איך מקבלים החזרי מס במקרים שונים שבהם ישנן הטבות במס?

מידי שנה כולנו משלמים אלפי שקלים עבור מס הכנסה, אותו מס שאנו משלמים בעבור הכסף שאנו מכניסים לחשבוננו. העניין הוא שמס הכנסה יורד מאתנו מידי חודש ואנו יכולים לראות זאת בתלוש המשכורת שלנו, אך מה קורה אם במהלך השנה היו חודשים שהיינו בין עבודות? מה קורה כאשר אנחנו לא עובדים תקופה מסוימת ואין לנו שום הכנסה? מה שקורה זה שמצטבר סכום גבוה ששילמנו ממה שאנחנו באמת אמורים לשלם ואת הסכום הזה ניתן לקבל מהמדינה. אז איך מקבלים החזרי מס? למי מגיע החזר כזה ומתי כדאי לבדוק זאת? במאמר זה של החזרי מס זכותך, מידע על איך מקבלים החזרי מס בדרך הנוחה ביותר והאם בכלל מגיע לכם החזר כזה?

למי מגיע החזר מס?

באופן כללי כפי שהוסבר קודם לכן, החזר מס מגיע לכל אזרח במדינה אשר שילם מס גבוה ממה שהיה אמור לשלם בחישוב שנתי, כמובן שכאשר ישנה הצטברות של כמה שנים הסכום יכול להגיע לאלפי ואף לעשרות אלפי שקלים של כסף ששילמתם ומגיע לכם חזרה. במאמר זה של החזרי מס זכותך נפרט איך מקבלים החזרי מס ונתמקד בתחום של החזרי מס לחיילים משוחררים, החזר מס ילד נכה וכמו כן נסביר על החזרי מס לעצמאיים.

החזרי מס לחיילים משוחררים – איך מקבלים החזרי מס לאחר השחרור מהצבא?

אחת מאותות ההוקרה לחיילים משוחררים לאחר ששירתו את המדינה, מקבלים המשוחררים הטבות מס למיניהן. כאשר אנו מדברים על חיילים משוחררים, אנו מכלילים כמובן גם את אלו ששירתו במשמר הגבול, אלו ששירתו במשטרה וכמובן צעירים שעשו שירות לאומי התנדבותי. כל אלו ואם אתם נכללים ברשימה זו יכולים לקבל החזרי מס לתקופה של 36 חודשים לאחר השחרור, למעשה כל חייל משוחרר זכאי לקבל הטבה משמעותית בכל נושא הגבייה של מס הכנסה. אז איך מקבלים החזרי מס לאחר השחרור? ההליך אינו מורכב מידי, אך בהחלט דורש הכנה מוקדמת וידע בנושא. בתחילת התהליך יש צורך בטופס 106 שהוא ההוכחה לכך שאכן הועסקתם במהלך השנים הללו ולא מימשתם את הטבת המס הזו. לאחר מכן עליכם להציג את תעודת השחרור שלכם בכדי לבדוק את מסגרת הזמן שחלפה מאז שחרורכם. לאחר מכן תוכלו להתחיל בהליך ומומלץ לעשות זאת בעזרת חברה אשר מספקת שירותי החזרי מס כמו החזרי מס זכותך.

החזר מס ילד נכה – איך מקבלים החזרי מס כשאתם הורים לילד נכה?

בתחום של הורות לילדים מוגבלים ישנן הטבות מס מסוימות אשר מקטינות את שיעור המס שעל אותם הורים לשלם מידי שנה, ולכן הורים לילדים עם מוגבלות כלשהי אשר עובדים ומשלמים מיסים באופן קבוע, עשויים לקבל החזרי מס בשווי של אלפי שקלים מדי שנה. איך מקבלים החזרי מס עבור ילד נכה? ובכן, מדובר בתהליך לא מורכב מידי, אך בהחלט דורש סבלנות וידע ומומלץ לעשות אותו בליווי של חברה להחזרי מס. תחילה על ההורה להביא את תוצאות אבחונו של הילד הנכה – בין אם מדובר בילד עם שיתוק או ילד הסובל מבעיות התפתחות שונות או מגבלות שונות כגון: לקויות שמיעה וראיה וכד', מגיע לאותם הורים הטבת מס על פי החוק, אותה ניתן לממש על ידי כניסה להליך של החזר מס.

איך מקבלים החזרי מס
איך מקבלים החזרי מס

החזרי מס לעצמאיים – יש דבר כזה?

שאלה הנשאלת על ידי הרבה עצמאיים היא – האם יש לי אפשרות לקבל החזר מס? ואם כן, איך מקבלים החזרי מס במקרה שאני עצמאי? כמובן שיש החזרי מס לעצמאיים. ברוב המקרים אנשים שיש להם עסק עצמאי אינם מעוניינים בעוד בירוקרטיה ולכן פעמים רבות מוותרים מראש על התענוג, אך חבל מאוד, שכן גם לעצמאיים מגיעים סכומים לא מבוטלים וניתן לקבלם על ידי הליך ופניה לחברת החזרי מס. כים ניתן לפנות לחברה כזו שתנחה אתכם בדיוק מה עליכם להביא ולשמור בכדי לקבל את ההחזר ואף תעשה את כל ההליך הבירוקרטי עבורכם על ידי ייפוי כוח. החזרי מס לעצמאיים עשויים להגיע לאלפי שקלים מידי שנה וניתן לקבלם גם באופן רטרואקטיבי כמה שנים אחורה, ממשו את זכותכם.

כיום בקופת הרשויות עומדים כספים בשווי של מיליארדי שקלים אשר שייכים לכם ולעוד מאות אלפי אנשים שאינם ממשים את זכותם הבסיסית להטבות מס רק כי אינם יודעים איך מקבלים החזרי מס. חשוב להבין שהחברות שמבצעות זאת גובות סכום בהחלט משתלם עבור השירות ובמקום לשבור את הראש איך מקבלים החזרי מס, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לפנות לאחת מהחברות הללו ולהתחיל בתהליך. רוב החברות לא יגבו מכם כסף עבור הבדיקה של זכאותכם אלא רק לאחר מימוש זכותכם. ההליך אינו קצר ודורש איסוף של מסמכים ומידע, אך הוא בהחלט משתלם ולא מורכב יתר על המידה – ודאי לא מורכב מידי כשאתם פונים לחברה ולא צריכים להתמודד בעצמכם עם איך מקבלים החזרי מס, אלא נהנים מליווי צמוד לאורך כל הדרך עד שהכסף נכנס לכם לחשבון הבנק.

לסיכום נאמר כי מאמר זה בא לפתוח לכם את הדלת לעולם של החזרי המס ואינו בא ללמד אתכם איך מקבלים החזרי מס, יותר נכתב בכדי לחשוף אתכם לזכות שלכם לקבל כסף ששילמתם ושלא הייתם צריכים לשלם ואותו כסף, ישוב אי שם ומחכה לכם. אל תתנו לו לחכות רק מכיוון שאינכם יודעים איך מקבלים החזרי מס, בדקו מול חברה להחזרי מס, האם אתם זכאים? איך מקבלים החזרי מס? והתחילו עוד היום בתהליך.

עוד משהו מעניין על: החזרי מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן