החזר מס לשכירים באופן עצמאי

תמיד חשבתם שהחזר מס לא קשור אליכם כי אתם שכירים? טעות. החזר מס הוא לא מונח השמור לחברות או עסקים בלבד. למעשה בפועל שכירים רבים זכאים להחזר מס אך רק מעטים יודעים זאת ועוד פחות ממששים את זכותם. משרדנו עזר לאלפי שכירים לקבל החזר מס ובממוצע מדובר באלפי שקלים הנכנסים לחשבון הבנק שלכם. האם ניתן לבקש החזר מס לשכיר באופן עצמאי? כמובן שזה אפשרי אך מומלץ יותר להיעזר בגורם מקצועי מנוסה שיזרז את התהליך ויגדיל את הסיכוי להצלחה מלאה וקבלת החזר מס מקסימלי.

ממלאים טופס קצר

כמה פרטים, כדי לוודא שמגיע לך החזר ונשלח אלינו לבדיקה

נחשב את ההחזר

אנחנו מחשבים את ההחזר והתוצאות ישלחו אליך בדואר אלקטרוני.

נגיש את הבקשה

אנחנו נגיש בקשה למס הכנסה , במידה ומגיע לך החזר מס , הכסף יועבר ישירות אליך.

אני שכיר מגיע לי החזר מס?

סיכוי גבוה שכן במידה ועבדת בכמה עבודות עם הפסקות במהלך השנה. את החזר המס תוכל לקבל עבור 6 השנים האחרונות כך שאם אתה לא בטוח או לא זוכר מה עשית בשנים האחרונות זה הזמן לשבת ולהיזכר איפה עבדת, לעבור בין כל מקומות העבודה הללו ולהשיג מהם את טפסי 106 אותם טפסים המאשרים את חודשי העבודה בהם עבדת אצל אותו מעסיק.

תביעה להחזר מס כרוכה לרוב בהגשת החזר מס לרשות המסים המתאימה. החזר זה מספק מידע מפורט על הכנסתו של אדם, הניכויים וכל זיכוי מס שהוא עשוי להיות זכאי לו. לאחר מכן רשות המסים בוחנת את המידע שנמסר וקובעת את גובה ההחזר המגיע ליחיד.

אמנם זאת עבודת שטח לא קטנה אך אפשר לבצע אותה ללא בעיות ואולי גם לקצר את הזמן בעזרת שליחת הבקשה לקבלת הטפסים באמצעות אימייל. בעבר היה קשה יותר לשכירים ולעצמאים להשיג מסמכים אלה וכן למלא את בקשות החזר המס אך בשנים האחרונות חלו שיפורים גדולים באתר רשות המיסים יחד עם כל עולם הדיגיטל שצמח.

החזר מס בנסיבות לימודים
החזר מס בנסיבות משפחתיות
החזר מס בנסיבות רפואיות
החזר מס בנסיבות תעסוקתיות

שכיר או עצמאי - כולם זכאים להחזר מס

שוק העבודה משתנה משנה לשנה. חלפו הימים בהם התקבלנו למקום עבודה אחד ונשארנו בו כל חיינו. כמובן שבזמנו הצורך להחזרי מס היה קטן יותר מכיוון שכשכיר העובד באותו מקום עבודה ברצף לא מגיע לך החזר מס מעבר להטבות המס שאתה מקבל ובאות לידי ביטוי בתלוש.

מי ששכיר במקום עבודה מסודר נהנה משקט כמו גם משכר קבוע ולא צריך לחשוב על החזרי מס וכדומה. בתחילת החודש ב-10 לחודש או מתי שמקבלים משכורת, הכסף פשוט נכנס לחשבון, הברוטו בניכוי הוצאות המעסיק, ביטוח בריאות, מס ההכנסה ועוד, ואותו שכיר מקבל את הכסף כבר לאחר ניכוי מס. אין הוא צריך לדאוג להחזר מס.

עבור עצמאים זה יותר מורכב. עצמאי חייב להגיש כל שנה דו"ח מסכם למס הכנסה וכן למע"מ ועליו לדאוג לכל התשלומים באופן אישי גם לביטוח לאומי ללא מעסיק שדואג לכך. באחריותו של העצמאי לנהל את ענייניו הכספיים, להוציא קבלות, לשמור קבלות על הוצאות ועוד.

אין ספק ששכירת שירותי חשבונאות עבור עצמאים הם צעד חובה. עוסקים פטורים, עוסקים מורשים ובוודאי חברות שמתנהלים ללא עזרה פיננסית בדמות יועץ מס או רואה חשבון עושים טעות גדולה שעולה להם כסף כל שנה.

יועץ המס ורואה החשבון מעבר לכך שהם המנהלים בפועל של כל העניינים הכלכליים הקשורים להגשת דוחות וכדומה, מכירים את רשות ההמס וידועים אילו הטבות מגיעות לכל בעל עסק: החזרי מס, ניכויי מס וכדומה. שכירת שירותי משרד מסוג זה עבור כל עסק אם כן הוא הכרח.

החזר מס לשכירים באופן עצמאי החזרי מס זכותך
החזר מס לשכירים באופן עצמאי

רגע, אז איך שכיר זכאי להחזר מס מהמדינה?

כפי שציינו שכיר שעבד באופן לא רציף זכאי להחזר מס בדרך כלל. גם בעל חברה העובד כשכיר בחברתו למשל יכול להיות זכאי להחזר מס מסיבה זו או אחרת. מרחב התמרון עבור חברות ובעלי חברות בהשגת החזרי מס, הטבות מס וניכויי מס הוא גדול ובעל מקצוע רציני ומנוסה יידע לתת לך את המידע הנכון לגבי כל שנת מס בה אתה נמצא.

רוצים להגיש בקשה להחזר מס באופן עצמאי? היום קל יותר מפעם לעשות זאת דרך באינטרנט, הדואר או בגישה ישירה למשרד פקיד השומה אך הדרך החכמה יותר תהיה להפקיד את המלאכה בידיו של בעל מקצוע. נכון היום אפשר לעשות הרבה דברים לבד, גם לתפור חולצה אתם יכולים אם ממש תתאמצו ההשאלה היא כמה זמן זבה ייקח לכם ומה תהיה התוצאה…

אם חשוב לכם לא לבזבז את הזמן על התרוצצות בין משרדים ומקומות עבודה קודמים ואתם להבטיח את זכאותכם להחזר מס על שנים קודמות, הכי טוב שתיעשו זאת דרך גורם מקצועי שמתנהל מול רשות המס מתוקף תפקידו, מכיר את כל החוקים והשינויים בחוק הנוגעים להחזר מס ומתעדכנים מדי פעם, ויכול להבטיח לכם הצלחה מלאה באישור בקשת החזר המס שלכם כשכירים או כעצמאים.

אפשר לקבל החזר מס דרך האינטרנט?

בעיקרון כן אבל זה לא בדיוק כך. אמנם אפשר לפתוח בקשה להחזר מס דרך האינטרנט אך יש צורך לשמור ולהגיש את המסמכים הרלוונטיים במידה בסופו של דבר.

הנה עוד כמה תנאים שאם אתם עומדים בהם כנראה מגיע לכם החזר מס:החזר מס בגין הוצאות

  • החזר מס בגין הוצאות
  • החלפתם מקום עבודה ב-6 השנים האחרונות
  • המשכורת שלכם או של בן או בת הזוג שלכם הינה מעל 7000 שקלים בחודש
  • פדיתם קופת גמל או קרן פנסיה או פוליסת ביטוח במהלך שש השנים האחרונות ( חשוב לדעת: פדיית קרן פנסיה במועד מוקדם לפני גיל הפרישה עולה לכם 35% מס! מס זה יכול להיות מוחזר לכם אם תגישו בקשה לכך בצורה תקנית לרשות המס).
  • נתקלתם בבעיות רפואיות, מחלה קשה או נכות
  • אתם בעלי ילדים קטנים עד גיל 6 נכון להיום
  • יש לכם ביטוחים שונים, ביטוח משכנתה, ביטוח חיים ועוד
  • יש לכם תיק השקעות בשוק ההון

כל אלה סיבות מספיקות ששכירים רבים כמו גם עצמאיים מקיימים ולכן לגביי השאלה האם מגיע לשכיר החזר מס התשובה היא כמובן כן, לאו דווקא בגלל עבודה אלא אולי בגלל אחת מהסיבות הרשומות כאן.

הנה כמה יתרונות מדוע כדאי לשכיר או לעצמאי להגיש בקשה להחזר מס בעזרתנו

  • אנו מתמחים בתחום ובעלי ניסיון רב
  • בדיקת הזכאות אינה עולה כסף
  • אנו חוסכים מכם את הבירוקרטיה הבלתי נגמרת
  • אנו מבצעים עבורכם את העבודה
  • אנו לא גובים כסף אלא רק במקרה של הצלחה

לסיכום, הגשת בקשה להחזר מס עבור שגיר יכולה להיות שווה אלפי שקלים. ניתן לעשות זאת לבד אך עדיף לבצע זאת דרך גורם מקצועי. אין לכם מה להפסיד ולא תשלמו כלום אם לא תהיו זכאים להחזר. נשמח לשרת אתכם גם בתחומים נוספים הקשורים למס!

כדאי לדעת: קרוב ל-80 אחוז מהשכירים זכאים להחזר מס אך רק מעטים יודעים זאת ומעטים ממששים זאת. בואו להיות בין החכמים שיודעים להפיק את המקסימום מזכאותכם!

טוב לדעת: קיימת ריבית של 4% על הסכומים המגיעים אליכם במידה וטרם קיבלתם אותם ממס הכנסה כך שלא תאבדו כסף ואף תקבלו יותר ממה שחשבתם. בדקו זכאות עכשיו וסיכוי גבוה שתופתעו לטובה ותהיו זכאים להחזר מס. 

מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים כבר עכשיו. בהצלחה!

עוד משהו מעניין על: החזר מס לשכירים, החזר מס בגין הוצאות לשכירים, החזר מס לשכירים בגין עבודה מהבית, החזר מס לשכיר עם משכורת גבוהה

החזר מס לשכירים באופן עצמאי - שאלות ותשובות

כן, החזר מס אפשר לקבל רטרואקטיבית עד שש שנים לאחור. אם לא השלמת שנת עבודה לפני שלוש שנים בוודאי מגיע לך החזר מס במידה ושילמת יותר מדי מס על החודשים בהם עבדת.

כן, יש הפרדה בין תיק העוסק שלך כעצמאי לבין עובדת היותך שכיר במובן מסוים מצד אחד אך לטובת חישוב המס שאתה משלם והחזרי המס המגיעים לך ייתכן ויש לך זכאות להחזר מס בנפרד כשכיר או כעצמאי. כדאי לבדוק זאת וניתן לבצע זאת בקלות אונליין, בלי המתנה בתור ובלי בירוקרטיה. בדיקת הזכאות ללא עלות והתשלום רק במידה ומגיע לך החזר מס בפועל

סכום החזר המס המגיע לך נגזר מכמה גורמים: מספר השנים בהם עבדת מספר חלקי של חודשים בשנה, גובה המשכורת שלך באותם שנים, מתי עבדת במקומות האלה ועוד. בממוצע מדובר באלפי שקלים המגיעים לשכירים רבים שאינן יודעים זאת ומוותרים על זכותם עד שהתוקף של הבקשה מתיישן. כזכור יש אפשרות לקבל החזר מס עד 6 שנים לאחור ואם עדיין לא בדקתם זאת בין אם לבד או באמצעות גורם מקצועי זה הזמן לעשות זאת במיוחד אם החלפתם מקום עבודה ויצאתם לדרך חדשה כעצמאים, ואז בוודאי שאתם צריכים את העזרה של יועץ מס או רואה חשבון בניהול תיק העצמאי שלכם.

לא, אין קשר ישיר בין השניים. ייתכן ומגיע לכם גם מענק עבודה וגם החזר מס בהתאם לזכאותכם.  מענק עבודה מתייחס לעבודתכם ואפשר לקבל אותו עבור שנות מס קודמות ועד שנתיים אחורה בלבד ואילו החזר מס מתייחס ל-6 השנים הקודמות בהן עבדתם, בין אם כשכירים או כעצמאים. כדאי לבדוק מה מצבכם מול רשות המס בהקדם האפשרי.

נשמח לעזור לשכירים, עצמאים או בעלי חברות עם שירותי מס מקיפים שהם בגדר חובה עבור כל עסק כאשר גם שכירים יכולים ליהנות משירותי מס בדמות של החזר מס ועוד. בהצלחה.

השאירו פרטים מלאים או צרו קשר עכשיו ותיהנו מייעוץ מקצועי ראשוני ובדיקה ללא עלות וללא התחייבות ופתיחת תיק ללא תשלום רק לאחר הצלחה ואישור הבקשה להחזר המס שלכם. חייגו עכשיו >>

דילוג לתוכן