגייס את כל המסמכים וכמובן למלא את הטופס לרשויות המס. אך אם אתן חושבים שתוכלו לעמוד במשימה, תוכלו לחסוך לא מעט כסף.
  • אם אתם אף פעם לא אהבתם תהליכים בירוקרטיים ולמלא ניירת, ככל הנראה החזר מס בגין סיום לימודים אתם תוכלו לעשות רק עם חברה חיצונית. אומנם אתם תצטרכו לשלם לחברה כסף, אך לרוב מדובר על השקעה שמצדיקה את עצמה. החברה תלווה אתכם לכל אורך הדרך ותסייע לכם לקבל את הכסף בזמן הקצר ביותר.

סבלנות היא הדבר המרכזי! החזר מס בגין בדרך אליכם

מהרגע שבו הבקשה שלכם מאושרת, כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לחכות בסבלנות. כי הכסף כבר בדרך אליכם, וממש בימים הקרובים אתם תוכלו לראות אותו ככל הנראה בחשבון הבנק שלכם. אז לא מדובר על המתנה שאמורה להיות ארוכה מבחינתכם.

כמה זמן באמת תצטרכו לחכות? ברוב המקרים החזר מס בגין סיום לימודים או כל החזר מס אחר אמור להגיע עד 90 יום מאישור הבקשה. כמובן שאם אתם מגיעים עם חברה מקצועית, תמיד תוכלו לשאול אותם באיזה מצב עומדת הבקשה שלכם.

עוד משהו מעניין על: החזר מס הכנסה לשכירים, החזר מס לבעלי ביטוח אובדן כושר עבודה

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן