כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס – הדרך הפשוטה והבטוחה לוודא שאתם לא משלמים מיסים גבוהים מידי!

מרגישים שאתם משלמים מיסים גבוהים מדי מידי חודש? מכרתם נכס ושילמתם מס שבח שלא לצורך? ייתכן שאתם זכאים לקבלת החזרי מס  עד שש שנים אחורה מתום שנת המס בה חלה הטעות. אך למרות שרבים יודעים שהם משלמים מיסים גבוהים יותר מאלה שהם אמורים לשלם על סמך ההכנסה השנתית, עדיין מרביתם בוחרים שלא לעשות דבר בנידון. הסיבה המרכזית לכך שרבים חושים להתחיל בהליך קבלת החזר מס למובטלים, החזרי בית, החזר מס לעצמאים וכן החזר מס שבח למוכרי נכס היא חשש מהליך בירוקרטי ארוך ומתיש שיצריך מהם התמודדות עם ניירת רבה, הליכים בנקאיים, תורים בלתי נגמרים במשרדים ממשלתיים וביטול מספר ימי עבודה. אז לפני שגם אתם מוותרים על כל החזרי המס המגיעים לכם רק מחשש להליך ארוך ומורכב, חשוב לדעת שכיום ישנן אפשרויות מהירות ומתקדמות במיוחד שיאפשרו לכם לבדוק את זכאותכם תוך זמן קצר. אפשר לפנות לחברות המתמחות בתחום. אך כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס?

הליך בדיקה אינטרנטי ומהיר שחוסך לכם את ההתמודדות עם בירוקרטיה ממשלתית, לא מעט ניירת והמתנה בתורים בלתי נגמרים

אם עד לפני מספר שנים נדרשתם להתמודד עם הליך בלתי עביר הדורש שעות ארוכות של המתנות ובירורים, הרי לכם שכיום ישנה אפשרות לבדוק זכאות לקבלת החזר מס למובטלים, החזר מס שבח, החזרי בית ועוד דרך האינטרנט בלבד. אך וודאי תשמחו לשמוע שלא רק התורים הארוכים במשרדים הממשלתיים נחסכו לכם, אלא גם חלק נכבד מההליך הבירוקרטי וההתעסקות עם כל הניירת. אז אם גם אתם חוששים ששילמתם אחוזי מס גבוהים מידי, אל תהססו לבדוק זאת תוך מספר דקות בודדות ברשת. בבדיקה מהירה תוכלו לקבל את כל המידע אודות כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס, עד מתי ניתן להגיש בקשות להחזר ותוך כמה זמן חשבון הבנק שלכם יזוכה במידה ותימצאו זכאים להחזרים. החזרי מס – זכותך מסייעים ללקוחות רבים לקבל אלפי ואף ישרות אלפי שקלים המגיעים להם בגין תשלומי מיסים שלכם לצורך. אז רגע לפני שגם אתם מתחילים בהליך קבלת החזרי מס, חשוב שתכירו כמה נקודות חשובות אודות כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס ודרכי החישוב על פיהם מנכים ממשכורתכם מיסים מידי חודש.

לפני שאתם חושדים בתשלומי מס גבוהים מידי – חשוב שתכירו את אופן החישוב הקובע כמה מיסים תשלמו מידי חודש

תחילה חשוב להדגיש ולומר כי אחוזי המס אינם מחושבים על סמך ההכנסה החודשית, אלא על סמך ההכנסה השנתית של כל עובד. בניגוד למקובל לחשוב ולמרות שניתן לראות ניכויי מס מידי חודש בחודשו, רשות המיסים מחשבת את גובה המס שהיא מנכה ממשכורתכם מידי חודש על סמך סך ההכנסה השנתית כולה. יש לשאול על כך שתי שאלות מתבקשות, הראשונה היא מדוע מנכים מיסים מידי חודש עם סך הניכויים נקבע על סמך ההכנסה השנתית בלבד והשנייה היא כיצד רשות המיסים יודעת מה תהיה הכנסתו השנתית של כל עובד כבר בתחילת שנת העבודה? החזרי מס – זכותך עושים לכם קצת סדר בכל הבלגן. ראשית, הסיבה המרכזית בגינה אנו משלמים מיסים מידי חודש ולא מידי שנה היא מחשש להכבדה משמעותית על כל התנהלותו הכלכלית של משק בית ממוצע. ברשות המיסים מבינים שהורדה חד פעמית וגדולה של מיסים מידי שנה עתידה להקשות על קיומו התקין של משק בית ממוצע בישראל. לכן, הסכום השנתי מתחלק ל 12 תשלומים חודשיים. באשר לשאלה השנייה, רשות המיסים יודעת להעריך את סך הכנסתו השנתית של כל עובד בהתאם להכנסתו החודשית כפול כל חודשי העבודה בשנה.

עברתם בין מקומות עבודה? גרים בפריפריה? יצאתן לשמירת היריון או חופשת לידה? קיים סיכוי סביר שאתם זכאים לקבלת החזרי מס!

שיטת חישוב מוערכת זו של ההכנסה השנתית אינה תמיד מדויקת, מה שיוצר פערי מס המזכים רבים בקבלת החזרי מס – זכותך. ישנן לא מעט סיבות הגורמות לפערים בחישוב ההכנסה השנתית וכעת נציג את המרכזיות שבהן. אחת הסיבות השכיחות ביותר היא חוסר התחשבות בנקודות הטבה. לא מעט אנשים זכאים להטבות מס שונות בגין מקוון מגוריהם, מצבם הבריאותי, מצבם המשפחתי ועוד. רבים שלא מנצלים נקודות אלה, נדרשים לשלם מיסים גבוהים יותר מכפי שהם אמורים לשלם, מה שמזכה אותם בהחזרים. סיבה נוספת היא שינויים בסך ההכנסה החודשית מכל סיבה שהיא. במידה והעובד נפצע ונעדר ממספר חודשי עבודה, משכורתו קוצצה, מעבר בין עבודות במהלך השנה, יציאה לשמירת הריון או חופשת לידה, כנראה שהוא יידרש לשלם מאחוזי מיסים גבוהים יותר מאלה שהוא אמור לשלם על סמך ההכנסה השנתית באותה שנה. רבים מהזכאים שואלים כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס ולכן חשוב לגעת בכמה דגשים אודות הליך הזיכוי.

כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס
כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס

אתם זכאים לקבלת החזרי מס עד שש שנים מתום שנת המס בה חלה הטעות

באשר לשאלה כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס, יש להדגיש כי מלוא הסכום שילמתם שלא כהוגן יחזור לחשבון הבנק שלכם. מעבר לכך, השאלה כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס אינה מדויקת כי לא רק שלא לוקחים אלא גם נותנים אחוזי ריבית. רבים בוחרים לוותר על התהליך מחוסר ידיעה כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס והנחה שגם אם מגיע להם משהו, הוא בטח יתאפס עם עלויות ההחזרים. לכן חשוב להדגיש ולומר כי לא רק שהשאלה כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס אינה מדויקת, אלא שהחזרי המס מגיעים במלואם בצירוף ריבית בת 4% מעל כל שנה. החזרי מס – זכותך מסייעים לאנשים רבים כיום לקבל חזרה אלפי ואף עשרות אלפי שקלים שנוכו ממשכורתם שלא לצורך.

עוד משהו מעניין על: הטבות לילדים בחינוך מיוחד, החזר מס למשקיעים בשוק ההון

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן