החזרי מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים – מגיע לכם לקבל את העזרה הזאת!

המטרה של החזרי מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים היא להקל על אותם הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ולהפחית את החובות הרגילות אשר ישנן בחוק עבור אותם הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים. ניתן לקבל החזרי מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים גם כאשר לא מדובר בקטינים כפי שנהוג לחשוב. האם מגיע לכם החזרי מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים? מה הדרך לדרוש את אותו סכום כסף חזרה אליכם? במאמר זה של החזרי מס זכותך נספק לכם את המידע החשוב והרלוונטי ביותר עבור החזרי מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים.

כהורים אנו שואפים לעשות את כל מה שביכולתנו כדי שהילד שלנו יגדל ככל בני האדם, אך מה קורה כאשר לילד שלכם יש צרכים מיוחדים? כאשר הוא זקוק לעזרה חריגה בתחומי חיים שונים?

בנסיבות חיים מסוג זה מופעל לחץ אף גדול יותר על ההורים שנאלצים לתמרן היטב בכדי לתת לילדם את הטוב ביותר – מעבר לדאגה סביב מצבו של הילד, הטיפול בילד דורש יותר זמן ויותר משאבים מאשר טיפול בילד שאיננו בעל צרכים מיוחדים, הדבר לעתים עולה להורים בעבודתם, ביכולת לתת מענה לילדים האחרים במשפחה וכמובן ביכולת הכלכלית שלהם כתוצאה מכל אלו ועוד. בהתאם לכך ובכדי להקל על אותם הורים מאפשרת המדינה קבלתן של הטבות מס והחזרי מס שונים בחוק.

החזרי מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים – זה לא מאוחר מדי!

הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים מתמודדים בחיי היום יום שלהם עם אתגרים מאוד מורכבים, הטבת המס שמגיע להם היא לחלוטין רק חלק קטן אך משמעותי מהעזרה ניתן לקבל מבחינה כלכלית מהמדינה. במידה והנכם הורים לילד או ילדים בעלי צרכים מיוחדים ולא הגשתם מעולם בקשה של החזרי מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים – אל חשש. ניתן להגיש בקשה של החזרי מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים גם 6 שנים אחורנית באופן רטרואקטיבי. ההחזר יגיע ישירות אל חשבון הבנק שלכם.

באילו מקרים מגיע החזרי מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים?

כמובן של מקרה נבדק לגופו ומעבר לקריטריונים שאנו נציג כאן, יתכן ותוכלו לקבל החזרי מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים גם במקרים אחרים . יחד עם זאת החוק פונה לקבלת הטבת המס להורים לילדים בעלי: פיגור שכלי קשה, שיתוק, ריתוק קבוע למיטה, עיוורון, חרשות או אילמות, אוטיזם ו/ או הפרעות נפשיות שונות. זכאות להטבת מס על פי חוק מתאפשרת לילדים העונים על אחד או יותר מהקריטריונים הבאים ואובחנו על ידי הרופא המתאים לכך, כמו כן היא פונה להורים לילדים מתחת לגיל 18.

אילו הטבות מס או החזרי מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים קיימות?

גובה הזיכוי במס כאשר יש במשפחה ילד עם צרכים מיוחדים הוא שתי נקודות אשר ניתנות לאחד ההורים נכון להיום נקודת מס אחת שוויה 218 שקלים חדשים, כלומר בשנת מס אחת ניתן לקבל החזר של 5,232 בחישוב רטרואקטיבי, יתכן ועשרות אלפי שקלים מחכים לכם ברשויות.

בנוסף להטבה הזו, ישנן הטבות נוספות להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים: הטבה אחת היא זיכוי של 2 נקודות זכות עבור ילדים באותה משפחה שהם עדיין מתחת לגיל 5, ונקודת זיכוי אחת עבור כל ילד מתחת לגיל 18. לאחר שהילד הופך לבגיר, זה ירד לחצי נקודת זיכוי מס.

כמו כן ישנם החזרים נוספים שניתן לצרף לבקשה של החזרי מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים כגון החזר מס אבטלה במקרים בהם אחד ההורים היה מובטל לתקופה ומגיע לו החזר מס אבטלה, החזר מס שבח במקרה בו מכרתם נכס כלשהו בשנים האחרונות מסיבה כזו או אחרת ומגיע לכם לקבל על העסקה החזר מס שבח, ו/ או החזר עבור תרומות משנים קודמות –  מה שנקרא: זיכוי בגין תרומות שנים קודמות – זיכוי בגין תרומות שנים קודמות זהו למעשה זיכוי מס עבור כל תרומה אשר נתרמה על ידכם, אם אכן היתה כזו ב 6 השנים האחרונות כל עוד היא גבוהה מהסכום המינימלי להחזר מס בגין תרומות.

בנוסף להטבות שהוזכרו כאן, יתכן וישנן הטבות נוספות שתוכלו להיעזר בהן – כמו הטבות למעוטי יכולת, הטבות עבור שירות מילואים, מחלות ועוד.

החזר מס לילדים עם צרכים מיוחדים
החזר מס לילדים עם צרכים מיוחדים

כיצד ניתן לקבל החזרי מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים?

קבלת החזרי מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים ניתן לעשות או בהגעה פיזית למס הכנסה או באופן מקוון. חשוב למלא את הטפסים בצורה נכונה וכמו כן לוודא שטופס 127 אותו ממלא הרופא המומחה מולא נכון. יתכן ומעבר לטפסים 116א' וטופס 127, תתבקשו לצרף מסמכים שונים או טפסים נוספים כמו טפסי 106, טופס 135 ועוד –הכל בהתאם למקרה. בכדי לעשות זאת כראוי מומלץ ביותר להשתמש בשירות של חברה המתמחה בהגשת בקשות להטבות מס כמו חברת החזרי מס זכותך וחברות אחרות.

לסיכום נאמר מאמר זה של החזרי מס זכותך נאמר כי אם אתם הורים לילד שצרכיו מיוחדים, יש לכם אפשרות לקבל החזרי מס להורים לילדים עם צרכים מיוחדים והטבות מס משמעותיות. הטבות המס אינן ניתנות באופן ספונטני ויש צורך להגיש את הבקשה. מכיוון שישנן בחוק עוד הטבות שונות שיכולות להועיל לכם שיתכן ואינכם מודעים אליהם, מוטב לבצע את החזרי המס לילדים עם צרכים מיוחדים בעזרת מומחים בתחום של החזרי מס – יועצי מס או רואי חשבון אשר עוסקים בכך.

עוד משהו מעניין על: איך מקבלים החזרי מס, החזר מס למשקיעים בשוק ההון

דה מארקר לוגו

החזר מס: כל מה שאתם צריכים לדעת

05 יולי 2020

דילוג לתוכן